mandag 27. juli 2009

Språkvansker del II

For mange år siden hadde mine foreldre besøk av en herlig og glad gutt. Han hadde problemer med å uttale R, det ble L istedet.

DSC02143

Min mor serverte vafler som var blant hans favoritter. Etter at fatet var tomt, spurte min mor om han ville ha flere vafler, hvorpå gutten svarte: “ Ja, tusen takk, elskelige flue.”

DSC02144

Etter den gang har ordet flue fått flere betydninger i vår familie;)

P.s. Jeg greide å ødelegge den elektriske saga, så nå er det bare rå handmakt som gjelder;)

Klem fra tovepia…………….fluen ved havet;)

18 kommentarer:

GundaM sa...

Hihi, så søtt og det å sage med håndmakt gir gode muskler;)))

Jullan sa...

Ha, ha den var ju bra! Ja vem har sagt att man ska vila på semestern?
Vi har en väldigt stor gräsmatta och vi klipper med en vanlig gräsklippare ingen förstår att vi orkar. Köp en åkgräsklippare, säger alla! Men det går faktiskt bra, vi får ju mycket motion och dessutom hinner man tänka en hel del när man jobbar.
Vi hörs! Kram Juliane

Strikkeheksen sa...

Undskyld, men jeg kom virkelig til at grine :-)En skøn historie!

Og råt håndarbejde? Det giver jo bare muskler ;-)

Unknown sa...

Takk flue, for det morsomme innlegget. Han hadde da god oppdragelse.
Godt å kjenne at man må ta litt i av og til, skjønt jeg synes det blir tyngre og tyngre. Har alltid hatt en slik uelektrisk plenklipper(har liten plen altså), men kjøpte meg en elektrisk tilslutt.
Så la veden ligge til den elektriske blir iorden igjen. Det er ikke noen vits å få ondt i ryggen. ;-)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, fluen ved havet
Søt historie. Det er artig med slike historier som setter slike spor som denne gjorde. Takk for at du deler slike snutter med oss andre. Klem fra Jannicke

Laila -Karin sa...

Morsom historie.
Da barna var små ble det laget myevafler i huset. For yngstemann ,som forøvrig var 37 for to dager siden, ble dette til gafler . Vi fikk han aldrig til å si noe annet.
Så han får fremdeles gafler med syltetøy.
Ha en fin dag
Klem

Monicas sa...

hihi,.,.ja den var søt du:)..bror min slet litt med r da han var liten...i 3 års alderen lurte folk på hvor gammel han var, hvorpå han svarte: tle ål i dust.....han blir 40 nå i aug å tenkte jeg skulle minne på denne..ha en flott dag

Anonym sa...

Å, så søtt! Bare det at en liten gutt svarer så høflig, også - sånn i tillegg til FLUE. Poden her i huset sa Y istedenfor U og P istedenfor F, ble en del historier utav det, også:) Ha en fin dag, Tove! Klemmer**

Elins Strikkeri sa...

Så søtt med slike historier fra barnemunn, ha ein fin dag:)

Linda sa...

Så herlige språkvanske historier.
Jeg jobber med barn så jeg hører mye rart, må stadig trekke på smilebåndet av artige kommentarer og små talefeil ;O)
Snedig at en blir imponert av damer som bruker saga og lign. verktøy...men men jeg skal iallefall ikke skryte på meg slikt arbeid. Det er nok mannen min som står for det.
Men jeg maler da...det er jeg flink til ;O)

Ha en fin dag!
Klem Linda

Ingun sa...

Hehehe. Knallbra.Min fetter klarte ikke å si F. Han sa P. Der jeg vokste opp kjørte det en mann rundt å solgte fisk og litt godteri til unger. Det var fest hver eneste gang han kom for oss ungene. Lillefetter roper...... Pikkemann, Pikkemann Kooooomer nå. Og det morsomme for de voksne var at han luftet seg litt overalt hos fruene på dagtid;-)) Passet jo igrunnen navnet;-))

Unknown sa...

LOL..., den var virkelig god, jeg humrer godt her jeg sitter... :O)

Ønsker deg en fin sommerdag!

Hannes hage sa...

Skjønne, koselige historier du deler med oss.
Her i huset har guttene mine begge trøblet med bokstaven R, det kan bli en del skjønne situasjoner ut i fra det.

Elin Osa Søreng sa...

Hahaha, så herlig!! Jeg har visst produsert noen sånne opp gjennom åra jeg også... Rart med det, sånt glemmes aldri! Godt er det, så kan vi le av det igjen og igjen og igjen :o) Ha en fortreffelig dag, kjære flue ;o) Klemmer fra Elin

Josefine sa...

Ha ha...den var veldig søøt!

Du imponerer med den sagen må jeg si...grepa dame du:)

Ha en fin tirsdag...klem

Bestemor Drillo sa...

Jeg tenker musklene til Fluen ved havet blir stramme og fine med dette arbeidet. Søt historie! Det blir som mine barnebarn lekte "Vegeterianere" i hagen, det skulle være indianere. Ha en god dag med saginga!

Hobbygåsa sa...

Hehe, den var gøyal! Skal jeg komme med en... Da min kusine var liten bodde de på Flaen i Oslo (Kaldbakken). Hun klarte ikke å si Flaen - hver gang ble det faen. Ups - det er egentlig ikke banning altså :-) Åh du kommer til å ha MUSKLER nå ferien er over :-)

Børge's Blogg sa...

Det val jo folfeldelig med den elekliske sagen da, men da får du mye tlim i allfall.
Flotte velktøy bildel Tove.
Dele fål ha en foltleffelig aften, og hils Likken