mandag 2. februar 2015

Toving…hodeplagg..

Som nevnt i forrige innlegg, så er jeg inn i en tove-stim. Ikke så ulikt meg å bli opphengt i samme mønster eller samme fremgamgsmåte:)..og nå er det altså toving som gjelder.

IMG_0496

Denne hjelmen ble faktisk perfekt om jeg skal si det selv, den sitter som et skudd! Det er jo alltid litt spenning forbundet med toving i maskin, men stort sett er Fritidsgarn litt forutsigbart etter hvert. Oppskrift på hjelmen er HER.

IMG_0507

Det ble også en Olivia-caps til, og denne ble større enn den første, den går over ørene, derfor også mer praktisk. Her må jeg nok endre enda litt mer på mønsteret før jeg blir fornøyd. Tovet også en pøs/hatt; dette er en modell jeg overhodet ikke kler selv, er jeg redd;)…men praktisk hodeplagg i slapsete vær.

IMG_0504

Om jeg er ferdig med toving nå?…neida, har flere produkter på pinnene:)

Klem fra tovepia……..som overhodet ikke kjeder seg:)

8 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Enig med deg, toving er kjempemoro. Flotte hodeplagg!

Janne i Fagerlia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Refleksjon på livsvegen sa...

Rett og slett flott TOVING av og med TOVE! Ikkje verst :-)

Lisbeths Verden sa...

Disse er sikkert gode og varme ! Ha en fin uke, hilsen Beth

Janna sa...

Kjempestilige luer/hatter, Tove. Jeg kler faktisk slike pøser som du her viser, og kunne tenke meg en... for eks. i en dus varmrosa farge... ;-)

Klem fra meg til deg.

Ann Tove sa...

Her var mange flotte huer/hatter. Sjølv har eg aldri fått heilt til dette med toving. Når eg ser desse, freistar det å prøve igjen. Har visst noko fritidsgarn liggande :-)

amo sin blogg sa...

Stilige hodeplagg.
Eg kler så dårleg alle slags huer så kanskje eg skulle prøvt ein slik.
Du er flink til å få dei til som du vil.

Mitt lille roterom sa...

HERLIGE luer, hjelmer og caps du har strikket og tovet!
Toving er gøy - alltid spennende å åpne døra og se resultatet synes jeg. Dine var superflotte!
Spent på neste innlegg ;)

Klem fra
Ann Elisabeth