fredag 27. juli 2012

Juli…

I dag har vi faktisk SOL…..men vi går ubønnhørlig mot slutten av juli måned, og jeg liker det ikke! Jeg føler ikke jeg har hatt noen sommer så langt; bare en og annen dag med brukbar temp, så jeg kan ikke annet enn å legge inn en klage til værgudene:)…men regner med det ikke er mye hjelp i det:)

IMGP6126_thumb3

Nå er det sensommeren og høsten som får ansvaret for å føre meg trygt over i vinteren, og de bør ta oppgaven alvorlig!!

IMGP6119_thumb3

Ønsker dere alle ei riktig god helg!!…da skal jeg nyte dagens sol:)

Klem fra tovepia………………………….som seiler litt vemodig mot august;)

19 kommentarer:

H. sa...

Hører flere har hatt dårliger sommer i år...og det er så synd, for den er sååå kort alt den vi får her i Norge...:(

Du får bestille deg en tur til Paris - da serru :) Fint der om høsten, som en norsk sommer.

God helg !

Jeg er på farten, som vanlig...thiii

Anonym sa...

Så enig med deg! Men herlige bilder du deler på slutten av juli :-)

God helg!!

Tristan sa...

Jeg må bare si meg enig med deg i alt inkl. god helg.

stallnilsen sa...

Ja tenk at juli går mot slutten, det e helt utrulig at vi ennu ikke har kjent på sommervarmen.
Huff og huff.....
Får nu bare håpe at august ihvetfall blir solrik.

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth

Mormorfarmor Inger sa...

Ja det har gått alt for fort i år... men herlig at du nå endelig har fått sol! Værguder er lunefulle, de hører bare på noen ganger. Men håper de hører deg nå, og at august blir solrik og varm. September også!
Ha en herlig hælj :)
Klem fra Inger - slenger med en ☼ også!

Greta sa...

vi har også hatt , med trykk på hatt fint ver i dag. Fikk 1t 35 min i sola. Så kom skyene og i ettermiddag kom regnet att. Vi tørker ikkje opp da ;0)-
eg håper nok på att augsust blir vedlig fin og det tror eg på så lenge det ikkje er motbevist. Ha ei strålandes helg

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg håper du har blitt litt rød av sola i dag, så du har minne om den noen dager. Vet det ikke er helt bra, men i disse tider får ikke det hjelpe :)

God helg.

Lisbeth sa...

Jeg har nok hatt noen flere fine sommerdager enn deg, men de har ikke akkurat stått i kø her heller...
Lengter etter noen skikkelige smeigedager på skjæra :)
Vi får håpe vi får august blir fin :)

God helg til deg!

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Føle på same vemodet eg også..

Sola skein i dag!!
Og då må all mat etast ute,
vart heldigvis ferdige før regnet kom..

God helg klem

PS: syns toppen vart fin, men dumt at garnet loar.

1001ting sa...

Ja det er vemodig at det snart er august og vi ikke har hatt noe som kan kalles sommer...Jeg er forsiktig optimist og satser på at september blir en fin måned mellom sommer og høst.
Ha en riktig fin helg.

Strikkeheksen sa...

Åh ja, her har der været fuld sol hele dagen og vi har været ude at padle på fjorden - men jeg håber godt nok også på lidt ekstra i august - ellers bliver det en hård vinter :-) Smukt billede af dine Lobelia :-)

Tino sa...

Kan ikke skryte av mye sol her heller, men var har heldigvis en og annen dag innimellom.
I dag er det øsende regn igjen, men tror det skal bli bedre i morgen.
Nyt dagene som best du kan, med eller uten sol :-)
Klem T

Helle sa...

Er egentlig litt frustrert. Skal på jobb på mandag, og kan telle 4 soldager på 3 uker. Ikke mye følelse av sommerferie. Har veldig veldig lyst til å ringe inn på mandag og si at jeg tar en uke ferie til..., men det er ikke akkurat spådd sol og sommer i neste uke heller.

Tonemor sa...

Jammen ikke mye å skryte av denne sommeren nei. Håper virkelig vi får en fin høst.
Ønsker deg en fin lørdagskveld.
Klem Tone

KariL sa...

Ja det er vemodig at vi går mot slutten av juli. Føler likevel at vi ikke skal klage mest. Ytterste kysten av Vestlandet har hatt mange gode dager og vi er takknemlig for alle. Men sant skal sies, har plass til mange flere. Blir det noen gang nok?? Samler på alle fineværsdagene som blir oss tildelt for å fylle lageret til vinteren.

God helg!

KariLklem:)

Ruths datter sa...

Så flotte bilder Tove. det siste her var riktig flott. Stilig med sjøsporet.
Klem

Tins roser sa...

Lekre bilder, naturen er flott om dagen...når det ikke regner...Men på den annen side har hagen holdt seg, den har fått rikelig med drikke i sommer, så noe positivt er det. Det har vært lite med vanning, for å si det sånn ;))...Når dagene er som her, ved vannet, må man bare nyte. Fortsatt god helg, Tove!

"Romfortrivsel" sa...

Unner deg noe sol! Høres ut som dere har hatt en regnfull sommer. Ja, når man føler at man ikke har hatt noen sommer, kan det være tungt å ta fatt på høsten. Har du mulighet for å sole deg litt i Syden? Det kunne jo hjelpe.
Men vi krysser fingrene for fin august!
Klem!

RandiA sa...

Virkelig stemningsfulle bilder......