fredag 23. desember 2011

Kvelden før kvelden

Da er det ikke lenge til jula ringes inn, og den beste kvelden er lille julaften, synes jeg;) Da er det en blanding av kos og kaos i heimen, og jeg gleder meg til mange gode og rolige dager;) Her står lutefisk på menyen, som alltid, og “Kvelden før kvelden” på Nrk1 er favoritten;)

IMGP4461

Jeg har vel aldri vært så lite i rute som i år, men det får stå sin prøve. Formen er blitt litt bedre, men både hals og bihuler krangler om oppmerksomhet; men mellomjula har jo også fridager, så da får jeg ta igjen det jeg ikke rakk før jul;)

IMGP4464

Krumkakene er ihvertfall i boks. De ble som i verden ellers; noen korte, noen lange, noen bleke, noen brune…..og multene er kokt og klare til kremen i morgen, og ribba  er “under behandling”…..så jeg er vel kanskje i rute, jeg også?

Da ønsker jeg dere alle ei god og trivelig jul!!!

Klem fra tovepia……………………..som tar et skippertak NÅ:)

65 kommentarer:

ide-puffen sa...

Dagen før dagen er starten på jula synes jeg. Kos og kaos er en god betegnelse.
Håper formen er stigende.
Ha en vakker jul Tove.
Klem fra meg

HegeT sa...

Blir nok en koselig jul alikavell,selv om ikke alt er i rute (enda)

Ønsker deg og dine en koselig julefeiring..

juleklem fra
HegeT

stallnilsen sa...

Enig med dæ, at lillejuleafeten er den fineste dagen, med juletrepynting og nrk på tv :O))

Ha ei riktig god jul, hilsen Lisbeth :)

Gry sa...

Ja, det er skikkelig julekos! ;) Ønsker deg og dine en riktig god jul. Kos dere og nyt noen late dager. Takk for alle koselige hilsner i året som har gått <3 Klem Gry

Janne sa...

Dagen før dagen youuhuuu:))
Krumkakene dine så nydelige ut!!
Vi har som tradisjon lutefisk på lefse til frokost 1. juledag:))
Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL!
Klem fra Janne

Berit sa...

Dagen før dagen skal tilbringes i bilen for vår del, reiser fra Oslo til Steinkjer i dag for å feire julen med "barn og barnebarn" gleder oss :)
God jul til deg.

Vigleik sa...

God jul til deg Tove.

Slapp av ikveld og nyt dagen før dagen med julekaker, kaffe eller gløgg. Så blir formen bedre skal du se.

Vigleik

Vibekes lille ullne sa...

Jul blir det uansett og enig i at lille julaften er koselig! Vi skal samle alle ungene og spise god mat vi også. Ønsker deg god bedring og en riktig god jul! :)

Guri sa...

Ha ei fantastisk fin julefeiring du også :)
Klæm

Marianne sa...

Lille julaften er helt klart en av de koseligste dagene i jula:)
Ønsker deg god bedring og en riktig god jul!
Klem fra Marianne

Anonym sa...

Riktig god jul, Tove og samtidig takk for all god inspirasjon og alle hyggelige kommentarer du har delt i 2011.

Kos deg med nykjøkkenet ditt :-)

Wood & rose sa...

joda, dagen i dag er fiiiin!!!! Venter en masse barn, svigernarn og barnebarn i kveld!! På grillings, he-he. Her er det som det er, og sånn er det med saken.som Gibben min sier, det er jo bare kjentfolk, he-he. Og så ligger jeg o koser meg i suvsenga, mens jeg studerer alt jeg rakk og enda mer, som skulle ha vært gjort. Og så planlegger jeg malingsprosjekter på ny-året. Oppdager her om dagen at jeg har fått en fersk svigerdatter, som liker interiør og maling. Sånt fryder et svigermor-hjerte, he-he. Særlig når hun har et hjerte, som består av ull og malingsbokser, he-he. Ha en flott jul!! klem Grethe

Dorteas lille verden sa...

Du kan tro at du ikke er alene med å ikke være i rute....her har ryggen slått seg vrang, men heldigvis har besøk nordfra sørget for både husvask og kromkakebaking:) Riktig god bedring, og god jul til deg! Juleklæm

Asbjørg sa...

Har aldri vært så i rute som i år jeg så jeg har ingenting å klage over!GOD JUL!!

Shy sa...

Eg har roleg puls og er ferdig med det som skal gjerast. Tek det ganske så roleg og enkelt.
Men i går kom eg plutseleg på at dei pakkane, som er har kjøpt for lenge sidan, faktisk må leverast også... ;)
God jul til deg!

Helle sa...

Min favorittdag er også lille julaften. Da har man fortsatt alle forventningene i kroppen, samtidig som man innser at det man ikke har rukket til nå, vel det rakk man ikke. :)

Mine brødre (med familie) har tradisjon for å møtes hjemme hos oss på lille julaften hvor vi spiser risgrøt med mandel. I god søskenånd konkurrerer vi knallhardt om mandelen og premien, en marsipangris som egentlig ingen av oss er spesielt glad i.

Gløgg, pepperkaker og trepynting står også på programmet for lille julaften. Så ja, det er en veldig hyggelig dag. :)

Ønsker deg en riktig god jul, og for å ikke glemme; god bedring.

Juleklem fra Helle

Fjellets datter sa...

Det blir nok jul hos deg også, skal du se! Bare krumkakene til multekremen er i boks og ribba under behandling, er du jo langt på vei!
Her spiser vi "slåttgrøt" med spekemat og øl hver lillejulaften...før var det til lunsj julaften...men hvem greier alt på en dag?
I morgen er det lutefisk...og ribba er på 1.dagen.
Ei koselig og fredfull julehøgtid ønskes deg og dine!
Klem fra Kristin.

ANNEPÅLANDET sa...

Høres ut som du er fint i rute! Kromkakene er jo det viktigste, tross alt :-) Og det blir jul uansett. God jul!!!

Valmueplassen sa...

Så koselige bilder, og ja, lille julaften er en utrolig deilig kveld.
Kos deg og nyt kvelden og juledagene. Stor juleklem :0)

Anonym sa...

God jul til deg og dine. :))
Vi skal kose oss med spekemat og rømmegrøt i kveld.
Juleklem.

Anonym sa...

Vil ønske deg god bedring og deg og dine en fredfull og god jul!

Veien til frihet sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine :)

Fortsatt god bedring
klem klem

Unknown sa...

Så flotte krumkaker.
Du får ha god bedring,,kjedelig å være klæin nå i jula,,
God jul til deg og dine , nisseklem fra Marit.

Anonym sa...

og her sitter jeg og skal kun sveipe over gulvene og vaske badet i morgen.. god bedring og God Jul : )

klæm fra mæ

H. sa...

Kjære deg, godt å høre du er i rute, skal du se... :)

En flott jul ønskes deg, og GOD bedring !

Hilsen Helen ;)

Fru Haugen Klingen sa...

Jula kommer uansett, uansett om man er i rute eller ikke :)

Ønsker deg og dine en riktig God Jul :)

Klem fra Fru Haugen Klingen

Mormorfarmor Inger sa...

God jul og kos deg ♥
Jeg har bakt krumkaker i dag. Like greit å vente til lille julaften ;)
Nå er det bare å glede seg til Donald, Grevinnen og Hovmesteren, Reisen til Julestjernen og Sølvguttene ♥ Juleklem fra Inger

Emidoras verden sa...

Jul i heimen blir det til slutt, og med deilige krumkaker med multer til,blir det toppers:)
Ønsker deg og dine en riktig god og fredfull jul!
Juleklem..

Synnøve sa...

Lillejulaften og 1juledag er de beste dagene i jula synes jeg.
Kromkakene dine er fine og se til.
Mine er veldig gode på smak,men ser ikke ut,hehe

Ønsker deg ei riktig fin jul sammen med handymannen din:-)

Klem Synnøve

Anonym sa...

De så knallgode ut:) Ja dette er kvelden over alle kvelder:) HEr sover de små, og ungdommen sitter og ser film:)
Jeg er stemmeløs, så det er greit å kunne sende en melding via blogg:)
Klemmings fra Havfrua som ikke er pålogget..............og her meldes mere storm!!!!

Fru R. sa...

Riktig God Jul til deg og!
Nå er jeg plassert i godstolen, faktisk ganske pumpa..Nå koser vi oss med julegodt og NRK.
Klem

Viola sa...

Mmmmmm.. nyter dine krumkaker jeg, for dem har jeg ikke.. Du sitter vel og ser "...same precid.... as last year.." hehe.. de sitter og ser her også.. jeg hilser god jul rundt om..
og nå har jeg kommet til deg.. :)

Og jeg ønsker deg og dine en fredfull jul og et riktig godt nytt år! :)

Juleklem fra meg! :)

Annelis hantverk sa...

Mmm så gott det var här då!
En riktigt
God Jul!

anneskreative sa...

Kos deg i jula,,,,og nyt dagene med dine.
Klem Anne

GundaM sa...

hoho, deilig å lese at det er flere som ahr fri og kan ta igjen det tapte senere i jula eller til våren da....

her er det klart som det kan bli, bare snøen som mangler nå ;)

stoooor Gunda Og Luna klem til deg ;)

Daisys home sa...

Får håpe formen din bedrer seg, Tove:)
Med ønske om ei riktig God jul til deg og dine:)
Juleklem Sissel

Eva Marie sa...

Så utrolig morsomt at du var innom meg nå for jeg var akkurat på vei inn til deg :)

Jeg vil ønske deg og dine en riktig god jul og ett godt nytt år!
Jeg liker den koselige måten du blogger på og kommer innom titt og ofte.

Det gleder meg at du forsatt er fornøyd med platene dine, det så ut som julebaksten gikk i boks. Det er godt med små hjelpere innimellom.

Julestemningen er kommet i hus og freden siger inn i sjelen!

Juleklemma :)

Unknown sa...

Krumkaker med multekrem er vel en av de sikre juledessertene som jeg vet om. Har ikke laget selv i år men de så gode ut de du har laget, nam nam og kos deg med de. Ønsker deg god bedring og en riktig koselig jul:-).
Klem

skapa och inreda sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!
Annika

Randis side sa...

Så flott at du e på beinan igjen. Høres ut for at du tross alt e godt i rute med gjøremålene :)

God jul til deg og dine :) Her tilbringes jula på hytta i år igjen. Alt klappet og klart, nu venter vi bare på sneen! Kos deg! Klem

Whitebite sa...

En vakker jul ønsker jeg deg, fordi du er så kjær for meg! KLEM:)

Tins roser sa...

Se der, du greide det! Det visste jeg vel du ville også. Nå har jeg pakket votter og luer inn i julepapir og det skal bli koselig å se fornøyde barn, skjønt barn...den eldste er jo 20 da.

God jul og klem fra ei glad mormor!

Gitte sa...

God jul til deg og dine!
Klem GItte

Tristan sa...

God jul.

Strikkeheksen sa...

Rigtig glædelig jul til dig og din familie og god bedring :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ønsker deg og dine en fredelig og god julefeiring!

Takk for deltakelsen i julekalenderen hos meg, og hyggelige kommentarer! Håper du har lykken med deg i trekningen hos meg i morgen!

Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

Hei Tove:) Bra å lese at formen er litt bedre:) Ser du har fått testa benkeplata også...herlig ikke sant? Ønsker deg ei knallfin jul. Været kan vi ikke gjøre noe med og får ta det som kommer.

Vi snakkes i det nye året:)

Juleklæm fra Marit

Janne i Fagerlia sa...

Høres ut til at du er i rute ja. Riktig god jul til deg Tove! Ønsker deg samtidig et kreativt og godt nytt år :)

Mona sa...

En riktigt God Jul till dig!
Kramar, Mona

Skjerstad sa...

Hei Tove :)
Ønsker deg en god jul !
Klem fra Janne

Tonemor sa...

Riktig god bedring og god jul til deg også.
Klem Tone

Bitt@mi sa...

Lutefisk er også tradisjon her hos oss lille julaften, og den smakte fortreffelig:) Ekte lutefisk, av torsk, og hjemmelaget:)
Er bare innom for å ønske deg og dine ei riktig god jul, og håper du får kosa deg masse:) Og at du får tid til litt kosestrikking også:)
Stor juleklem fra meg:)

AnKa sa...

Ønsker deg god bedring, og ei Riktig God Jul og ei trivelig romjul.
Juleklæm fra AnKa

Maret sa...

God Jul til deg og dine frå nordsjø-nissen...

klem..

Villblomsten sa...

God Jul og God Bedring :-)

Mira sa...

Ønsker deg god bedring!

Og ei riktig God jul til deg og dine!

Hils Majoren og Havfrua!

Miraklem,

Refleksjon på livsvegen sa...

Ei velsigna Julehøgtid og alt godt for det Nye Året!

stor Juleklem frå ho som ikkje fekk 7 kaker i boks ;-)
Jul vart det lell!

Anette Willemine sa...

Ønsker deg og dine en vakker jul, Tove, og håper du nyter den akkurat slik du ønsker!



Juleklem fra Anette Willemine

KariL sa...

Ønsker deg en riktig god jul!

Juleklem!

Ett vingslag sa...

Önskar dig en god fortsättning på julen!:)
Åå..vad man blev sugen på julgodis när man fick se dina fina bilder!:)

Julkram /Lotta

Anne på landet sa...

Ønsker deg GOD bedring og deilige juledager søte Tovepia!

Klem, Anne.

Bluggi buggi blogg sa...

Ønsker deg en riktig god jul :)
Julestjerneklem, Trude :)

1001ting sa...

Krumkaker må til, det der den ene av de to sortene jeg har laget. Den andre er kransekake.

Vilma sa...

God Jul og et lykkebringende Nytår , tak for inspiration og morsomme blog indlæg , u rock !!!


Kos & Klem

Anita Tørmoen sa...

Ønsker deg en fortsatt god romjul! Håper formen har kommet seg betraktelig:)