fredag 10. januar 2014

Crochet Mood Blanket

Jeg har allerede fortapet meg i et nytt prosjekt:) Både på Facebook og Instagram er det satt i gang en utfordring; å hekle en rute hver dag i et år (365 ruter) eller en rute i uka (52 ruter). Jeg havner vel et sted midt i mellom..

IMG_6901

Prosjektet heter Crochet Mood Blanket, og her skal det hekles etter humøret:) Jeg har som mål å minske garnlageret, så mitt teppe vil nok få en del blåfarger..blue mood:) Jeg hekler av garnet Falk og går for ensfargede, enkle ruter..

IMG_6891

Jeg har også lært meg å hekle sammen rutene etterhvert som jeg hekler, og det gjør arbeidet lettere…og mer uforutsigbart i og med at jeg ikke har en plan..HER fant jeg framgangsmåten på sammenhekling på direkten.

IMG_4282

Året 2014 er godt i gang…og i natt kom snøen tilbake…ikke det jeg ønsket meg, men jeg får være fornøyd med den utrolige varme vinteren vi har hatt:)

Klem fra tovepia……………..som ønsker alle et godt og kreativt nytt år!

19 kommentarer:

H. sa...

Morsomt utfordring, en heklet rute hver dag.... blir moro å se slutt resultatet :)

Fantastisk flott bildet du her viser oss av en fargerik himmel !! Wow


God helg og lykke til med hekleprosjektet... !

Lisbeth sa...

Det var ingen dum ide, en rute i uka burde jo jeg og klare :)
Her har de meldt snø i helgen, den kan godt la det være synes jeg ;) Ha en fin helg :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette var jo lurt og burde være overkommelig. Særlig siden man kan gjøre andre ting ved siden av.

God helg!

Barwitzki sa...

Sammenhekling på direkten er i alle fall veldig praktisk. Jeg ønsker god fortsettelse. Så en teppe er deilig.
Jeg lager en prosjekt med internett
også - votterprosjekt :-) Jeg håper det bli fint. Jeg gjøre første ganger - strikke fra ute.
Ha en fin fredagkveld og hyggelig helg. Hilsen fra Viola

Unknown sa...

Så morsom utfordring :) Det høres jo ikke så ille ut med en rute i uka, og faktisk ikke med en rute for hver dag heller... Hmmm...mulig jeg også må hive meg med :) Ønsker deg riktig godt nyttår, og lykke til med prosjektet!

Janna sa...

For et fantastisk koselig prosjekt, da :-) Og ditt blir nok flott i sine blå toner, regner jeg med. I morgen skal jeg dra å kjøpe meg heklenål...

Ha ei fin helg, Tove.
Klem

Tins roser sa...

Deilige farger hos deg! Jeg har ikke fått med meg det prosjektet, men det er jo ikke dumt sånn på nyåret. Blir ikke noe med meg, har et privat prosjekt som datteren min skal få, så det får holde foreløpig :) God helg, Tove!

BrittB sa...

Flott prosjekt du holder på med, fint å kunne bruke restegarn til deilig teppe!
Nydelig himmelbilde...
Riktig god hekle-helg til deg! :-)

Marlyn sa...

Hei:)
Så lurt å bare hekle ruter av en farge. kjedelig å bytte farge så ofte og ikke minst, å feste så mange tråder!
Gleder meg til å se teppet ferdig:)

God håndarbeidshelg i fra meg på Sørlandet. (som enda venter på kulda og snøen de skryter av skal komme)

Ugla sa...

Godt nytt år!
Så flott pleddet ditt blir.
Vurderte et kvart sekund om jeg skulle være med på dette jeg også, men så kom jeg på at å hekle etter humøret slik ville blitt alt for usystematsik for meg. Hadde blitt helt stressa av det :-)

Mormorfarmor Inger sa...

Artig prosjekt :) Her går det i babystrikk.... siden det ventes en farmorunge i februar - hurra!!!
Har akkurat lest litt i lørdagens Magasinet... var det du som hadde et instagraminnlegg der tro? med kopp og dobbelt kryssord? Jeg har enda ikke kommet meg på instagram, bare lagd en konto ved hjelp av datter - men bare vent, så kanskje jeg er der :)
Go' hælj :)

Edny sine puslerier sa...

Dette blir fint vet du! Kanskje jeg også skal henge meg på den utfordringa, for nå har jeg akkurat montert mine hekleruter. Men neste gang vil jeg følge ditt tips med direkte sammenhekling!

Sidselsidserk sa...

Artig utfordring! En fin måte å bli kvitt lager og samtidig blir det et flott teppe. Er akkurat ferdig med ett og har også funnet en smart måte å hekle sammen på. Kommer på blogg etterhvert:))

Elins Strikkeri sa...

Lurt med ei rute om dagen/ veka:)) kanskje eg skulle hive meg på, har eit teppe som ligg halvferdig.... Ønsker deg ein finfin dag:))

Smått og Stort sa...

Smart- en rute i uka passer nok meg best for tiden. Kanskje jeg skal hive meg på jeg også. NYDELIG bilde du har lagt ut!
klem fra Sissel som er nesten ute av blogglandia....

Mitt lille roterom sa...

Så artig det blir å se ditt års-teppe. Er ikke nok inne på FB så jeg har fått med meg dette, men like så greit for jeg har nok annet å strikke/hekle/nuperelle på :D

Vakkert naturbilde av en himmel i brann!
Nyt uken - klem

Ruths datter sa...

Ja det er artig med dette prosjektet på Instagram. Jeg har akkurat laget et teppe med ensfarvede lapper så denne gangen går jeg for hexagons. Falk er et fint garn.
Klem

Anette Willemine sa...

Godt nytt år, Tove! Hihi, nyttårsforsett på strikkefronten, den var ny. ;) Du er i min verden en racer med både hekling og strikking, og jeg er imponert over hva du klarer å få til på kort tid. Skjønner jo at det blir en del garn til overs, så dette teppe var en god idé. Blir jo spennende å se hvordan det ender opp.

Ha en fin uke videre!

Klem til deg

Snertne sneller og små nøster sa...

Så stilig :-) Har ikke fått med meg denne jeg - kan du ikke være så snill å sende meg en link? Jeg elsker jo tepper :-)

God helg - klem Siv