tirsdag 29. juni 2010

Sommertopp

Denne toppen heklet jeg for mange år siden, men den har vært for kort. Det var  greit å vise magen den gang jeg heklet den, men akk, den tid er forbi:D
DSC05538
Så da jeg fant den igjen her forleden, bestemte jeg meg for å forlenge den. Den fikk noen ekstra omganger med staver nederst, så nå er lengden perfekt!
DSC05539
Problemet nå er at den er for trang (les: avslørende), så det betyr vel at jeg er noen cm for kort også, ikke sant??
DSC05542
Garnet er Mandarin petit, og mønsteret fant jeg i et KK fra 2003, den gang jeg var passe lang;)
DSC05543
For lang eller for kort, kos dere masse resten av juni måned!!
Klem fra tovepia…………….som har krympet på lengden;)

57 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Huff, ja - det går vel den veien med de fleste. Toppen var nydelig, kan du ikke prøve å blokke den litt?

Jeg sitter her med hjertet i halsen, holder på å stripe håret til datteren og er litt redd for at det ikke skal bli bra (men det har jeg ikke sagt til henne, selvfølgelig...) Krysser fingrene. Ha en fin dag - klem fra meg

Havfruen sa...

Den er vel passe til meg? Lekker var den:)
Vi maler og maler....og håper været holder. Godt å være igang med 2.strøket.

Trasig med krymping av lengden..skulle vært bredden...tror jeg hadde passet oss bedre, hehe:)
Ha en super ettermiddag, vi skal på tur...før vi maler mere...
Klem:)

rett og vrang sa...

Det var jo smart! Etter det jeg kan se, er dette en skikkelig fin topp! Her ventes barnebarn, så da blir det vel mest baking i noen dager... De er 3 og 6 år, så de er veldig "hjelpsomme"!

Anonym sa...

Hei.Den ble kjempe fin.Nydelig mønster.Fint med hvitt på Sommeren.Ha en riktig fin Sommerkveld.Klem fra Bodil. Nydelig temp i dag men har bare sola bestemt seg om den vil være fram eller bort...

Unknown sa...

Toppen er flott til mange.
Jeg var og fikk nytt pass til Steven og målte meg på gøy. Jeg må si jeg strakk meg godt for å måle mine 164 cm,liker ikke denne krympingen. C,")

Husmora Torunn Husbyn sa...

Nydelig topp! -Jeg er sikker på at klærne krymper litt i skapet også. Bor noen krympetroll inni skapet mitt iallefall :-))
Ha en fin tirsdagskveld! :-)

Unknown sa...

For lang eller kort...., O:)..., flott er den! :O)

Ønsker deg en fin sommerkveld!

Lappeline ♥ sa...

Flott var den ..her også krymper klærene i skapet.
Ha en fortreffelig kveld

Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Åååå, den var bra fin :-) Tror du det er mulig å lete opp mønsteret etter så lang tid? Regner med at mine prinsesser ville ha ELSKA slike sommertopper. Du får ta vare på den, og ha den som et minne om den gang du var høyere ;-)

Ha en flott kveld, Tovepia, og klem fra Siv

Lene Megan sa...

Super flot top. Den kunne jeg godt bruge nu, for sommeren er kommet til Danmark. Det er nærmest hedebølge! ;-)
Ha' en fin aften hos dig!

Klem

Greta sa...

Nydelig topp som du sikkert kan bruke. Du er jo akkurat passe stor til å fylle skinnet både i høgda og bredda og da er du passelig :). Ha ei lett jakke utenpå eller ein bluse viss du er redd for å vise for mye. klem

Elins Strikkeri sa...

Flott sommertopp, sikker på at du kan bruke den:))

karna sa...

Så fin sommertopp, også kjekt å få brukt den mere. Kjekt å ikke kaste noe ,-) Ha en efta, klem

karna sa...

ps! glemte å si at jeg har endret ordet, det var GØY!!!!

Hobbygåsa sa...

Den var virkelig lekker! Eh ja, jeg har troen på at en blir litt kortere på en måte med alderen -jeg er visst også blitt litt kortere iflg mine klær :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fin. Kanskje ikke så avslørende som du synes heller? Eller kanskje den finner seg en ny eier som er passe lang :)

Greta sa...

Eg har registrert alle mine blogvenner på bloglovin. da får eg beskjed med ein gong alle legg ut nye innlegg. Veldig greit
http://www.bloglovin.com

Evelyn sa...

Hei :)

Ja men det er nå også slik at disse toppene krypmer litt når de ligger i skapet også.. hehe

en kjempe nydelig topp i alle fall..

Ha en fin sommerkveld :):)

Strikkeheksen sa...

Er der ikke noget med, at man kryber med alderen? Måske mere på den ene led end på den anden ;-)

Men det er en utrolig sød og lækker top :-)

anneskreative sa...

Toppen var jo fin,og en slik hekletopp kan vel strekkes litt
Smiler.
Nyt dagene som de er, og kos deg med det været som måtte komme til deg.
Klem Anne

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Toppen var jo kjempefin. Du får strekke den litt;)
Teppet under her er heilt nydeleg! Eg har endeleg fått boka mi "enkel hekling", så no skal eg og snart prøve meg. Har ikkje hekla sidan handarbeid på barneskulen:)
Ha ein nydeleg kveld!
Klem:)

yesheimen sa...

Toppen er iallefall kjempefin, og jeg tror jammen meg at du er perfekt du også. Det er bare det at toppen rett & slett er for liten. Altså passer den til en litt mindre dame. Vi må være som vi er......
Men kjenner til problemet da...hahahaha.....Så du er ikke alene om å ha det!

Nyt sommerkvelden.
Klem Ann<3

Ann sa...

Mye, mye lekker top.
Vi blir kortere og bredere med alderen ;-)

Living next to me sa...

hehe jeg er vist både for kort og for lang på en gang jeg..lykke til med garngaven...hyggelig at noen norske melder seg også selv om svenske bloggere er flotte..
HA en fin sommerkveld videre ,
F

Tonemor sa...

Den toppen var nydelig.
Du får henge den på en kleshenger til pynt et sted.
Fortsatt god kveld
Klem Tone

My home is my Castle sa...

Kjempeflott er den...
Du finner vel på noe sånn at du passer den ;)

Klem,Kari

Smått og Stort sa...

Kjempefin topp! Så smart å hekle på mer i lengden!
Er den heklet rundt tro..? Eller fram og tilbake og sydd sammen i siden. Er den sydd sammen kan du jo hekle på et stykke i sidene?
Kjipt at vi skal forandre fasong sånn med årene. Men- en får værra som en er når'n itte vart som en sku :)
klem fra Sissel

Vilma sa...

Mandarin er godt - toppen er flot :-)
God uge til dig :-)

Besta sa...

Toppen var iallefall fin:) Jeg heklet også en topp for mange år siden, den er sikker både for kort og for trang:)
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Randi sa...

Ja...det er ett evig problem...den kryminga;-)

Men toppen var flott:-) måtte bare solen komme så det går an å bruke den....men i dag har vi jo hatt godt vær:-)

Stubbetufsa sa...

Det var nå en fin topp...

Nitus sa...

Toppen ble kjempefin og den kler deg helt sikkert perfekt.
Du vet,alt kler den smukke.

Ruths datter sa...

den var virkelig fin. Kan tenke meg du kler denne. Romantisk var den virkelig. Du er et heklefantom.
Klem

Barbros lille verden sa...

hehe....det er sånt som skjer det ja! superfin var den uansett :)
nattaklem fra meg

Birgitta sa...

Ser riktigt fin och skön ut.
Kram Birgitta

Janne i Fagerlia sa...

Huff ja - fasongen forandrer seg litt med årene dessverre. Det er bare å innse at man ikke kan se ut som en ungpike for evig tid. Men toppen ble knallfin.....

Bitt@mi sa...

Hehe...du er nå morsom:-)
Fin var den i alle fall:-)
Ha ei super uke videre - og klem:-)

Anonym sa...

He, he jeg har en bunda som har "krympet" jeg..;-D
Nydelig topp - da er det noen som burde få / kjøpe den:-)
Ha en fin dag imorgen,zzz:-)
Klem:-)

Mine Blomster sa...

Nydelig var den endog!!!

Slanger er ikke min ting heller..men hva gjør man ikke for sine barn !!??

Ønsker deg en fin dag
Klem ;O)

Ann Tove sa...

Toppen er kjempefin,håpar det blir temperatur til at du får bruke den. Her er det skodde ( tåke ), regn og 13 grader..
Berre so synd at klær forandrar seg slik etter nokre år i skapet.. ;)
Krympar,på ein måte..

Ha ein fin dag.

Camilla sa...

Så flink du er, virkelig en flott sommerlig topp!

Klem, C.

rosalia sa...

It's a lovely top! Great job!

Siren sa...

Utrolig søt topp! Og så lurt å hekle litt på den - alt for galt at den ikke skulle blitt brukt noengang:) Nå blir du finfin i sommer!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Toppen var nydelig :)
Sååå fin farge!!

Ha en flott dag :)
Klem Solveig

irina sa...

Ville bar i nnom for å ønske deg og dine en knallsommer uansett været. Den toppen var bare lekker....helt ufårstående for meg at folk kan lage vakre kreasjone som dette...jeg klarer ikke sy en knapp i ett stoff engang...sørgelig kapittel der...og kreativitet til å tenke ut ett klesplagg enda mindre....uff nei jeg for nøye meg med å skrive rart og male rart !!

Stoooo klem

Turid Holm Flaa sa...

Pen og søt var den lell :-) God sommerkveld til deg.

Hannes hage sa...

Nydelig, nydelig!
Smart å få den lengre veed noen ekstra runder staver.
Merkelig det der, mine topper og gensre krymper også når de ligger i ro i skapet...he-he
Ønsker deg gode og varme dager.

Jorun sa...

Toppen er nydelig!
Jeg hadde også samme problemet med en topp jeg heklet for flere år siden. Den var lang nok, men for trang...
Jeg endte opp med å gi den til min svigerinne, og hun ble veldig glad for den.

Sylvia sa...

Det er slik jeg også ser det......ting som blir liggende for lenge i skapet, det krymper!!!

Anonym sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Jeg får nesten prestasjonsangst mht dn svarte kjolen nå ;-) Men den BLIR ferdig. Strikker det siste på den sjalskragen nå, og så er det sying.

Merinogarnet er helt nydelig å jobbe med.

Hekletoppen var lekker!! Har fulgt bloggen din en stund og har stor glede av å følge med på dine kreativiteter.

Rigmor sa...

Lekker topp, skjønner godt hva du mener med å krympe på lengden....jada, du er ikke alene om det he,he. Ha en fin dag!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Det er litt rart det der at plaggene krymper av seg selv liksom. Fin topp var det i hvertfall ☺
Klem fra Fru Strøm

liven sa...

Heisann Tovepia!
Ja slik er det vel for de fleste av oss.......noe merkelig som skjer ettersom årene går!!
men denne toppen egner seg jo fint til pynt også den :o)

ha en flott julimåned :o)

Smykkas sa...

Er det ikke irriterende med disse krympetrollene som regjerer i skuffer og skap?

Toppen er virkelig skjønn, og med din kreativitet er jeg sikker på at du finner en løsning på det at den er for trang. Det skal bli spennende å se.

Nå er det juli allerede, og i dag har vi sol. Gjett om den skal nytes når varmen får litt mer tak.

Klem fra Astrid

gisèle sa...

très joli ce top.Pour lui redonner un peu de largeur, tu peux découdre les côtés et remplacer par un laçage avec un cordon passé dans les brides crochetées. L'été on se permet plus de fantaisie.
Courage, quant à moi, je suis dans le sud de la France pour quelques jours. Piscine à 26° et grosses chaleurs. Pas d'activités manuelles pour l'instant.
meilleures pensées ensoleillées.

Maret sa...

Her er det full aktivitet, medan eg har vert fraverande på jobb..

Godt du fikk fiksa den toppen, nydelig mønster.

Ha ei fin veke.

Solveig sa...

Så fint at du fant en løsning på den korte toppen. Det er jo for galt hvis slike plagg som en har hatt mye arbeid med ikke kan brukes lenger.