onsdag 28. september 2011

28.september…..

…….er min dag, og jeg går inn i det siste året før jeg må skifte første tall i alderstallet:O) Jeg har skrevet om alder før, både HER og HER, så jeg skal ikke levne begrepet mange ordene denne gangen;)…men sannelig går det fort i svingene! Føler meg vel litt som denne tegningen..two in one:O)
 image
Det blir ikke den store feiringen; det er jo noe som heter når alderstallet blir høyt: “ingen grunn til feiring, hold heller gravøl over året som gikk”, men jeg holder heller ved klisjéen, “hver alder sin sjarm”:)
IMGP3764
Jeg jobber med ungdommer, og i forrige uke spurte en gutt: “kor gammel e du ,Tove?”……jeg nølte litt… så før jeg rakk å svare, sa en jente: “Sant, du e 36 år??”  De vet virkelig å oppmuntre:O))…. men så er alle over 20 år gamle i denne settingen:O)

Lene/Lena har navnedag idag, flotte navn!!
Klem fra tovepia…………………………som får servert fårikål…ikke lammelår:)

64 kommentarer:

Bente`s Hobbyrom sa...

Hurraheioghopp :O) Gratulerer så masse med dagen og 36 ER et fryktelig pent tall :)))) Kos deg masse med fårikålen , bursdagsklem fra Bente :O)

Berit sa...

Hipp Hurra Gratulerer med dagen din i dag. Ha en strålende dag :)
Stor klem

Morten Pedersen sa...

Gratulerer og vi føler med alderen vi også.

liven sa...

Gratulerer så masse med dagen Tovepia!
Litt skummelt dette med å bli eldre...men som kjent...hva er alternativet ??

kps deg med fårikålen...og ha en fin bursdag :o)

Linda sa...

Gratulera so masse med dagen. Kjempe stor klem frå meg.

Hjertedamas blogg sa...

Heisan og hoppsan, og fallerallera, og grattis med dagen. Joda, jeg kjenner meg igjen som to i en, liksom. Inni meg, så er fremdeles ung, og har hele livet foran meg. Og når jeg ser meg i speilet, og tenker alder, så får jeg panikk!! Stopp karusellen, jeg vil av. Har ikke tid til å bli gammel, det er så mye jeg vil oppleve først. Men samtidig syntes jeg livet er svært så oki........ Tøft, røft og veldig bra, he-he. Og til helgen blir det weekendtur til Telemark. God mat, god vin og kjærlighet:DDDDD Og vakker høst-natur, håper jeg!!! Deilig, deilig!!!! klemz grethe

Anita Tørmoen sa...

Gratulerer så mye med dagen:) Alderen spiller ingen rolle. Men, det er viktig å gjøre det man har lyst til:)

Mette sa...

Gratulerer med dagen!

;-)

Thelma Louise sa...

Gratulerer med dagen.-) Er jo bare å nyte siste året :-) Leve som du alltid har gjort.:-))

kos deg.:-)

KLem

Synøve sa...

Til lykke - tenk så heldige vi er som lever i VÅR tid , vi kan regne med å leve lenge i motsetning til våre formødre som hadde svært tilmålt tid statistisk sett:))) Nyt fårikålen og han som lager den til deg - og feir deg sjøl og alle rundt deg som er der for deg:))) KLEM fra Synøve som skal ha åpen Tingstuo i regnværet:)

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen, Tove !
Jada, 36 er et fint tall, men det er også alderen til datteren min. Så selv om jeg av og til er som en jentunge inni meg,så..
Ja ja, jeg liker ikke å se på meg selv som middelaldrene, men sånn er nå det.
Enig med deg i at hver alder har sin sjarm. Gøy å se barna bli voksne og når barnebarna går på videregående og er aktive i politikken, ja så er det også gøy å få med seg.
Kos seg med lamme..ehh..jeg mener fårikål :)
Bursdagsklem fra Ingunn :)

Drømmedama sa...

Hei hå,
3 x HURRA for Deg i dag. Nyt alderen i fulle drag, som Liven sier, hva er alternativet?
Nam med farikål.
Store bursdagsklemmer fra meg:-)

KKvinneblogger sa...

Gratulerer med dagen! Syns du har en fin filosofi i forhold til alder. Årene går bare fortere og fortere, det gjelder bare å henge på.
Ønsker deg en strålende dag! :)

maska sa...

Gratulerer så mye med dagen. :)
Klem fra meg.

salige lavendel sa...

Hihi, ja man får ta den oppmuntringen man får. Bare man holder seg ung i sinn og hjerte betyr ikke alderen så mye. Jeg har en bestemor på 101 år (blir 102 i neste måned) som fremdeles er ung og kvikk til sinns...

KariL sa...

Gratulerer masse med dagen! Ønsker deg en riktig god dag!

Masse bursdagsklemmer fra meg!

karna sa...

Gratulerer SÅ mye med dagen, kos deg. Alder føler jeg mer og mer bare er et begrep, jeg ble virkelig overrakset da øyemannen kommenterte min ,-) Klem

Vores have sa...

Tillykke med dagen - håber at du får en rigtig god dag.
Knus Hanne Bente ♥

Shy sa...

Gratulerer med dagen!
Herlig beskrive.
Eg skiftar tall foran til neste år, og eg kan eigentleg ikkje forstå det. må snart begynne å vere litt vaksen...Kan hugse at min mamma sa at ho alltid kom til å vere yngre inni enn utanpå :)

Anonym sa...

Gratulere med dagen!!

Nydelige bilder og mye fint på pinnene i innlegget under.

Ha en fin dag! Klem :)

H. sa...

HURRA - for de som fyller ditt år, ja, deg vil jeg gratulere!!!

Kos deg med fårikål - man er ikke eldre enn man føler seg, og det kan variere fra dag til dag, er min erfaring - hehe ;)

ANNEPÅLANDET sa...

Gratulerer med dagen - HURRA! Bare gøy med bursdag - hvert år må feires! Hver alder har sin sjarm - selv om jeg blir litt betutta når jeg ser på bilder at jeg har blitt en gammel dame. Men men, det er bedre enn alternativet, og hver dag er jo en gave. Håper du får mye fint og at alle feirer deg som du fortjener! Ha en flott dag, og klem fra sør

Vilma sa...

HiP hIP HuRrA søde Tove , ja alderen kommer snigende , man mærkert det på flere måde ; f.eks har jeg taget mig selv i at kigge efter pæne vaser , noget jeg absolut ikke har set efter eller brugt penge på før !!

rett og vrang sa...

;-)
Da er du 5 dager YNGRE enn meg!Gled deg over det,du!Små gleder,vettu!Klemz

Lene Megan sa...

Tillykke kære ven, håber du har en fantastisk dejlig dag. Her skinner solen så flot! Det må være til ære for dig! ;)

Billedet er så fint og jeg tror at det er vi sådan, os kvinder. 2 i en og måske flere. Bare vi er os selv, så skal det nok gå!

Og er det ovenikøbet min navnedag i dag? Tillykke med mig også så. Lene altså! :D

Fødselsdagsklem.

Asbjørg sa...

Gratulerer med dagen!
Her kokes det også fårikål idag,nam-nam...

Fjellets datter sa...

Hurra for deg som fyller ditt år, ja, deg vil vi gratulere, alle i ring omkring deg vi står.......
Gratulerer med dagen.
"Man er ikke gammel, såfremt man ikke er en ost"!!! Kos deg med fårikålen.
Klem fra Kristin

Ruths datter sa...

Hipp hurra for Tovemor. herlig disse unge du. Hver alder har sim sjarm. Jeg har sett bilde av deg og du har både skjønnhet og sjarm. Så bra egentlig at vi blir eldre. Du vet at damer er som en god vin. Bedre og bedre med årene. Med et hklet trekk på blir vi flotte i vår alder. Kooos deg på dagen din.
Bursdagsklem fra meg

Marion sa...

Hurra for deg i dag! <3

Elins Strikkeri sa...

Gratulerer med dagen, håper du koser deg masse:))

Anonym sa...

Dæken Tove ! no kain du snart gjøre som du vil ; ))

Gratulerer så mye med dagen din ! håper virkelig at du blir oppvartet av dine nærmeste !!

masse gode ønsker og fin kveld til deg : ) STOR klæm på tur sørover : )

Unknown sa...

GRATULERER så mye Tovepia.:)) Ja, det er bare å glede seg over tiden og det gjør du i største monn. Heldigvis når man har et så ungt sinn som du betyr ikke alder så mye. Håper du blir feiret med stor stas. Big hug from me....

Evas hobbyer sa...

Gratulerer så mye med dagen:)) Håper du får en fin dag:D

Janne i Fagerlia sa...

Hjertelig til lykke med dagen! Tror du er en svært ungdommelig dame, og det er det som teller, og ikke antall år.

Tonemor sa...

Gratulerer så mye med dagen.
Klem Tone

Mormorfarmor Inger sa...

♪♫ Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil jeg gratulere!!! ♫♪♫

Hver bursdag skal feires, det er viktig! Og heldige vi som får oppleve mange bursdager, vi lever nemlig lengst :)

Stor klem fra Inger (som følger hakk i hæl...)

Bodil sa...

Gratulerer med dagen, og kos deg med fårikål :) Bursdagsklem frå meg :)

sida sa...

Gratulerer så mye med dagen!! Du har forøvrig en fantastisk fin blogg!! :o)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hurra for deg som fyller ditt år....!.-)
Alder er bare et tall - ungdommen har vi inni oss alle sammen - dessuten - hva er altenativet?
Har sett tegningen før, men i dag fant jeg bare den pene unge siluetten:-)
Ha en flott bursdag, unge mø:-)
Stor klem:-)

Whitebite sa...

gratulerer med 39 års dagen!!

:)
kos deg masse med fårikål!
KLEM♡

lavendel mio sa...

Grattis med dagen unge dame:)...husk at det alder er bare noen tall:)
Klem Hanne

Anonym sa...

Masse grattis:) Synes ikke det er lenge siden du blogget bursdag...skal si tiden raser avsted.
Ringer snart....
Klem fra Havfruen som er vestfoldsfrue med nettproblemer...

Greta sa...

Gratulerer så masse med dagen unge dame. Du er 49 er du ikkje? Alvorlig spørsmål. Håper du har fått bursdagsklem av både små og store.
kae blir det vel også. Stor stor bursdgsklem

Tovepia sa...

Du er en knupp, Greta:) Sannheten får du hvis du legger på 10 år:O)

Hanna sa...

Vackert skirt blått på din blogg.
Ha en fin kväll!
Kram
HAnna

Skjerstad sa...

Hipp hurra for deg Tove ! Kos deg på dagen :)

Klem fra Janne som har en mann med bursdag i dag ;)

Dorteas lille verden sa...

Hei, og gratulerer så mye med dagen! tak for hyggelig hilsenn inne hos meg! Gleder meg til å følge deg videre...ha en fin bursdagskveld! Klem

Ann Tove sa...

Gratulerer so mykje med dagen. Ein er ikkje eldre enn ein føler seg :) Håpar du har hatt ein kjempefin dag.

Petrinetrollmor sa...

Gratulerer så mykje med dagen, Tovepia !

Håper dagen din har vore flott !

klem

anneskreative sa...

Gratulerer med dagen Tove,,,,alder er jo bare et tall, det er det som er inni oss som teller,,,,
Nyt dagen og kos deg med dine.
Klem Anne

josimo sa...

Gratulerer så mye med et nytt flott tall <3

Nyyydelig hedd bilde du har,det likte jeg kjempegodt. Deilig i fargen og omsorg i maskene :-)

Fiin happy kveld til deg

Guri sa...

Grattis!!
De ungene får jammen sagt det :)
Jeg fikk beskjed om at jeg var alt for gammel til å være på trampolina her en dag. Aldersgrensa var visst 36 år......
ha en fin kveld :)
Klæm

Lunalei ;-) sa...

Hipp hipp hurra for deg!
Gratulerer så mye med dagen - håper du har hatt en fin dag!

Og så fant jeg ut at jeg har navnedag i dag... hihi
KLem

Tins roser sa...

Nyt dagen... Hver alder har sin
sjarm, så sant! Et av mine barnebarn sa: Det må være kjedelig å være så
gammel, mormor...Nei, tvertimot, sa jeg, jeg har det utrolig godt, bedre enn da jeg var ung. Det kunne hun ikke forstå...

KLEM

Ingun sa...

Gratulerer så mye med dagen. Håper den ble veldig bra. Ser nedover.....mange flotte bilder. Kommer tilbake for å lese;-))

Anonym sa...

Grattis med dagen på etterskudd
Håper du hadde en flott dag
Du er ei herlig bloggvenninne så klemmer på vei til deg

Livet i Nord sa...

Gratulerer med dagen Tove!!
Men duverden dette er vel å overdrive
-så gammel og krokat føler du deg vel ikke??
Klem og ei fin feiring til deg:))

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hipp hurra for deg litt på etterskudd :) HÅPEER at dagen har vært super flott :)
Klemmer fra Solveig

Fru Keilegavlen sa...

Gratulera med vel overstått! Håpar du hadde ein super dag. 36 er uansett ingen alder.

EllenSand sa...

Gratulerer så mye med dagen! Du ser jo så flott ut, så hun mente det helt sikkert!
Klem Ellen :)

Misemor sa...

36 er jo et fint tall, grattis med dagen i går, uansett hva tallet stopper på! Og noe gravøl må det da for all del ikke være over at man blir et år eldre??? NEI, alternativet er ikke noe bedre, så FEIRE DU, Tovepia! Alle bursdager! Klem =)

fruentimmeret sa...

Gratulerer med dagen, hipp hipp HURRA! Feir (ikke) med måte :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Gratulere med overstått :-)

Anonym sa...

Bursdag du....gratulerer så masse:)

Enig med deg at hver alder har sin sjarm:)