søndag 4. mars 2012

Golfen min:)

Og bilen min er fin som fan
Spinner på første og spinner på annen
Med vrengte felger og radialdekk
Ligger'n på veien som en hissig klegg
Sier du no gærn’t om bilen min da blir jeg jaggu sint
For jeg har Super-SS-Rally-GT- Fastback-Hardtop-Sprint
Da dilideldudu liddeldaodaodao………………… Øystein Sunde

IMGP4936 

Den stammer helt fra 1993, og den er god som bare det!!

Litt synd er det jo med de brune flekkene, men skitt, jeg satser alt på dekkene!

IMGP4941 IMGP4938

Hull i eksosrøret, hva har det å si? …den brummer bare: ”Unna vei, her kommer vi”..

og at fjæra til støtdemper’n er rusta i stykker, det betyr bare at den nå har fått nykker.

Nå vil den ikke lenger på humpete vei, den vil på E-6… på motorvei!

 IMGP4937

Det hender pene damer peker og ser..tenker ”hvem er det som kjører den rustholken der”,

og stuss blir de sannelig når jeg kommer ut, de hadde nok sett for seg en ungdommelig gut’;)

IMGP4939

Sånn er det bare, vi får holde i lag; ”du å æ, Golfen” til dødens dag.

Jeg tror du drar først, men hold hjula i gang, så kankje vi feirer med  en 20-års-sang;)

Klem fra tovepia………………………..som liker biler som starter;)

45 kommentarer:

Mona sa...

Golf ja!!
For en herlig bil!!

Jeg hadde akkurat maken til din, bare rød og 94'modell.
Jeg rakk å ha min fra 2001 til 2009, da ville den rett og slett ikke mer!! Motoren sa pang og stoppet, på bursdagen min det året!!
Litt av en dag, og ganske så gravid var jeg også...der jeg måtte sitte og vente på bergingsbilen!!
Så jeg skjønner godt du gjerne vil ha din litt lenger!! Jeg savner min, selv om jeg liker bilen vi har nå bedre som familiebil da...

Måtte du og Golfen leve leeeenge enda :-)
Klem Mona

Einy sa...

Morsomt innlegg!! Har du funnet en bil som starter, må du tviholde på den til den dagen den dør!! Så heldige er nemlig ikke vi med vår bil, selv om den er betraktelig nyere enn din søte golf!:)

Rust kan jo forresten gjøres noe med...det samme kan eksospotta om du vil koste på den det :).

Klem Einy

Hobbybruket sa...

Herlig! Kan tenke meg at dere har mange spennende opplevelser sammen. Håper han holder til 20 års jubileet. :)

Wood and rose sa...

Vi har en gammel RAV 4, toyota, og den skal jaggu få følge meg til jeg kan bytte den inn i eske med spikre. Har ikke noe behov for noe nytt og fjongt, bare bilen starter. Men som regel er bilen på utlån til bil-løse sønner, som må på jobb, så da ser jeg lite til min bil. Og skjønnhetsflekkene gjør bilen bare mer sjarmerende, for det betyr at bilen er i bruk. Klem Grethe

Unknown sa...

Så morsomt innlegg om en bil.. den har du helt sikkert hatt mange opplevelser med kan jeg tenke meg. Ha ha..

Hovedsaken er vel at den lystrer og kjører deg dit du vil..:-) Klem og ha en fin søndag!

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig! Bare skjønnhetsflekker på den bilen spør du meg :)

Nyt resten av hælja og klem fra meg!

Sidselsidserk sa...

Ærlig talt, jeg synes du skal finne fram slipepair/grunning og lakk og fått shaina gliset jeg da:-)

Trofaste slitere går aldri av moten:-)) kjør forsiktig!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gammel kjærlighet ruster ikke :)

Kjør pent!

Unknown sa...

Jammen blir vi glad i en rustholk også. Langt og trofast samhold er vanskelig og kvitte seg med og så lenge den virker forstår jeg det, hehehe...

Veien til frihet sa...

Ha ha ha For et flott innlegg, kjempe morsomt :)

Ønsker deg en fin fin kveld
klem klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Berre den gjer jobben sin, fører deg frå A til Å.. ;-)

Ha vakker veke!!

Mitt lille roterom sa...

Ikke helt bilen jeg hadde sett for meg til en dame i sin beste alder, nei.... haha... Morsomt!

Klem fra meg til deg :)

Linda sa...

He he du får sagt da du:)

Bluggi buggi blogg sa...

Ja man blir jo nesten litt glad i sånne biler. Jeg holder på å skal kvitte meg med min, men det er ikke bare bare :)
Ha en fin søndag
Trude :)

Som mine dager er sa...

Du har briljert tidligere på diktfronten du Tove, hvis jeg husker riktig ;-) Et flott dikt til en god venn. Enkelte biler får man et forhold til, nemlig.

Klem fra Marit

Greta sa...

Du er jammen ikkje sann :0). Kjempestøft innlegg

Shy sa...

Hey,hey! Bilblogging frå deg også:)
Har ein bil med slike flekker eg også. Ein Volvo, som vi ikkje skrota denne gongen heller.....kun rep på 6000...

Janna sa...

Hahahahhaaaaa...Du Tove, du Tove; igjen fikk du meg til å le rått! Du e` bare knallgod til å se ting i rette perspektiv!

Hadde en golf en gang i tida, jeg også... Lenge leve Golf-en din!

Ha ei fin, ny uke.
Klem

Siren sa...

Takker for en god latter:) Håper bilen din lever evig!

Synøve sa...

He he - kunne laget et liknende innlegg, bare at jeg har opel corsa og den er ett år yngre enn din...men like blå, og nesten like rustflekket:) Det verste er at jeg enda ser på den som nesten ny.....:))
Tyder vel på at jeg ikke er veldig opptatt av bil....;) Fin uke til deg - uten noe fastkjøring i snøskavler:)

Guri sa...

Bare bilen starter og bringer meg dit jeg vil, stiller ikke jeg flere krav ;)
Biler med sjel liker vi, bare ikke nykkene plutselig tar for mye plass ;)
Fin søndagskveld til deg :)
Klæm

Strikkebesta sa...

Ein bil er ein bil er eit framkomstmiddel, ikkje noko ein skal vise seg fram i eller vere altfor redd for. Golf er bra, eg hadde min -95-modell til 2009, då ga eg han til svigersonen min og kjøpte meg ein snerten Yaris:) Sistnemnde hadde eit kraftig møte med ein hjort for knapt eit år sidan. Det gjekk verst utover hjorten som måtte bøte med livet, Yarisen vart stripsa saman med plaststrips, litt hjortepels hengande fast på skjermen betyr lite med tanke på å kome seg frå A til B.

Fjellets datter sa...

Morsomt...så lenge den "skurer" og går, gjør den vel sin misjon, men jeg tror ikke anbefalingen går i retning langtur!
Her byttes det biler ganske ofte...så rusten har ikke tid å feste seg.
Kjør varsomt!
En super kveld ønskes deg...med klem fra Kristin

Tristan sa...

Fint å ha en bil en er glad i.

gult hus i svingen sa...

Herlig innstilling til bila di, Tove:) tenker dere holder i lag leeeenge:) Kan ikke være farlig rust, da hadde den jo ikke gått gjennom EU-kontroll;)

klem fra Trine:)

Anne på landet sa...

Fantastisk...jeg sitter her og flirer og ler!
Var på deilig middag hos venner på fredag. Mannen i huset stod for både maten og sangen - nemlig denne visa av Ø.S. Dette var herlig!

TAKK Tovepia, for smilene du sprer..
Klem fra Anne på landet.

H. sa...

Godt den alltid starter !
Men, jo...det var jo endel rust på den da, men det kan fjernes, vettu ;)

Kos deg du, med Golfen din !

Helle sa...

en gammel bil kan være vanskelig å gi slipp på. Mage gode minner hadde jeg med min lille oransje Peugeot som vi solgte i fjor. Ung nydeløig jente som overtok ansvaret for den, men jeg kjenner at jeg angrer fortsatt litt...

Randis side sa...

:) Så herlig innlegg! :)) Har nesten like gammel Mazda. God som bare det, men på den kaldeste vinterdagen gidda den ikke å starte.. Ha ei fin uke

KariL sa...

Herlig kjælighetsdikt til et godt framkomsmiddel. Då har ein jo det ein treng og livet er godt. Lider like mykje kvar gong vi skifter bil :( Ein får jo eit følelsesliv for den som har bistått så mykje.

KariLklem:)

Anonym sa...

Ett herlig innlegg, kul bil og en inspirerende blogg du har:)
Her oser det av kreativitet :)
Hilsen Konglemor

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, imponert over det langvarige vennskapet. Ikke for at jeg tviler på at det er et godt vennskap, da.

Anne sa...

Du har virkelig et gen med deg du Tove som viser seg svært positivt på dikterfronten!! og vi har jo lest det før også hærlige små dikt.

Håper du har en liten bok der du skriver ned alt.

Og ang bil... ja da tror jeg jammen jeg klokelig skal holde kjeft du! men denne så velbrukt ut, noe som vel må bety at noen har brukt den flittig og ofte.

Varm klem din vei.

Ingrid Tunheim sa...

Utgifter til bil er noe av det sureste jeg vet om, men jeg hadde kanskje hatt litt problem med vennen din.....

Anita Tørmoen sa...

Herlig bil:) Får håpe den starter lenge ennå:)

Gitte sa...

hihi!
Herlig!
Man blir liksom litt glad i bilen au...
Klem Gitte

Whitebite sa...

ahh.. Golf in my heart!!
Men du..synes du 1994 var gammelt?
Jeg hadde en golf fra 1986!!
Knallgod bil, bråkte fælt da, men veldig god. Lite rust på min..

Golf er vel en av de få bilene som holder og holder ut,år etter år:)

Whitebite sa...

1993 mente jeg..

lise sa...

Vi hadde også en bil vi var veldig glad i. En Toyota Yaris som vi kjøpte da vi bare hadde ett barn. Yngstemann var syv da vi byttet den ut med en stasjonsvogn, og da har det vært flere bilferier og enorme mengder kartonger fra Ikea inni den lille bilen.

Da vi fikk ny, overtok lillesøsteren min bilen, så den er fortsatt i familien. Enn så lenge..

Missfryd sa...

Syns jeg ser deg; den blå "fare"...eller er det rød det heter?....:-)
Klem Ingrid

Bitt@mi sa...

Så herlig Golf du har:) Skikkelig god farge også, selv med brune flekker:)
Jeg ble veldig sentimental i dag da jeg satte fra meg gammelbilen i byen, og dro hjem med en "ny". Det var som om jeg lot den i stikken. Fikk i alle fall butikken til å love at de ikke skulle skrote den. Den kan jo godt gå mange tusen mil ennå:) Hadde ikke kjøpt bil dersom de hadde skrotet den, nei:)
Men forhåpentligvis har jeg bil som starter og som går gjennom kontroller uten mange 2-tall.
Lykke til videre med Golfen!
Klemmer:)

Randi sa...

Når komme boka da, Tove? Sitter og humrer for meg selv når jeg leser, du er flink, ja! Klem til deg fra meg**

Havfruen sa...

Rust er jo "in" hos mange bloggdamer det..men du tar kaka:))
Golfen er en god gammel traver...vi har jo en her også:)
Fin tirsdag i solen:) Klemmings:)

Janne sa...

Herlig innlegg!!:)
Rustflekkene er jo bare en sjarm..:)
Må takke deg for tipset ang. pengegave... ble et innlegg om det i dag:)
Ha en fin fin dag!
Klem fra Janne

Viola sa...

Hehe! ;)

Stilig innlegg og er bilen grei nok, så er den det! :) Det viktigste er at man er glade i hverandre! ;)
Går det ikke an å spraye litt Hammarlakk på da?

Klem fra meg! :)