tirsdag 6. desember 2011

Tallerkenhylle m.m.

Jeg var lenge i tvil om hva jeg skulle ha på veggen over kjøkkenøya, men her ble det sannelig også et møbel fra Ikea ved navn Stenstorp;)

IMGP4273

Denne ble midt i blinken, den har hyller for krydderkverner og kokebøker og annet stæsj;) Likte godt krokene under til plass for grytekluter o.l. …og sannelig ble stjerna avløst av en lys-krans i det ene vinduet;) Som dere ser er det ingenting å si på julestemningen ute.

IMGP4320

…..gardiner er jeg usikker på om jeg får før jul…. har bestilt plisségardiner, men denne flotte vimpelrekka har Trine i Gult hus i svingen sydd til meg, og da ble det litt jul på kjøkkenet også;)

IMGP4311

Vil bare opplyse om at champagnen ennå ikke er sprettet, det gjenstår en del……..men det er ikke jul ennå;O)

Klem fra tovepia…………………………som gleder seg til jul/champagne;)

52 kommentarer:

Asbjørg sa...

Tallerkenhyller er jo så anvendelig,og heldigvis blitt "in" igjen.Din er veldig fin,og flott med bøker og andre ting i.Jeg har hatt tallerkenhylle på kjøkkenet så lenge jeg kan huske,men jeg har så mange gamle fat at de bytter om plassen i hylla...
Kos deg videre med kjøkkenet og julesnøen(brr-kaldt)!

Berit sa...

Det blir bare kjempelekkert :)

Skjerstad sa...

Sånn tallerkenhylle er så fint på kjøkken , til å ha kokebøker og forskjellig i :) Du å du så lekket det ble med den fine vimpelrekka til Trine ( dette kan hun :)

Kos deg på nykjøkkenet !

Klem fra Janne

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjempefin og praktisk hylle. Inner-tier!

No.15 sa...

Så smart, og det ble veldig pent :)

Klem, Lise

Tonemor sa...

Det ble super fint. Likte den hylla virkelig godt.
Klem Tone

Merethe sa...

Så fint det ble med slik tallerkenhylle på kjøkkenveggen.
Har en gammel en ute på låven som skal opp på vår vegg. Gjenbruk :) trenger kanskje et malingstrøk først.
Vi fikk bitte lite snø i går så nå er det lysere ute. Koselig egentlig. Ha det fint. Klem Merethe

Janne sa...

Såå koselig!!
- med snø å all ting:)
Tallerkenhylla var nydelig og praktisk med de knaggene under:)
Skikkelig julestemning nå...
Ønsker deg en fin dag!
I skrivende stund ser jeg litt snø utenfor:))
Klem fra Janne

EllenSand sa...

Så koselig det er hos deg. Likte veldig godt den tallerkenhylla. krokene under var prikken over i'en.
Ellen :)

Havfruen sa...

Vent med gardiner!!!! DEt er jo såååå fint uten:) Vimpelrekka var knall.
Tallerkenhylla ble råfin der!!
Ikke åpna champisen?? Går an å kjøpe ny altså:)
Klemmings:)

gult hus i svingen sa...

Kjøkkenet blir da bare sååå fint, Tove:) Den tallerkenhylla fra Ikea har jeg ikke sett før:) Bra alternativ til de gamle for da slipper du å male:) Maling begynner du sikkert å bli en smule lei av:)
Så fin den vimpelrekka ble hos deg, må se til å sy meg en selv også:)

klem fra Trine:)

Vårt lille hjem sa...

Ååå..dette blir virkelig flott Tovepia.
Morsomt men slitsomt med sånn oppussing..men guri meg så hærlig det er når man endelig er ferdig.

Ha en flott dag videre..klem Hege

Mormorfarmor Inger sa...

Så fin tallerkenhylle! Så flink du er til å finne ting på Ikea!
Deilig å ha champagne å glede seg til!

H. sa...

Ja, det får'n si, du har virkelig julestemning utenfor kjøkkenvinduet ditt !!

Noe ganske annet hos meg i Italia, ja...hehe....ser stadig litt røyk oppi åskammene her, da olivenbøndene brenner kapp og kvister av ja, nettop oliventrær..:)

Du den tallerkenhyllen ante jeg ikke at IKEA hadde?! Takk for super tips...den må kikkes nærmere på neste gang jeg er der... :)

Lykke til videre, og tenk hvor godt de boblene vil smake!!

Monica sa...

Hei på deg.
Så koselig og stemningsfullt både inne og ute ;)
Ønsker deg en riktig fin fin tirsdags kveld, klem Monica

Anonym sa...

Hei.
Kjempefin tallerkenhylle,og så fint pyntet da. :)) Koselig julestemning hos deg.
Klem.

Synøve sa...

Å så fint :)))) Her skal det avsluttes to strikkede julegaver i kveld - nemlig!! Klem

Unknown sa...

Ja en må ha litt hyller så en får plass til litt småting , kjøkkenet må ha litt farger og perjonlighet.
Hylla de er kjempefin , jeg skulle ønske jeg hadde plass til en sån jeg også.
,,litt misunelig på snøen,,men den kommer vel før vi aner her også.

Ha en fin kveld , klem fra Marit.

Veien til frihet sa...

Jeg har ventet lenge på at Ikea skulle komme med en tallerkenhylle - det var på tide :)

Den ble kjempe fin hos deg :)

Ønsker deg en fortsatt fin dag
klem klem

Trollmora sa...

Du den var jammen fin! Og de krokene under var geniale!
Hadde jeg hatt veggplass på kjøkkenet skulle jeg hatt en :)

Åshild sa...

Synd du bor så langt unna, ellers skulle du både fått sett og smakt.

Tenker dere er glad at dere er ferdig.

Sylvia sa...

Herregud, unnskyld uttrykket!! Men du har jo hvit jul og snø hos deg nå!!!
Det er meldt snø her i kveld også, og jeg vil ikke ha noe av det!!!!
Hva skulle vi gjort uten IKEA??
Kjempeflott hylle du har fått deg.

Sidselsidserk sa...

Jeg venter spent på champagne åpningen jeg da, der har du partyløven meg:-)
Den så praktisk ut tallerkenhylla, smart løst

Bestemor Drillo sa...

Det var jammen ei fin hylle, så praktisk med kokebøkene øverst!
Du har vinter du også ser jeg! Snøen kom først i dag hit til Østfold!
Kos deg i adventstiden!
Klem fra bestemor!

Greta sa...

Den hylla likte eg. Sånn vil eg og ha. Har eg plass til den.hm. Bra att det er litt tid att til jul da, så dere kan verte ferdig. ha ei flott helg vennen Klem

Tins roser sa...

Ser det er julestemning hos deg, med lys i vinduet og sne utenfor. Vi har faktisk litt hvitt på bakken i dag, og enten man liker det eller ei, lyser det deilig opp. Ingen hast med gardiner, det er jo uansett blitt så fint hos deg!

Klem fra Unn :)

Ruth sa...

Jeg lette i evigheter etter en tallerkkenhylle her uten hell. Så plutselig en dag fant jeg en helt ny en i en bruktbutikk til hele 5 pounds. DEN er jeg glad i altså. Og din var skikkelig fin den også. Av en eller annen grunn er sånne noe av det koseligste jeg kan tenke meg. Jeg tror kjøkkenet ditt blir knalfint.

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempeflott!
Godt det er litt tid igjen , enno.. ;-)

klem oppover

Janna sa...

Så koselig det ble med den hylla, Tove, og så praktisk også, og det er jo et ekstra pluss!

Vinduet er nydelig pytet, både lyskransen og vimpelrekka var lekre!

Kos deg videre.

Klem

Strikkeheksen sa...

Det bliver da bare så fint det hele - sikke stemning der er i det nye køkken :-)

Kan godt forstå, du glæder dig til at blive helt færdig og drikke champagnen :-)

Gitte sa...

Kjempefin tallerkenhylle :)
Koselig.

Klem Gitte

Mona sa...

Åh,så fin hylle du har fått deg!!
Tipper jeg må ønske meg en slike en også, kult at IKEA har fått sånn!!

Herlig å se at det er julestemning utenfor hos dere...her har vi ikke sett snø enda, men håper den kommer neste uke, sammen med kaldere grader!!

Kos deg i adventstiden!
Klem Mona :-)

Anonym sa...

den hylla passet jo perfekt inn der.. var smart med de krokene.. savner alltid en plass å henge opp ting i nærheten av der jeg koker..

likte kransen.. enkel og stilig : ) flaggrekka var tøff ! har også smurt til med litt rødt i dag.. har vært på shopping i ørska : )

ha en koselig kveld.. klæm fra mæ

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så koselig det blir i kjøkkent hos deg, Tove!! JiPPPIIII i dag kom veskepungen i posten... den var såååå fin! Tatt den i bruk med det samme! TUSEN TAKK!!! Så glad for at jeg valgte akkurat den!

Klemmer

1001ting sa...

Tallerkenhyller er både praktiske og dekorative, du har gjort en fin bruk av den...Trenger du egentlig annet enn plisegardiner til kjøkken...det er jo så stilig i seg selv?

Fjellets datter sa...

Gid jeg hadde plass til en sånn praktisk hylle...men i mitt lille kjøkken er det knapt plass til kjøkkenskapene!
Det var stil over den lyskransen...og snøen laget fin julestemning...savner litt snø nå kjenner jeg!
Hvem trenger gardiner med så fin vimpelrekke...og "snøutsikt".
Kommer tid kommer råd for den champagnen...
Nyt kvelden.
Klem fra Kristin

Guri sa...

Ahhh! Dette blir bare helt herlig :)
Gleder meg til å se resten :)
Klæm

liven sa...

Så koselig Tovepia :o)

Snertne sneller og små nøster sa...

Det er så stilig å ha kokebøker i tallerkenhyller :-) Likte godt vimpelrekka di foran vinduet :-D Tror ikke jeg ville hatt gardiner jeg....om du ikke har innsyn da ;-)

Ha det godt og pass på at du ikke snør inne - klem Siv

Anonym sa...

Er det Ikea..? Den var jo kjempeflott! Nydelig julestemning ute hos deg Tove! Her får det ikke helt bestemt seg om det skal snø eller regne akkurat nå... Likte vimpelrekken din veldig godt også ;)
klem fra Laila

AnKa sa...

Herlig med snø ute, vi fikk et tynt lag i natt. Det blir så lyst og fint ute.
Flott talerkenhylle du har kjøpt, hmmmm synd at IKEA er så langt unna her vi bor:(
Ønsker deg en flott dag.
AnKa

AnKa sa...

Herlig med snø ute, vi fikk et tynt lag i natt. Det blir så lyst og fint ute.
Flott talerkenhylle du har kjøpt, hmmmm synd at IKEA er så langt unna her vi bor:(
Ønsker deg en flott dag.
AnKa

Lindas hobbyhjørne sa...

Så fin den hylla er og så praktisk !
Det blir jo bare så fint hos deg :)
Ha en forsatt fin dag, klem.

salige lavendel sa...

Flott hylle ja, og helt enig i at de krokene under gjør den ekstra sjarmerende. Praktisk også!

Einy sa...

Det er ikke alltid så lett å finne en hylle som både er fin og praktisk :). Denne likte jeg godt!

Håper du koser deg i adventstiden, selv om det fortsatt gjenstår en del før kjøkkenet er ferdig :).

Klem Einy

Anonym sa...

god kveld i stua : )

trenger litt hjelp.. Vilde har ønsket seg et strikket skjørt men jeg finner ikke en eneste oppskrift på et helt enkelt skjørt.. har du noen tips hvor jeg kan finne ?

klæm fra mæ : )

Smått og Stort sa...

Så flott! Heldig du som har plass til en sånn hylle- jeg har bare en vegg på kjøkkenet og inni den veggen er en stor skyvedør....med glass!! Så å henge noe tungt der er nok ikke å anbefale :)
Du får det kjempekoselig på kjøkkenet ditt♥
klem fra Sissel

Ingrid Tunheim sa...

IKEA er genialt....har vært der i dag og det er nesten min favorittbutikk....

Ha en fin adventstid

Randis side sa...

Så flott det ble, både tallerkenhylla og ny vimpelrekke :) ha en trivelig torsdag!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Tove!
Så fin hylle! Ja, en tallerkenhylle kan jo brukes til så mangt, og jeg er kjempeglad i min IB-hylle! Der har jeg tallerkener og sånt, men har også hatt gamle emaljelokk der en periode.

Ønsker deg en fin-fin onsdag!

Klem Cathrine :-)

Anne på landet sa...

Hei Tovepia:o)
Ja, synd vi ikke bor nærmere, for da hadde jeg villet komme på heklekurs hos deg :O)

Tallerken hylla var enkel og fin. Den kan du nok pynte både opp og ned .

Gode advendstdager til deg med klem fra meg:O)

Viola sa...

Men oi-.. se her så fint du har pyntet! :) Den hylla er kjempestilig, men om jeg hadde hatt bøker fremme, så hadde de støvet aldeles ned, for her reproduseres støvet seg- nemlig! (og det er ikke alltid fordi jeg ikke støvtørker!) Støvetlever sitt eget liv, med mange reproduserende støvbarn, om jeg vil eller ikke! :(

Likte veldig godt den lyskransen også! :)

Klem fra meg! :)