søndag 11. september 2011

Helga er snart over…

…..og jeg har vært i hyttelandet som lå badet i sol og vindstille. Ikke de store gradene i lufta, så sola gjorde godt, selv om den nå lå lavt over landet.

 IMGP3633

Det forundrer meg hver gang jeg kommer at planter har overlevd. Noen krukker ble tømt denne helga også, men sannelig er det mange igjen…regner med noen holder ut til frosten kommer:) Stemorsplanten under ble utrolig glad da vi kom;)

IMGP3640

Denne helga ble grillen satt i naustet, der den skal ha sin plass for evig og alltid, så mitt lille bord fikk hedersplassen i hjørnet, ikke akkurat bloggifisert her uten duk og stæsj;)....bordet er en av mine skatter etter min svigerfar;)

IMGP3638

Det skal ikke males mer utomhus i år, og hagegruppa ble ikke ferdig malt, men den står vel seg en vinter til;)

 IMGP3647

Ellers kjenner jeg på at bloggelysten/overskuddet ligger litt nede for tida, så jeg er ikke like flink til å kommentere som før, men håper å komme sterkere tilbake;)

IMGP3636 

Klem fra tovepia………………………som ønsker alle ei god, ny uke:)

50 kommentarer:

Vores have sa...

Hej Tovepia.
Smukke billeder du har taget.
Jeg har haft en ufrivillig blogpause siden i går, min blog har været nede.
Ønsker dig en god søndag aften.
Knus Hanne Bente ♥

Linda sa...

Så kosleg det ser ut til at du har det. Ja det er nok på tide no å pakke inn sommaren. Her har det regna stortsett heile dagen. Var ei lita stund det var sol og då bar det ut i hagen med ein gong. Blogglysta di kjem nok tilbake skal du sjå. Alltid like kjekt å kome innom deg...om eg ikkje alltid legg att spor. Ha ei fin veke. Klem

stallnilsen sa...

Regner med det er godt for kropp og sjæl og komme sæ på hytta, kor bra dere har hatt sol og fint vær, det samme har vi hatt , men ser nu i ettermiddag æ var ute en tur i hagen , at mange blomster er skikkelig på hell nu, og kjenner at lufta er skarp ute nu, så nu er det nok bare og pakke inn grillen og diverse ute i hagen., ha en flott uke , hilsen Lisbeth ;O)

Gry sa...

Koselig hytteliv! Jeg synes dere har det så trivelig der og du er flink til å formidle stemningen. Ja, nå høstes det, men høsten er også vakker bare vi slipper alt dette regnet.. Har vært varmt og godt her i dag, skikkelig fønvind ;)

Litt så som så med blogglyst og energi her også.. Får ta det som det passer. En fin ny uke til deg ;) Klem Gry

Trollmora sa...

Så fint du har det på hytta di! Men det har jeg jo sagt til deg før :)

Jeg har heller ikke bloggelyst for tiden.... og er veldig dårlig på å kommentere... og ser det er flere i klubben vår...

Kanskje det er høsten rett og slett=?

Asbjørg sa...

Det var jo mye som blomstret enda hos deg,begynner å bli stusslig blomstring på hytta vår nå.Vi hadde en av våre siste turer for året denne helga,skal si hyttesesongen gikk fort unna!!Ha en fin kveld!

Havfruen sa...

Fine bilder fra hyttelandet:)
Helga har vært utrolig værmessig...men vi fortjente en slik helg nå:)
Ha en fin kveld, klem fra havet:)

Greta sa...

Du har så mange blogger du skal følge med på, så om ein av og til ikkje orker å besøke alle, så forstår ein det. Ikkje berre blogg som skal prioriteres her i livet.
Koser deg i hyttelandet tror eg. Kjekt at blomstrane venter på deg til du kommer.
Ha ei fin uke og ta vare på deg sjølv

Synøve sa...

De fleste "lyster" går vel litt opp og ned - blogging driver vel de fleste av oss med just for fun og det er jo det som er så bra med det hele!!! I denne verdenen kan vi gå litt ut og inn som det passer oss, uten at noen krever oss til regnskap:) fin uke til deg, her har det vært lat dag i dag......:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert på hytta di :-)
Blogg og kommenter når du har lyst..

God søndagskveld!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Skjønne bilder du viser/tar:-) Det blomstrer rikt hos deg enda:-)
Blogglysten var lenge borte hos meg, men nå kjenner jeg den kommer stigende:-) Slik er det med alle lyster.
Blogg og kommenter når du kjenner for det:-)
Uansett, ønsker jeg deg en riktig god ny uke!
Klem:-)

Mormorfarmor Inger sa...

Nydelige bilder! Ble betatt av den vasken. Sånn hadde vi i blokkleiligheten vår på 60-tallet..
Men kjøkkenet ble jo renovert så den forsvant!
Blogglyst går opp og ned, man kan ikke være på topp hele året rundt.
Alt til sin tid, men vi forsvinner jo ikke herfra :)

Søndagsklem fra Inger

Bente`s Hobbyrom sa...

Skal vel få pakka bort sommeren her en dag også , ser veldig subbete ut her nå . Ser du har vært flink til å rydde den bort så da blir jeg vel inspirert håper jeg , klem fra Bente :O)

Anonym sa...

Ble så fine de hagemøblene! Har begynt å vurdere mine til hvit, men så liker jeg de svart også.. Får se neste år.
Her står også noen blomster frodig, men noen tømmes. Tok nettopp en runde på veranda og fikk det som skrantet klar til bortkjøring.

Må du ha fin start på den nye uken Tove. Klem :)

anneskreative sa...

Koselig med ei hyttehelg.
Er på hytta nå jeg også,,,,nyter sol og varme innimellom store nedbør.
Sånn er det bare.
Vi skal bo her en uke nå, skal passe hunden til sønnen min så da er det så greit å være her....
Nyt høstsola di....smiler.
Anne

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Godt med god-vær, men i natt kom regnet hit og ødela for mere innhøsting i denne omgang. Det er lett å bli litt sur av dette her, gitt.

Ta blogginga når lysta er der, det er en hobby og ingen MÅ-ting. Heldigvis.

God kveld.

Lindas hobbyhjørne sa...

Så koslige bilder fra hytta, ser ut som dere har det kjempefint der!
Jeg hadde også en tid jeg ikke hadde lyst til å blogge, men er tilbake nå igjen (tror jeg:))
Ha en fin kveld, klem.

Hjertedamas blogg sa...

Heisan, vennen!! Gå inn på innlegget mitt, og trykk på DIOGONAL HEKLING!!!!! Da kommer du inn på siden. Skroll deg nedover, så får du en skikkelig innføring hvordan det gjøres. Jeg oppdaget ikke denne forklaringa, før jeg hadde greid å finne det ut på egen hånd, via youtube og min egen logiske sans:DDD Og da oppdaget jeg at forklaringa var her:DDDDDD Veldig enkelt, bare man skjønner opplegget!!! Lykke til!! klemz grethe

H. sa...

Nesten litt vemodig å se at sommer møbler, grill - pakkes vekk til neste sommer.....

Flotte blomster ennå hos deg, særlig morsomt med den vasken hvor du har stemorsblomster oppi ;)

Søte deg, å kommentere må man da gjøre når man har tid og lyst - det skal ikke føles som "man må" ;)

God kveld til deg og god ny uke !

mona.z sa...

Så flott det blomstrer på hytta di enda, elsker bordet fra din bestefar. De tovete vottene jeg kjøpte av deg var superfine, skal nok bli varm på puselankene i vinter. Du av alle, skal vel ikke ha dårlig samvittighet for å ikke kommentere!!! En liten pause er deg vel undt:) Selv har jeg kanskje fått en overdose av interiør (fatter ikke at det går an;) Leser blogger, men orker ikke å kommentere alle. Min egen blogglyst er meget laber, får håpe det kommer seg etterhvert. Har nok med jobb og hverdagsliv, og planer om å sy møbeltrekk på spisestuestolene med min nyinnkjøpte symaskin. Her er jeg på veldig tynn is, men har jo lyst å prøve, hater de stolene. Blogger nok om det hvis det blir vellykket:) Dette ble jo rene "romankommentaren", lover å begrense meg neste gang, god klem:)

Anonym sa...

Så koselig det ser ut på hytta deres.
Og vi får være glad så lenge det blomstrer.
Her var vi ute og jobba i hagen i går og da gikk jeg barbeint, herlig. Oppi 20 grader var det.....
Ikke stress med blogging og kommentering. Det skal være kos og du er jamen meg så flink til å skrive kommentarer !
Ha en fin ny uke.
Klem fra Ingunn

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så koselig det så ut på hytta, Tove! Virkelig flott at det blomstrer! Et herlig bord du hadde der! Klemmer!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så koselig det så ut på hytta, Tove! Virkelig flott at det blomstrer! Et herlig bord du hadde der! Klemmer!

Lappeline ♥ sa...

Koselige bilder fra landstedet ditt.
Blogglysten er litt opp og ned her også og en må blogge når en har lyst.Pausetid skader vel ingen :))

Ha en fin kveld

Klem til deg

Anonym sa...

Herlige bilder du viser. Ville bare gi deg en kommentar for å si at jeg synes du er UTROLIG FLINK til å poste kommentarer. Setter alltid pris på dem. Skulle bare mangle om ikke du tok det litt slakkere en stund også :-))

Guri sa...

Fine bilder :) Hvorfor skal nå alt stæsjes og stailes hele tiden??? Jeg har i alle fall flest rotedager i livet mitt ;)
Ha ei flott ny uke du å :)
Klæm

Lunalei ;-) sa...

Så koselig i hyttelandet! Men det er nå litt vemodig at en må begynne å rydde bort ting - det er jo bare så alt-alt for lenge til alt skal settes ut igjen!!!
Blogglysten kommer og går - kanskje litt viktig å ta litt pauser innimellom!
Ha en flott søndagskveld!
klem

Thelma Louise sa...

Så deilig med en tur på hytta..hatt hjemmehelg i helgen vi..konfirmasjon på programmet..-) herlige bilder , flott med blomst i vasken..sånn vaske hadde mine besteforeldre på sin hytte,som stod her vi har bygd huset.:-)var uvanlig å ha hytte her da de hadde det, midt blandt alle husene..:-)) take a breake.:-) høres..klem

1001ting sa...

Det er høst og nedpakking av sommeren, litt vemodig, men vinter og vår har også sine fine sider. Det er tross alt herlig at vi har skille mellom årstidene. Jeg ser at du har hatt det koselig utenfor i sommer-/høst sesongen. Det var nummeret før at jeg pakket bort bord og stoler denne helgen, men jeg drøyer det litt til- i håpet, tross ruskevær.

Anonym sa...

Du har jo så mye blomster i krukker så skjønner at det er litt jobb å rydde unna. Malingsjobb du ikke rakk finner du nok igjen til neste sommer;)

Kjekt at du ble med på gi-borten:)

HildeP. sa...

Ser ut som det fremdeles er sommer på hytta di, blomstene står jo så fint! : ) Stilig bord! God ny uke til deg også! Klem : ))

Whitebite sa...

så herlig den hytteplassen din!!
ha ei fin uke Tove!!

klem:o)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Siste rest av sommer. Nå er det vel på tide å rydde for høsten.

Tonemor sa...

Så nydelige bilder fra hytta.
Ønsker deg en flott ukestart.
Klem Tone

KariL sa...

Helga er over og vi hadde også fint vær på store deler av lørdagen. Nydelige bilder du har lagt ut. Den vasken på veggen var knallstillig. Du er så flink. Møblene dine ble som nye med kvit maling og blomstene dine står jo fortsatt så fine. Utrolig etter all nedbøren.

Ønsker deg en riktig god uke!

Klem :)

Smykkas sa...

Du har tydeligvis mye sommerglede rundt deg fortsatt. Her hos meg er det virkelig pjuskete, men været inspirerer ikke til noe høstpynting ute.

Blogglysten kommer nok tilbake. Ta det som det kommer.

Klem

Janne sa...

Hei Tovepia!
Skikkelig koselige bilder du viser fra hytta!
Det bordet var rålekkert, og den skjønne bollen på toppen.
Her er det lite liv i pottene, både inne og ute hihi, men litt er det jo fremdeles:)
Moro at du vil være med på give-awayen min - blir spent:)
Ellers beundrer jeg deg med at du er så flink til å kommentere rundt om!
Ønsker deg en flott dag!
Klem fra Janne

Unknown sa...

Deilig å få ryddet litt opp før høststormene settes inn. Synes det ser godt blomstrende ut fremdeles. Jeg sliter med bloggingen jeg også. Jeg har det liksom som travelt og da er det så vanskelig å være i bloggverden samtidig, men oki. :))

Anita Tørmoen sa...

Koselige bilder fra hytta - imponerende at plantene er så fine ennå. Det er nå engang slik at man trenger en bloggpause i ny og ne.

Strikkeheksen sa...

Det er i hvert fald vigtigt, at man ikke bliver stresset af bloggeriet! Man kan bare ikke nå alting - så pauser må der til indimellem :-)

Så nu vil jeg gå ind og strikke - i stedet for at blogge ;-) Smukke blomster du stadig har :-)

AnKa sa...

Koselig du har det på hytta, og nydelig bilder du har tatt. Jeg er av den formening at blogging skal være koselig og lystbetont. Og du har vært superflink til å kommentere.
Blogg og kommenter når du har lyst! :)
Klæm fra AnKa

Ruths datter sa...

Så trivelig den vasken din er. ikke mange sånne å finne nå.
KLem

Barbros lille verden sa...

Det ser ut som dere har det veldig så trivelig der ute på hytta altså! Herlig :)
Ha en fin valgkveld, venter spent på resultatet nå ja ;)
Klem fra meg

Helle sa...

Så koselig landsted dere har. Savner det å ha et fristed å reise til i helger og ferier. Husbonden og jeg fabler om hus i Italia, men det blir nok en stund etter at barna er ute av redet. :)

Blogg skal være kos, ikke stress. Det er i alle fall min innstilling. Har derfor måttet gå kraftig ned på både innlegg og kommentering for å unngå at blogging blir styrt av plikt og forventninger i en pt travel hverdag. Plikter og forventninger har jeg nok av andre steder. :)

Fjellets datter sa...

Nydelig bord etter svigerfaren din, det var både flott og praktisk!
Plantene trives vel på hytta ettersom de stadig overlever.
Du er jo alltid så flink å kommentere så du fortjener en pause i alt strev med kjøkkenet.
En god tirsdagskveld ønskes deg.
Klem fra Kristin

Nikoline sa...

Eg er heilt opp i under over kor fint sommarblomane står på hytta di framleis,langt ut i september! Her flyt alt bort i haustregnet..
Bloggeoverskot går i bølgedalar for oss alle,så du får ta det i ditt eige tempo og så kjem du nok heilt sikkert tilbake for full spikar att når tida er moden for det.
Kos deg med haustdagane:0)

Snertne sneller og små nøster sa...

Ja, nå har vi sannelig hatt ei herlig sensommershelg :-) Må si du har hatt planter i lang tid på hytta :-D

Ha det godt - klem Siv

Vilma sa...

Koselig billeder fra det smukke Norge , verdens smukkeste Land og de rareste mennesker.

God onsdag til dig Tove :-))

Fru Keilegavlen sa...

Nydelege bilete!! Ta deg tid til blogging når overskotet er der. Det skal ikkje vere eit ork, men kjekt. ;)

Kari Agathe sa...

Så fine bilder du har lagt ut på bloggen. Veldig koselig på hytta di, og sånn gammel vask som du har på veggen har jeg også. Bare at min ikke er hengt opp på noen vegg - enda(den ligger i garasja)....

Ønsker deg en fin kveld :)

Klem fra Kari