fredag 16. september 2011

Undrenes tid er ikke forbi…

…og nå undrer jeg på om denne skritt-telleren får fart på legemet. Jeg leser jo om alle dere som går og går, og jeg kan da umulig ha gått ifra meg selv.

IMGP3667

Jeg har jo jogget og syklet og gått før, men heller ikke jeg kan hvile på mine laurbær..ikke noe ønske om det heller, for de bærene ser vonde ut….og jeg er en evig optimist når det gjelder fysisk fostring, så derfor ny og proff teller…

IMGP3672

…….og den trenger ikke sitte i skrittet..huff.., den kan festes på lomma eller i veska eller i beltet eller rundt halsen; jøje meg, mulighetene er sååå mange!!

IMGP3670

Nå skal jeg måle skrittlengden min, det er viktig!!…. for dette er rene vitenskapen!

Ta det skrittvis, nyt helga!!

Klem fra tovepia…………………………den evige optimist;)

34 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Lykke til!
Og viss den virkar må du gi beskjed..
For den eg brukte i vår måtte berre sitte på ein spesiell måte ellers målte den for lite..

God helg klem :-)

Synøve sa...

Du får sagt det du;) Hadde en sånn engang jeg også men fant aldri helt utav det der......Håper du får ei flott helg, her venter vi SOL i morgen og jeg satser på åpen butikk sjøl om det er åpning av Aure arena:) Evig optimist! Klem

Tino sa...

Kjekt med skritteller. Ser du har vært flink og gått de anbefalte 10000 i dag, eller måler den over flere dager? Hehe;)
Uansett en fin motivasjon, min er ødelagt så tror jeg får spandere på meg en ny.
Ønsker deg en fin høsthelg,
Klem T

Hjertedamas blogg sa...

Har som mål å komme meg mer ut, bare jeg blir ferdig med årets kaoskontroll. Kanskje en sånn skritt-teller kan få fart på beina mine. Og hvor har fruen kjøpt den??? Klemz grethe

Kort og Søm sa...

Jeg hadde en skritt teller for noen år siden, men jeg aner ikke hvor den er nå...
Bør nok få meg en ny en...*smiler*...
God helg,
klem Fredrikke

Morten Pedersen sa...

Vi skal gå pent denne helgen, men først er det fredag. :-)

Lene Megan sa...

Så skal du da ud og gå! Jeg elsker den slags gadgets og skulle måske investere i en skridttæller også. Jeg har jo min Garmin, når jeg løber! ;)

Ønsker dig en dejlig weekend med masser af gode skridt i tælleren!

Klem.

Lindas hobbyhjørne sa...

Hehe... kjøpte meg en her om dagen jeg også! Igår gikk jeg tur på nesten 8000 skritt :) Det ble nesten 11000 før dagen var omme ! Følte meg veldig flink... man får et ekstra kikk av det syntes jeg :)
Ha en fin helg, klem.

Anonym sa...

Bra med skritteller.
Det motiverer jo å se svart på hvitt hvor mye man beveger seg. Lykke til !
Klem fra Ingunn

Anonym sa...

Kjempegøy med en slik teller (fikk meg plutselig ikke til å si skritteller ;-0 )
For meg har det vært kjempemotiverende å ta den med når jeg skal ut. I fjor plusset jeg sammen skrittene hver dag. Da hadde jeg som mål å gå avstanden fra Stavanger til Oslo. Det tok jo litt tid, men greide det.
Lykke til med gåingen!

Asbjørg sa...

Lykke til,håper det hjelper!Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Takk for hilsen! Berlin er bare helt fantastisk!
I begynnelsen av september er her varmt og sommerlig, mer sommerlig enn hva vi har hatt i hele sommer hjemme i Stavanger. Og det er så koselig å vandre gatelangs og drikke kaffe på en av gatekaféene. Anbefales sterkt!

Shy sa...

Hihi! Min gamle skritt-teller måtte vere ned i sokken. Ekkelt.
Ha ei fin helg. Det er vel 10.000 skritt pr dag som gjeld? so go for it!

Ruths datter sa...

Ja absolutt en vitenskap. En gang satt jeg i bilen fra Bergen til Kristiansund. Det er mange mil gitt. Jeg var passasjer og satt stille hele veien. Telleren viste 6500 skritt. Lettvint trening. Eller?
Klem og god helg

Mormorfarmor Inger sa...

Oi - hvor er min tro, som jeg fikk for et par-tre år siden?
Hmm... lete, lete kanskje?

Men først - 60 årslag til ei venninne i morra. Da blir ihvertfall lattermusklene brukt :)

Go' hælj og klem klem!

Anonym sa...

tror ikke det skader !! man har godt av å bli målt.. noen ganger tror man at man rører mer på seg enn man faktisk gjør : )) og ja.. jeg tenker den fint kan festes på alle andre plasser ; ))

hvor har du kjøpt den ??

ha en koselig kveld ! klæm

rett og vrang sa...

For noen år siden fikk vi en skritteller i julegave fra kommunen.Min var DØD!Ikke le, men det er sant! God helg og Synnøveklem

Gitte sa...

Vet du, nå ble jeg inspirert til å gå å kjøpe meg en skritteller:)
Er sikkert en veldig motivasjon til å gå enda litt til:)
Lykke til!
Klem Gitte

Guri sa...

En sånn en har jeg også :) Hvor pokker var det jeg la den henn.......
Lykke til :)
Klæm

fruentimmeret sa...

Skritteller er faktisk en fornuftig liten dings som hjelper på motivasjonen.
Selv har jeg lastet ned skritteller på mobiltelefonen. Vet jo ikke hvor nøyaktig den er, men den teller når jeg har den i lommen eller vesken. Er visst sunt å gå 10000 skritt om dagen, men så ivrig er jeg (dessverre) ikke. Men 2-3 dager i uken, er målet.

Lykke til, håper du oppdaterer oss på antall skritt.


Good walking weekend


So long....

Janna sa...

Ja, her gjelder vel ikke regelen om ett skritt om gangen, skjønner jeg :-)

Tror jeg skal gå til anskaffelse av en slik en, jeg også. Artig å se hvor mange skritt det kan bli om dagen...

Ha en strålende helg, Tove. Her tegner det til å bli enda ei nydelig helg værmessig.

Klem

Whitebite sa...

wooow, her er det noen som har kontroll i sakene!!

sikkert kjekt å ha;o))
spesielt for sånne aktive som deg!

Klems!!

lavendel mio sa...

Ett skritt hit og ett skritt dit...:)
Jaggu har du utstyret i orden;)
Lurer på hvor min skritt teller ligger;/ Men din var jo så fiiin da;)
Ha en fin helg, klem Hanne

Einy sa...

Lykke til med gåingen :).
Det er motiverende med en sånn duppedings...jeg merket iallefall at konkurranseinstinktet i meg ble stort...det ble liksom om å gjøre å slå gårsdagens tall hver dag! :)

God helg!
Klem Einy

Anonym sa...

Smart dings og garantert motiverende å følge med på:).....men har du hørt om foot-pod?...den putter du i skoa og tømmer data trådløst ved å være i nærheten av pc;)Frøken fjomp her i huset som er litt i overkant duppedings utstyrt....men hun hevder det er utrolig motiverende å se statestikker på dataen etterpå.

Sen kveld her og skal bysselalle nå.

Ta det skritt for skritt da:)

Viola sa...

Jeg likte den blåfargen på den! Jeg har også en-- men bruker jeg den? Nope.. Var bare i begynnelsen.. Skal ta den med på neste tur.. kanskje neste fjelltur.. for jeg hadde den ikke med sist jeg gikk i fjellet.. Tenkte på det da jeg kom hjem, for jeg syntes jeg trasket ganske langt, og det skulle vært morsomt og sett hvor mange skritt det egentlig ble..
Viiiiktig å måle skrittlengden ja! Jeg målte min litt feil første gang- he he

Lykke til! Klem fra meg! :)

karna sa...

Så smart, skal følge med deg. Ha ei god helg, kjekt at du fant igjen bil og kos deg med alt i hodet. Klem

Smykkas sa...

Vi trenger dippedutter til alt nå til dags. Det skal bli spennende å høre fortsettelsen.

Klem

Smykkas sa...

Vi trenger dippedutter til alt nå til dags. Det skal bli spennende å høre fortsettelsen.

Klem

sylvia sa...

hei,
ja masse lykke til, har hatt min periode med skritt teller, hihihi.
klem fra sylvia

mona.z sa...

Lykke til med målingen:O...Stilig Adax veske forresten:)

Lunalei ;-) sa...

Her er skrittelleren stadig i bruk - er jo med i Dytt.no - så her måles det og registreres det hver dag! Prøver å få til over 10000 skritt hver dag!
Lykke til med målingen - og håper du også finner dette motiverende!!!
KLem

anneskreative sa...

Jeg var hekta på skrittelleren min ei stund,,,da disse dingsene var helt nye,,,,så jeg gikk og gikk, kunne ikke ta kvelden før jeg hadde runda 10 000 skritt,,,,men så gikk batteriet,,,og siden har den ligget der i en skuff,,,,men jeg går nå litt for det,,, vet bare ikke hvor mye,
Kanskje det burde være en investering for høsten å få seg et nytt batteri,,,,,
Lykke til.
Anne

Gry sa...

Takk for tipset, kanskje det er DET som må til for at jeg skal komme skikkelig i gang! ;) Herlig!

Skritt i vei og ha en strålende helg videre ;) Klem <3