tirsdag 21. mars 2017

Strikket kjole..picklesxdagny

Phuu..omsider kom denne kjolen i boks. Første utkast ble for stor, så jeg rakk opp hele kjolen og strikket den på ny! Det kostet både tålmodighet og innsats.



Garn og mønster er kjøpt hos Pickles, og modellen er stor, og første gang gikk jeg for en for stor størrelse...


Jeg fikk garn til overs, så jeg strikket en hals..og det blir bok et matchende pannebånd også:)





Så fornøyd med meg selv for at jeg tok jobben med opprekking og strikking på nytt!.. den kunne like gjerne ha endt opp som en ufo...

Klem fra tovepia..............som øyner en vår:)

5 kommentarer:

Janne sa...

Phuuu..bøyer meg i hatten:)))
Du er utrolig flink og må ha en tålmodighet uten like, skjønner
ikke hvordan du orker å "bare" strikke to stk..
Den var rålekker! og så stilig med matchende hals - og pannebånd:)
Ønsker deg flotte vårdager!
Klem fra Janne

Ruths datter sa...

Ja det ser ikke akkurat så vårlig ut rundt deg der. her har vi nesten ikke hatt snø i år. Like godt spør du meg. Kjolen ble super.
Klemz

Sidselsidserk sa...

Du skal ha for pågangsmot og arbeidslyst. Kjolen ser kjempefin ut og i dag snør det:( Greit med en litt varm kjole da.
Vet du liker været her like lite som meg - dette MÅ være Kong Vinters siste krampe. Ha en strålende hvit dag:-))

Bodil sa...

Det var ein flott kjole. Og så fint med hals i same farge.

1001ting sa...

Kjekkt å se at du ha strikket denne kjolen. Mitt garn som jeg kjøpte sent i høst, ligger enda på vent, blir nok til neste vinter.