tirsdag 22. desember 2015

Strikket juleskjørt

Da ble det sannelig et skjørt til, denne gang mer julete:) Her har jeg strikket med Drops Lima som er tynnere enn Nepal som jeg brukte HER. Skjørtet er veldig elastisk, så passer vel de fleste..




Jeg la opp 216 m (delelig med 6), strikket 4 rett og 2 vrang, men laget flette over de fire rette på hver 6.omg. På fletteomgangen brukte jeg ikke ekstra hjelpepinne, jeg strikket de to bakerste maskene vridd rett uten å ta de av pinnen, deretter de to fremste maskene rett. Litt knøvlete forklart, og litt knøvlete arbeid også;)



Jeg strikket rett opp til skjørtet målte ca 46 cm (eller ønsket lengde), avsluttet med en fletteomgang, deretter en omgang hvor jeg strikket de to vrange sammen…og så litt glattstrikk til løpegang for et strikk i midja. Jeg mener å huske det gikk med 8 nøster garn..400g..






Med dette innlegget ønsker jeg alle som kikker innom EI TRIVELIG JULEFEIRING…selv er jeg glad for at sola har snudd! 

(dette innlegget skulle postes tidligere, men WLW har problemer…)


Klem fra tovepia………som ønsker lysere tider velkommen:)

21 kommentarer:

amo sin blogg sa...

For eit lekkert skjørt.
Skikkeleg julekledd du.
Og, ja,me burde feire med lysfest at no går det strake vegen mot lysare tider :)

Ynskjer deg også god jul.
Klem

Sidselsidserk sa...

Flott skjørt, men er det ikke litt varmt? Det kommer sikkert godt med når kulden kommer:-))
Herlig med solsnu, nå går det rett veg.
GOD JUL!

Lisbeth, strikkemasker sa...

Kjempefint skjørt! Takk for at du deler oppskriften din!

Livet i Nord sa...

Så flott det ble! Skikkelig julete, men det kan jo selvsagt brukes i alle årstider.
Jeg ønsker deg og dine ei fin julefeiring:)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Lekkert skjørt og det sitter jo så godt!! Takk for oppskriften :-) Ønsker deg og dine en fredelig jul :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så kjempeflott juleskjørt! Oppskrift er lagret! Men først må jeg fullføre et blått et (3 r og 2 vr), som jeg fikk tips til her for litt siden! :-)) God jul til deg og dine! Klem Cathrine :-)

Birgitte sa...

Et flott skjørt du viser frem - dette også! Så fint med julerød farge nå i juletiden :)
Ønsker deg en riktig God jul!

Barwitzki sa...

Veldig fint juleskjørt har du strikkt. Passer perfekt. Herlig med fletter...
jeg liker... super. Ønsker deg og dine god jul. Klem fra Viola

Snuppesnella sa...

Stilig ! Flott farge !
Ha ei fin julehelg. :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

DU ER KJEMPEFLINK :-)

GOD JUL!!

Unknown sa...

Lekkert juleskjørt i flott mønster. Fortsatt god jul til deg. Jeg reiser hjem til "gamlelandet" fk mandag og blir hjemme et par måneder. Gleder meg! Ønsker deg fortsatt god jul.

Unknown sa...

Så flott skjørt,et er noe eget med fletter.
Ha en fortsatt fin jul :)

Lisbeths Verden sa...

Nydelig skjørt, dette kunne jeg tenke meg å strikke ! Hilsen fra Beth

Anonym sa...

Kjempefint (jule) skjørt! Dette strikker jeg gjerne! Fortsatt god jul.

Unknown sa...

Hei. Det var eit vakkert skjørt. Kor masse garn gjekk det med? Kunne tenke emg eit slik sjølv. Håper du har hatt ei flott jul. Det ahr vi komme heim etter jul østafore. No får vi ordne kalr til nyttår. Ha eit godt nytt år til deg og dine

Strikkeheksen sa...

Hvor er det FLOT - sikken skøn farve og dejligt med den elasticitet som snoningerne giver :-) Rigtig godt nytår til dig og din familie :-)

LivM sa...

Lekkert skjørt du har strikket. Håper du får et nytt fint strikkeår! Godt Nytt År!

Fingerbølla sa...

Fint skjørt, strikka et sånt i kvitt på 80-tallet....men har arkivert det utafor min verden... Eg strikka et zikkzakk skjørt fra Klompelompe, det blei fint og tøyelig over julemagen, hehe.
Kos deg med mye deilig håndarbeid i 2016. Klæm

Fingerbølla sa...

Fint skjørt, strikka et sånt i kvitt på 80-tallet....men har arkivert det utafor min verden... Eg strikka et zikkzakk skjørt fra Klompelompe, det blei fint og tøyelig over julemagen, hehe.
Kos deg med mye deilig håndarbeid i 2016. Klæm

Fingerbølla sa...

Fint skjørt, strikka et sånt i kvitt på 80-tallet....men har arkivert det utafor min verden... Eg strikka et zikkzakk skjørt fra Klompelompe, det blei fint og tøyelig over julemagen, hehe.
Kos deg med mye deilig håndarbeid i 2016. Klæm

BrittB sa...

Godt nytt år! Så flott juleskjørt du har strikket, skikkelig stilig!