fredag 15. mai 2009

Dagens gjøremål

Sola skinner fra skyfri himmel, og livet er herlig! Det inspirer til uteliv.

Ved oppgangen til hytta har jeg anlagt et lite steinbed, og her er det blomstring på gang. Her er det vintergrønt og stauder, og ifjor flyttet jeg to rosebusker hit som jeg håper vil blomstre..

DSC01741

Under trappa vokser det også noe som jeg ikke har plantet. Den lille blå bak….., foran kommer en stooor margeritt..

DSC01746

Hadde med meg en liten margeritt utover.

DSC01747

Den er ikke satt i krukke, da jeg skal tette hullet i alle krukkene mine, og samtidig har jeg limt små gummiknotter under krukkene. Er lei av fatene de har stått på som blir stygge av vann og grønske.

Disse krakkene skal jeg spraymale – BLÅ.

DSC01744

De er i skrivende stund “primet”; så håper jeg at de blir såpass at de kan vises på bloggen;) Synes ikke det var enkelt å få det jevnt og fint,  så vi får se..

Samtidig måtte jeg rekke opp denne pulsvarmeren…grrrr…hadde glemt å felle til tommelhull.

DSC01751Den andre er strikket ferdig, så jeg kunne ikke jukse heller;) Irriterende å rekke opp, spesielt når man må ta hensyn til flettemønster…

Ha en riktig god fredagskveld!

13 kommentarer:

Havfruen sa...

Steinstilig steinbed!!! Virkelig fint!
Her er Tobias på plass og alle mann har prøvd nesehornet:)
Ja, for en dag! Vi har gillet og kosa oss:)
Måtte det vare...
Kos dåkker:)

Anonym sa...

Å rekke opp er IKKE artig, nei. Men noen ganger mp man bare, ellers får man ikke fred. Et nydelig bed du har laget deg, så fine steder du og søstersen har! Kos deg videre med finværet! Klem fra Randi**

Hobbygåsa sa...

Ja her har du litt å holde på med -kos deg! Og ha en kjempefin 17.mai!Jeg må le litt da, selv om det er sååå kjedelig å rekke opp igjen når man glemmer tommelhull. Og det skjer jo innimellom det :-)

KATE ♥ sa...

Kjempefine stoler.
Ja rekke opp er pyton, men å ikke gjøre det er også pyton, så man er jo like langt....
klem

Gry Hege♥ sa...

Ha en fin helg med hverdagssysler og helgekos:)
Klem

Elins Strikkeri sa...

Ser du har litt å henge fingrene i ja, men det er nå kjekt når du ser kor fint det blir!! Pulsvarmerne blir kjempefine, Ha ei flott helg:)

Heidi sa...

Koselig steinbed du har! Og pulsvantene blir nydelige, så det er verdt arbeidet med opprekking.
Oppskriftene i heftet/boka ser så lekre ut. Er det mulig å få tips til hva slags hefte/bok det er?

Monicas sa...

ikke morro å rekke opp..da bi man nåkka ilter ja..men flettemønster e jo såååå fint...flott bed har du også..ønske dæ og dine en flot mai helg, og gratulerer med dagen i morra

Randi sa...

Flott steinbed...har ett vi også...men det er så vanskelig og få plantet noe som holder seg pent der. Vi får se hva jeg fyller det med i år.

Margeritter er så vakre...har kjøpt noen i år jeg også...de er plantet rundt om i krukker.
De stolene gleder jeg meg til å se. De tror jeg blir stilige!!
Jeg hater å rekke opp...som oftest blir det en ufo av det..hihihi

ha en flott dag i morgen.

Jorun sa...

For et koselig steinbed du har.
Ja det er ikke videre morsomt å rekke opp igjen...

Elin Osa Søreng sa...

Så flott steinbed!!! Æsj, det er så kjedelig å rekke opp, men må man så må man... Jeg måtte også ty til opprekking i går :o( Blir jo best resultat da. Så fine de pulsvarmerne er! Ha en flott 17.mai- feiring, hilsen Elin

Laila -Karin sa...

Så flott det var her hos deg.
Likte veldig godt det bedet ditt.
Jeg henger meg på som følger.
Ha en kjempefin 17 mai.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Krukker uten dreneringshull i Trøndelag? Ja, da får du nydelige druknede planter ganske kjapt vil jeg tro;)

Rekke opp for andre er morsommere... hehe.

God 17.mai!