tirsdag 20. juli 2010

Kongelig besøk

Imorgen får vi de kongelige på besøk. De skal innvie annekset, og hva er vel bedre enn en kongelig innvielse;)

DSC05748

Vi har jobbet mot en noenlunde ferdigstillelse, men ennå gjenstår en god del ting. Gardiner blir bare midlertidige løsninger denne uka;) Men vi har vann og strøm, elektriker kom idag og er nå i sving. Jeg er såå glad for velvillige håndtverkere!!

DSC05751

Badet mangler knagger, og på rommene mangler ennå bord og stoler, men nye senger er på plass. Dette skal bli nedgangen til bakdøra på hytta, men her mangler både siste trapp og platting, så det er ikke særlig barnevennlig; her får vi finne en løsning;) Men vi kommer ned og opp langs berget også, så det blir årets adkomst;)

DSC05758

Utenfor har vi fått på plass noen møbler, men her skal det bli utekjøkken og sidevegger, og utebordet skal males. Det fikk i første omgang en voksduk:)

DSC05739

Den ferdigmalte vedkassa står ved døra, så får vi se hva slags funksjon den får;)

DSC05756

Vi gleder oss virkelig til besøk, det skal bli sååå koselig med noen dager sammen. Nå ber vi til alle værguder, så de i det minste kan gi oss litt utevær og ikke slår til med sørvest og regn og lave grader…..som vi har idag.

Klem fra tovepia………….som ønsker prins og prinsesse med familier velkommen!!

40 kommentarer:

Asbjørg sa...

Flott anneks dere har fått!Deilig med ekstra plass når man er mange.Krysser fingre for at dere(og vi) får fine utedager fremover(skeptisk).
Ha en fin dag!!

Randi sa...

For ett flott anneks! Ser jo mer ut som en hytte!! Her må det være godt å bo:-)
Kos dere med besøk. Håper dere får masse sol og varme

Ha en fin dag

Havfruen sa...

Å herlighet så flott!! Her kan man jo ikke annet enn å trives:) Skikkelig råflott ble det. Dere har all grunn til å være fornøyd:))
Den vedkassa ble jo knall, kjekt å sette rompa der og nyte utsikten:)
Ha en flott dag, samme været her...

Kos dåkker me besøket:)) og hils:)

Klem:)

Linda sa...

So flott da verte. Eiga hytte til besøket det er ikkje dårleg. Her bøttar da ned i dag og kjøligt e da. Men me får kosa oss inne med strikketøyet :)

Frøydis sa...

Heisann :-))

SÅ fint det har blitt! Og alltid koselig med besøk..

Ser ut som dere har fint vær også..her er det grått og trist, men er meldt dêt sommerværet den neste uka..blir bra!
Synd jeg er på "vannvogna", for det er jo nå ølla smaker best, hehe..

Ha en flott dag videre!
Klem, Frøydis

anneskreative sa...

Så fint det har blitt.
Det som gjenstår av møbelering og "dilling" er jo det som er moro.....og veldig koslig og holde på med.
Kanskje det blir en loppis tur på deg etterhvert?
Kos deg med besøket ditt,,,,og nyt feriedagene.
Klem Anne
PS,,,ja det var den opprekte IKEA matta.

Snertne sneller og små nøster sa...

Kjære nånn - for et anneks :-) Ser jo nesten ut som ei ega hytte det der :-)) Men det er mye triveligere med besøk når man har god plass, og slipper å tråkke oppi hverandre hele tida.

Jeg krysser også fingerene for fin vær - trenger så sommer nå, og det hver dag.

Ha en flott dag og kos deg med de kongelige som kommer i morra :-D

Klem fra Siv

liven sa...

Så flott det ser ut....det må jo være de kongelige verdig!!
Så kjekt med dette annekset du har fått her!!

Kos deg Tovepia

Anita Tørmoen sa...

Flott aneks! Hele stedet ser jo bare utrolig fint ut da:) For en utsikt!

Ruth sa...

For et fantastisk anneks. Og all småpussel som er igjen er jo nesten bare kosen det. Spesielt for en som er så dyktig til å finne løsninger som deg. Dere har virkelig et fantastisk feriested. Klart at Kongen kommer da.

Jeg kan se et blått stykke himmel i dag - det er stort nok til å sy kjole av og da blir det bedre vær - det er jeg i hvertfall blitt fortalt en gang. Og akkurat nå VIL jeg tro på det.

Laila -Karin sa...

Så flott dette var da. Det må jo virkelig være de kongelige verdig.
Håper dere for fint vær så du for kost deg masse med prins og prinsse.
Her regner det i bøtter og spann.
Klem

HildeP. sa...

Så flott dere har fått det! Ser ut til å ha masse plass å boltre dere på nå, kjekt for store og små! Kos deg med besøk- klart det blir sol! ; )))

Klem Hilde

Einy sa...

Så utrolig flott det har blitt!! Gjestene blir nok veldig fornøyde når de får se hvor flott de skal bo og det er nok stas å få innvie annekset :)

Kos deg masse med besøket :).
Klem

EllenSand sa...

Skikkelig flott hytte. Så heldige dere er :)

Anonym sa...

Hei.Det ble kjempe fint.Det er jo en hytte for seg selv det dær.Virkelig kjempe fint.Koselig.Ser dårlig ut med været fram til Fredag men da blir det hvis bedre.Ha en riktig fin Tirsdag å kos dere med besøket.Klem fra Bodil.

Unknown sa...

Så lekkert det ble i paradis! Dette blir jo en utmerket plass for de kongelige. Lykke til med besøket.

Smykkas sa...

Du all verden. Snakk om å ha det kongelig.

Detaljene fikser du sikkert raskt, og jeg er overbevist om at det blir smakfullt.

Ikke sommer hos oss heller. Et par planter har sagt takk for seg, og nå begynner jeg faktisk å bli lei av å gå ut og tømmet vannet av.

Jeg lever fortsatt i håpet om å få noen fine sommerdager.

Klem fra Astrid

Husmora Torunn Husbyn sa...

Det ble kjempeflott alt sammen!
Vi har det mildt og godt her på Stjørdal, men jeg savner sola.
Kos deg med besøket! Klem :-)

Hobbygåsa sa...

Gosj så flott det er blitt, ja dette er bolig verdig kongelige :-) Så kos at familien kommer, håper dere får knallvær og lange utekvelder!

sylvia sa...

oj,ja her kan vi alle føle oss som prinser og prinsesser,så vakkert det er,flott løsning,håper dere får kjempefint vær nå å at det vil vare leeenge.så du har å skjev rygg som Silje min,hun har 86 grader krumming,men hun er flink å trene hos fysio,
ønsker dere en fin kveld,
klem fra sylvia

Greta sa...

Så stilig det vert. Klart eit sånt "palass" må få kongelig innvielse. blir eit skikkelig sommerparadis. Håper dere får skikkelig fint ver. Det er jo lov å håpe. Lykke til

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flott det blir! Herleg med bedre plass:))
Kos deg med dei kongelege;)
Klem:)

Solveig sa...

Så fint det har blitt. Hadde ikke hatt noe i mot å holde til her.

Solveig sa...

For et aldeles herlig anneks, da! Heldige deg, sånt har jeg også lyst på:o))))
Så flott utført til hver minste detalj!
Ønsker deg fine sommerdager slik at du får nyte dette. Her regner det i bøtter og spann. Skal male litt møbler i garasjen i dag, jeg:o))
Klem fra Solveig

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette blir da virkelig en bolig de kongelige verd! Her er det sannelig blitt koselig. Tenk å få innvie et sånn slott.

Randis side sa...

Praktisk med eget hus til besøkende! Regner med at båd prins og prinsesse vil slå seg til ro der, hvis de da ikke skal sove hos besteforeldrene ;) Ha en fin tid sammen med de kongelige og kos deg! Klem

Ruths datter sa...

Tenk å få komme til en så kongelig bolig da.Da betyr det ingenting å måtte klatre en liten bit på fjell. veldig grei plassering i terrenget denne hytta deres. Kos dere masse og jeg krysser alle fingre for at sola skal stråle på deg.
klem

Stubbetufsa sa...

Tipper de kongelige vil trives godt i annekset!
Ha det fint!

Unknown sa...

Tusen takk, jeg fant, jeg fant! Så nå skal det nok bli fart på bestemorsrutene ;-)

Lykke til med været forresten!

Lisbeth sa...

Det er jo den rene Kongs-sæteren..:-)
Super flot er det!

Hej fra Lisbeth

Bitt@mi sa...

Så fint det har blitt for de kongelige:-) Det så koselig ut, og dere er jo så flinke å ordne:-) Skulle gjerne har vært i det annekset.
Her i nord regner det, og regner, og regner, og jammen regner det sideveis i dag:-S Jeg har holdt humøret oppe, men i dag kjente jeg at nå må det jammen være nok. I tillegg har jeg hatt magesjau i går og i natt, så det er vel derfor tålmodigheten tok sivlutt. Regner med at både form og humør er på plass igjen i morra.
Ellers alt vel her i Meløy:-) Jobber for fullt, og kjenner at jeg trives:-) Men litt for lite strikketid akkurat nå.
Ha en super fredag, og ei flott helg!
Klem!

Besta sa...

Så koselig at du ville være med i trekningen min:)
Så flott det er blitt hos deg, kos deg med besøk og ha en fin helg.

klem fra marilyn

Hannes hage sa...

Wow, så flott aneks! Gratulerer.
Håper dere får mange dager med godt vær.

Bestemor Drillo sa...

Selv om jeg ikke kan se bildene skjønner jeg at dette har blitt flott! Prinser og prinsesser må bo standsmessig !
Kos deg med dine barn og barnebarn og ha en flott helg! Jeg får tysklandsbesøk ! Klem fra bestemorM))

Anonym sa...

Å, så flott det er blitt! Ingenting blir til av segselv, så her ligger det nok mye arbeid bak.
Ser på Yr.no at dere får fint vær noen dager.
Håper dere får det kjempekjekt sammen!
Klem fra Torunn

Mine Blomster sa...

så fantastiskt fint!!!
DET BLIR FINT VÆR!!!
Er det ikke det vi hele tiden sier.
Tenker dere klarer å kose dere uansett jeg.
Ha det fint.
klem

Maret sa...

Lukke til med innflytningsfesten..

Eg kan gjerne låne snikkaren, om han har tid til overs..

Lone sa...

Hvor er det blevet flot, Tove! :)
Jeg mangler ord...
Trappen er også meget flot udført.

Der gik lidt tid, inden jeg fandt ud af, hvem de kongelige er :))
Det er selvfølgelig Prinsen og Prinsessen, du har på besøg :)

Du må lægge bløde puder på trapperne, når de færdes udenfor gemakkerne.
Hyg jer alt det I kan. Klem fra mig :)

Anlen sa...

Å, eg vert litt misunnelig... Dette ser så lekkert ut!

Monai sa...

Å for et hærlig sted! Jeg regner med du koser deg masse og finner roen her.