søndag 4. september 2011

Kjøkkenplaner

Vi har et kjøkken som er 30 år gammelt, og nå er vi på planleggingsstadiet for et nytt kjøkken. Vi har et Sigdal-kjøkken som ikke ser så altfor ille ut, men det har gjort sin misjon;)

IMGP3466

Jeg har fått hjelp av Marit i Nr.14, noe jeg er virkelig glad for!!….så her er det bare å følge med på hennes tegninger, for det gjør jeg:O)

IMGP3469

Virkelig spennende å se hvordan rommet kan forbedres, og hvordan kjøkkenet blir mer praktisk. Jeg kommer definitivt tilbake til mine kjøkkenplaner etterhvert:O)

Ta et besøk i nr.14; tror flere finner inspirasjon der;)

Klem fra tovepia………………………som synes dette er spennende!!

67 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Det blir spennende...her står jeg på hode i kjøkkenvask.....Vasking = premie = tid ved symaskin...

Lykke til med planlegging....det er kjekt...tar turen innom nr 14 jeg

Fin søndag

Klem

Sylvia sa...

Å, dette blir jammen spennende!!!
Vi pusset opp et kjøkken(der vi leide) for noen år siden, med et gammelt kjøkken vi fikk gratis. Så blandet vi det med litt Ikea. Det ble en stor forandring!

Nå bor vi i egen leilighet, og etterhvert skal vi gjøre om kjøkkenet her. Gar planer om å rive en vegg og få inn en øy......

men jeg tror jammen jeg vil kontakte nr 14, som du har gjort, for hun hadde spennende løsninger.
Takk for tipset, og så vil jeg følge med på kjøkkenprosjektet ditt.

Lillian H sa...

Så spennende!!-Jeg har og planer om å pusse opp kjøkknet mitt,-menakkurat nå er det stuen sin tur,-mannen min har malt vegger og tak og nå skal jeg prøve meg på møblene.--Spennende og kjempekjekt.--Lykke til ,skal bli kjekt å se hvordan kjøkkenet ditt blir--klem

Sologbolig sa...

Hei ! Dette blir spennande. Alltid kjekt med planer og å få de gjennomført. Skal nok følge med.
Nå tar eg meg ein tur innom Nr.14 for der har ikkje eg vert.
Ha ein flott søndag. Klem

My home is my Castle sa...

Kjempespennende og jeg gleder meg til å følge med :)

Klem,Kari

Linda sa...

Spennande!!!

Havfruen sa...

Siste forslag fra MArit var knall. Synes nå jeg da...:) Artig dette:)
Ha en fin søndag, hils:)
Klemmings:)

liven sa...

Synest det er så spennende å se nr.14 forslag til kjøkken hos deg!

Tenker du synest det er spennende selv også :o)

ha en fin dag!

Evas hobbyer sa...

Ja, dette kan nok bli bra:)) Så kjempefine ut de tegningene:)) Lykke til med oppussing av kjøkken:)

Åshild sa...

Jeg oppdaget kjøkkentegningene på nr14 i går og forsto at det var ditt/deres kjøkken.

Nå har det kommet en tegning til og jeg er også enig i at den er bedre. Husk på mikrobølgeovnen. Den kan settes nederst i et overskap med lavere dør over.

Her er også benkeplata på vår øy 90 cm. Det er virkelig deilig.

Kanksje du skal stikke innom http://housenumber9.blogspot.com/search/label/Kj%C3%B8kken
De har en hel vegg med høyskap.

Lykke til.

Tins roser sa...

Kjøkkenet ditt ser jo like fint ut da, men det er alltid godt med et nytt kjøkken. Det blir alltid mye å tenke på, for prosessen er så omfattende...Dette blir spennende!

KLEM

Unknown sa...

Helt supert, tror nok du trenger nytt kjøkken nå. Gleder meg til å se det ferdig. :))

Janne sa...

Så spennende!! Måtte inn å sjekke alle tegningene og det ser jo helt toppers ut:))
Ha en fin søndag!
Klem fra Janne

Anonym sa...

Kjekt at dere liker foreløbige forslag men skal mekke litt til. Litt diskusjon rundt løsning vil jo bare føre til en enda bedre løsning til slutt. Bilder på bloggen min bruker du som du vil bare så det er nevnt:)

Go søndag videre:)

lavendel mio sa...

Hei
Så spennende, følger spent med jeg:)
Go søndag, klem Hanne

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så spennende.... Her forlanger jeg simpelthen at fortsettelse følger... Lykke til!

Janna sa...

Kjempespennende, Tove! Gleder meg til å ƒølge med videre, det kommer sikkert til å bli kjempefint. Plantegningene til Nr.14 så flotte ut, så jeg sier bare: Lykke til videre.
Klem

sylvia sa...

hei.
åå dette er så gøy, elsker å se åssen kjøkken tar ny form, blir nok lekkert,
gleder meg.
ønsker deg en fin søndag.
klem fra
sylvia

Vores have sa...

Hej Tovepia.
Det ser spændende ud - var lige inde i Nr. 14 for at kigge.
Ønsker dig en god søndag.
Knus Hanne Bente ♥

Fru R. sa...

Kjenner jeg blir litt stresset når det gjelder kjøkken. Vi har tenkt og pratet i flere år, men enda er ikke kjøkkenet skiftet. Har malt alt 2 ganger, og skal garantert ikke males igjen. Tror jeg må få folk hjem så klarer og se mulighetene som jeg ikke ser.
Ha en fin søndag.
Klem

Einy sa...

Så spennende!
Gleder meg til å følge med på fornyingen :).

Klem Einy

Greta sa...

Hei på deg. så spennde da. Skal vert kjekt å sjå kossen kjøkkenet vert til slutt. Ha ei fin ny uke min venn

Morten Pedersen sa...

Lykke til videre med kjøkkenet.

stallnilsen sa...

Kjempespennende, syns nu kjøkkenet du viser var pent, ha en fin dag, Lisbeth ;O)

Anonym sa...

Å forandre på kjøkkener er jo spennende, da, og ganske omfattende.
Vi har også planer om det og jeg håper det blir før jul...
Skal bli gøy å følge med på ditt....
Ha en fin søndag.
Klem:)

Tino sa...

Så spennende med nytt kjøkken! Hos oss kommer vi visst ikke lenger enn planleggingsfasen, og vi skal egentlig bare male dørene. Neste år kanskje..
Ønsker deg en fortsatt fin søndag,
Klem T

Coach og mindfulness instruktør Bente sa...

kjøkkenet er ofte husets navle, og der en bruker masse tid (ikke alltid til matlaging bare... )så viktig å ha det pent og praktisk rundt seg der.
Lykke til - gleder meg å se fremdriften.
Ha en spennende uke
Bente

Vårt lille hjem sa...

30 år gammelt..wow..da har det holdt seg pent lenge. Skjønner godt at dere vil ha noe nytt da. Har vært inne hos nr. 14 og kikket, og det ser flott ut må jeg si. Blir kjempestor forskjell fra det dere har da, tror kjøkkenet vil virke mye større. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Det blir noen uker med kaos hjemme hos deg også da skjønner jeg etterhvert ;). Kankje ikke like støvete som det her vært her, men man er jo ganske avhengig av både bad og kjøkken da. De er muligens de værste og dyreste rommene å pusse opp. Så lykke til:)

God søndag..klem Hege

Anette Willemine sa...

Følger med! Dette må jo bli bra!

Ønsker deg en fin søndag. Her står fårikålgryten og putrer. :)

Klem,
AW

Anita Tørmoen sa...

Så gøy med fornyelse av kjøkkenet. Du er jo heldig som har en til å lage planene også:)

Anonym sa...

Ser flott ut, begge forslagene !! her blir det nok valgets kvaler tenker jeg : ))

lykke til !! og god søndagskveld til deg : ) klæm

Barbros lille atelier sa...

Så spennende! Lykke til!

Marie sa...

Spennande :)

Eg syns nå kjøkkenet er flott nå også eg da...

Lukke til :)

Guri sa...

Dette skal i alle fall jeg følge med på :) Jeg har fått meg nytt kjøkken, så det blir vel et par år til neste gang jeg trenger å tenke på det for egen del ;)
Klæm

Fjellets datter sa...

Hei, syns at det siste forslaget til Marit var kjempestilig! Følger med videre...dette blir spennende. Kjøkken er jo dyrt, så det er om å bestemme at de riktige tingene er på plass.
En koselig søndag ønskes deg.
Klem fra Kristin

gult hus i svingen sa...

Å så spennende Tove, gleder meg til å se hvordan kjøkkenet blir:)

Klem fra Trine:)

Asbjørg sa...

Oi,det må jeg følge med på!Vi skal skifte kjøkken snart vi og!

Gitte sa...

Spennende!
Gleder meg til å se!
Klem Gitte

Lene Megan sa...

Spændende køkkenplaner. Jeg glæder mig til vores nye landkøkken i huset, hvor vi skal flytte hen i slutningen af året. Åh, det bliver godt. Store brede skuffer, masser af plads. SÅ SKAL JEG LAVE MAD! Også i den grad! ;)

Ha' en fin aften videre. Klem.

beate sa...

så gøy med litt forandring! blir spennende å følge med!

klem beate

Barbros lille verden sa...

Hei på deg!
Ja, dette blir spennende!! Gleder meg til å se resultatet altså :)
Hehe, du syns jeg gikk litt bananas til bursdagsfeiring ja? Syns vel det selv og! Men moro var det ;) Og mer om baking skal det bli!!! Hihi :)
Ha en fin søndagskveld
Klem fra meg

Livet i Nord sa...

Å så spennende!! Du har virkelig noe å se fram til.
I disse dager er det 1 år siden vi var i rivingsstadiet av det gamle kjøkkent, mye arbeid, skjit og rot, men duverden så fornøyde vi er med resultatet.
Gleder med til fortsettelsen!!
Ei fin uke til deg:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så spennende! Hørte rykter om det i går ;-) Gleder meg til å se :-D

Ha det godt - klem Siv

Anonym sa...

Spennende!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så gøy! Lykke til :-)

Synnøve sa...

Å så spennede. Jeg likte løsning nr to. Skal bli spennende å se hva dere velger.

klem Synnøve

Misemor sa...

Oj, så artig. Nytt kjøkken, det kan jo være så mangt. Det "nye" kjøkkenet vårt på hytta er et ca 30 år gammelt Sigdalkjøkken, ser helt nytt ut, så det er kvalitet! Kanskje det er mulig å få lakkert dørene? Uansett blir det spennende å se hvordan det blir.
Vi har bestilt nye dører til vårt kjøkken hjemme, venter i spenning. O)
Ha en fin blogguke, klem herfra! =)

Daisys home sa...

Heisann :)
Så spennende da Tove., dette gleder jeg meg til å følge med på...
Ha ei toppers ny uke
klem

Sidselsidserk sa...

Følger spent med:-))
God uke til deg.

KariL sa...

Lykke til. Gleder meg til å følge med :)

Klem :)

Helle sa...

Så spennende med nytt kjøkken. Det betyr så mye at det fungerer samtidig som det skal være koselig,- eller et innbydende arbeidssted. - Vi har benyttet oss mye av tegneprogrammene til Ikea for å tenke "litt høyt" før vi bestemte oss for nye og drastiske løsninger. :)

fruentimmeret sa...

Flotte tegninger i nr.14 - Blir spennende å få følge med.

Vi har også nylig byttet ut kjøkkenet, og er superfornøyd.

Lykke til i oppussingen ;)

KAthinka sa...

Oi, dette kan blir spennende og sikkert flott! Lyse farger åpner opp, følger med videre!Lykke til

H. sa...

klart en så stor investering er spennende !! Følger med - og skal nå kikke innom Nr. 14 - ciao

Emidoras verden sa...

Dette blir spennende Tove!
Har selv et gammelt eikekjøkken jeg kunne tenke meg å bytte eller friske opp litt:)
Gleder meg til fortsettelsen:)
Klem fra meg.

Unknown sa...

Et spennende prosjekt. Kommer til å følge deg på veien til nytt kjøkken. Jeg fikk jo nytt kjøkken i og med at jeg flyttet fra hus til leilighet. Litt uvant med kjøkken og stue i ett, men jeg begynner å venne meg til det.

Ønsker deg en fin uke!

1001ting sa...

Ditt Sigdal kjøkken er moderne i forhold til mitt som er mye eldre..det er nesten helt "in" igjen, bortsett fra ødelagte hengsler knotter og skuffer. Mitt er, tro det eller ei, hvitt. Jeg har dervet å tegnet nytt på Ikeas tegneprogram, men aldri fåt tid til å sette det ut i livet. Litt faglig konsulenthjelp trengs nok for å realisere planene. Det er jo kjekkt å gjøre det orntlig når en først gjør en ny investering.

Ruths datter sa...

Det er jo et styr å begynne med kjøkkenet da. Blir sikkert fint. Kjøkkenet er jo bare det rommet jeg liker meg best på.
Klem

Tussi sa...

Skal bli artig å følge med på dette!
Lykke til :)

Anonym sa...

hva skjer.. har du alle prinsene ??

Anonym sa...

Så spennende Tove! Dette blir det gøy å følge med på!!
Sommerkjolen din blir nok ferdig plutselig en gang vet du ;) Sånn er det bare! Deilige tove votter du har laget også, og i hvert fall deilig når man bruker fra lageret!!
Kos deg med ditt kongelige besøk!
klem fra Laila

Lillian H sa...

Dette ser spennende ut,-gleder meg til å gølge med videre.klem

Bitt@mi sa...

Ååå, herlig:-) Alltid spennede å planlegge nytt, så dette følger jeg med på.
Her ble det plutselig høst i dag, med skikkelig vind og regn... liker det ikke, men kan ikke gjøre annet enn å finne meg i det. Får prøve å kose seg som best inne nå, og så lenge en har strikkepinner og pc, så går det bra.
Ha en koselig september, og husk å kose deg, du også:-)
Klem!

Merethe sa...

Så spennende med kjøkkenplaner :)...skal følge med på prosjektet.
Det er tid for inne sysler nå :)
Ha det fint. Klem Merethe

Anonym sa...

Hei.Så spennendes skal bli kjekt å se hvordan det blir.Koselig med noe nytt selv om det blir en del rot.Godt når man er ferdig.Ja nå kom høsten hær på Frei i ettermiddag.Kos inn med hekling å en god kopp kaffe.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

HildeP. sa...

Høres ut som spennende planer, så kjekt med litt hjelp, takk for tipset! Ha en finfin ukeslutt! : ) Klemz

Bestemor Drillo sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Blir sikkert alle tiders!
Klem fra meg!