søndag 4. november 2012

"Kofter", ny bok til inspirasjon;)

Apropos gamle kofter; denne uka fikk jeg denne boka i posten, og her var det virkelig mye lekkert og inspirerende!

IMGP6593

Alle koftene i boka er designet av Kristin Holte, og de er inspirert av gamle norske koftemønster. Jeg har kost meg med både bilder og tekst og har funnet mine favoritter, men sannelig var det mange å velge i, hele 17 stk. Jeg falt for denne, "Edderkoppkofte med lus", den ville passet godt til meg som er nabo med skogen og huser edderkopper:)..

IMGP6599

…men også denne, "Fuglekofte", den var litt maritim i fargene…..

IMGP6597

…og denne, "Oktagonkofte, for turkis og brunt er lekkert sammen.

IMGP6595

Boka gir tips på hvordan designe din egen kofte, og gir tips på montering og teknikker forøvrig. Da ligger det an til en ny kofte året 2013, det vanskelige valget blir å bestemme seg for hvilken…hvilken kofte ville du valgt?

Boka kan kjøpes HER.

Klem fra tovepia…………………….som liker å bli inspirert;)

 

31 kommentarer:

Unknown sa...

Å så mye lekkert, jeg liker det litt gamle mønstret som er på mange av modellene.
Ha en fin søndag , Marit.

Asbjørg sa...

Ja her var det visst mye fint.Liker kofter jeg også,har faktisk flere gamle liggende som desverre blir lite brukt!
Ha en fin dag!

Ann Tove sa...

Mykje fint i denne boka. Det skulle gått mykje fortare å strikke slike plagg so ein kunne fått ferdig fleire på kortare tid :) Har foresten nett hekla eit lysglasstrekk etter ditt mønster, raskt og greit. Blir nok fleire slike trur eg. Det kjem i bloggen min ein vakker dag. Ha ein nydeleg søndag.

Berit sa...

Nydelige kofter, har myst litt på den boka.....
Tror nok jeg falt for edderkopp kofta, men fine var de alle sammen :)
Ha en fin søndag, klem.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Ikke godt å finne en favoritt her, nei. Mye fint og morsomt å se de lange vrangbordene igjen :)

Marit sa...

Så flott bok! Der var det mye fint, ja. Jeg likte den lilla kofta med edderkopper best. Likte fargen ;-)

Anonym sa...

Der var det mye flott strikk,det er så mye fantastisk å velge i for oss strikkeglade. :))
Klem Mette.

amo sin blogg sa...

Åh, kor flotte kofter.
Eg trur eg likte best den første !

God søndag !
Klem Anne-Mari

Greta sa...

Eg ville heilt klart valgt den første. Bortsett fra att eg kanskje ville ha prøvd å laga om edderkoppene til noe anna. Liker dem overhode ikkje hehe. Men den formen likte eg godt

rett og vrang sa...

Lusestrikk går aldri av moten! Liker det veldig godt, men vevkjerringene kan jeg styre meg for! Ha en fin søndag! Synnøveklemz

lavendel mio sa...

Så mange lekre kofter!!
Er veldig svak for kofter, min svigermor har strikket en del som jeg har arvet og jeg bruker de med glede:)
Ha en fin søndag!
Klem Hanne

KariL sa...

Her var valget vanskelig. Skulle gjerne ha hatt alle, men fargene i edderkopp-kofta falt jeg helt for.
Ha en fortsatt god søndag!
Klem:)

Hanna sa...

Vilken fin bok, med så mycket fint.Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Bodil sa...

Å, så mange flotte kofter ;) Det var ei inspirerande bok. Fortsatt fin søndag :)

Sologbolig sa...

Å for ei herlig bok. Dette var noe for strikkegale personer (sonn som meg !!) Ha ein strikkefin søndag.

Synøve sa...

Håper denne boka dukker opp i min nærhet i løpet av de to nærmeste månedene....., ser ut til å være ei inspirasjonsbok:) Klem

Anonym sa...

Herlig med litt ny inspirasjon Tove!
Mye fint å finne på nett, men det er noe eget ved å sette seg i sofakroken med en bok å bla i..
Mye lekkert her, men ut i fra fargene på de du viste her hadde det blitt "Oktagonkofte" på meg :)
klem fra Laila

Havfruen sa...

Når jeg ser slikt, irriterer jeg meg bittelitt over at jeg ikke kan strikke......utrolig mye fint!
Ha en fin kveld :-) klemmings

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig bok! Du er flink til å inspirere!
(les mer om det her: http://mormoruniverset.blogspot.no/2012/11/en-utmerkelse.html )

God søndagskveld og klem fra meg!

Snertne sneller og små nøster sa...

Flott bok, og det ser ut til at det er mange fine modeller :-) Gleder meg til å se hvilken du ender opp med. Jeg vet sannelig ikke hvilken jeg ville valgt jeg :-P

Ha en fin kveld - klem Siv

Einy sa...

Moro med ny inspirasjon!
Jeg likte best den øverste, selv om navnet var litt ekkelt! Hehe :)
Jeg har lyst på kofte! Kanskje Mamma skal få denne boken i julegave som et hint ;)

Klem Einy

HildeP. sa...

Så ut som en flott og inspirerende bok! jeg ville valgt den øverste varianten, altså den rosa. Kanskje fordi jeg ikke liker for mye mønster. ; ) Ha ei strålende uke! Klem Hilde

Anne på landet sa...

Så artig med gamle mønstre.

Den grønne genseren med den artige halsen du har strikka, var utrolig tøff synes jeg!

Og så har eg kosa meg med novemberdiktet ditt Tovepia:)
Du er utrolig flink å dikte .

TAKK for inspirasjonen og klem fra meg!

Ingrid Tunheim sa...

Alle var fine...skulle jeg laget en av dem til meg selv hadde det blitt edderkoppkoften....

H. sa...

Denne boken er ny for meg, såååå fiiiin den så ut !

Tror den er kandidat til juleønsker, takk for bra tips.

Tro hvilken kofte du velger...?

God start på en ny uke!

G-Anette sa...

Heisan, takk for superkoselig kommentar du ;) Og det er bare å linke, trenger ikke spørre ;)

Ha ei flott og kreativ uke
Klem

Helle sa...

Hmm, fristelser og valgets kval. Jeg hadde nok gått for den brune og turkise, men det er "mine" yndlingsfarger sammen når jeg ikke har et skikkelig rødt eller oransje alternativ.

Dessuten synes jeg at brunt og turkist har noe "rent" over seg samtidig som det er lunt. Så er det jo også en mulighet for å bytte farger i en av de andre modellene dersom du har forelsket deg i et mønster?

Anonym sa...

Tro det eller ei.....æ har strikka:)...bare en sånn litt god "hals". Må vel være du som har gitt inspirasjon:)

Ha ei fin uke videre:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så masse fint!
Klem i natta :-)

Tins roser sa...

Det er så koselig med bøker som dette...personlig kjøpte jeg nylig en heklebok, virkelig koselig med den type litteratur...Fin uke til deg,
klem fra mæ ;)

Tulip sa...

Åh, den lilla var superlekker:)

Ha en strikkefin dag!