torsdag 19. mai 2016

Gjenbruk kofte

Denne kofta ble strikket for så mange år siden at jeg ikke lenger husker når det var. Den er vel blant de første koftene jeg strikket. Den har vært jevnt i bruk, og begynte nå å bære preg av det.




Fikk et godt tips om å tøve den til sitteunderlag, men jeg ante jo ikke om den var strikket av ren ull, så det var spennende å se hva som kom ut av maskina.




Men ull var det, og etter to runder på 60 gr, fikk jeg sannelig et nytt sitteunderlag;) Hadde fargene vært "mine", kunne den like gjerne blitt en tova pute, men det var de ikke:) Knappene tok jeg selvsagt ut før vask, de skal få pryde en senere kofte.





Klem fra tovepia……………..som tøver ennu;)

17 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Smart gjenbruk !!
Eg likte fargane..

Takk for koseleg kommentar på innlegget mitt om sæterliv.

Fin torsdagskveld !

Ruths datter sa...

Det var smart. Lekkert sitteunderlag det der.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Skikkelig gjenbruk. Bra at en gammel kofte som ikke kan brukes lenger fortsatt kan gjøre nytte på sitt vis.

Edny sine puslerier sa...

Kjempebra at et så fint arbeid får leve videre i ny design.

AnneKa sa...

Det var jo en god ide ! dette blir nok godt å sitte på.
Har endel gensere liggende som det ikke er noe spesielt ved, kanskje jeg skal ta de frem å se om de kan gjenbrukes til noe.
I skapet gjør de ingen nytte :)

Fingerbølla sa...

Hei. Flott sitteunderlag. Toving er kult, har lagde et sitteunderlag ufrivillig da vaskeferdighetene var unge....hehe. Armene blei den gangen til dødsvarme leggvarmere som brukes den dag i dag. Ha fin fin fredag! Klæm fra meg som skal en tur til Tromsø i dag.

Lisbeths Verden sa...

Så smart! Ha en fin helg,hilsen Beth

Berit sa...

Kjempesmart bruk av gammel fin ulljakke :)
Ønsker deg en god helg.
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

FORNUFTIG!

GJENBRUK ER TINGEN :-)

GOD HELG!

Hanna sa...

Verkligen fin
Ha en fin helg!
Hanna

Unknown sa...

Herlig og smart gjenbruk. Ønsker deg en riktig god helg:-)

KKvinneblogger sa...

Nydelig kofte! Men "en kofte kan ikkje vara evig", så det var smart å gi den et nytt liv.Vakkert og deilig sitteunderlag :)

Sidselsidserk sa...

Flott gjenbruk, god ide:-)

Siddis back home sa...

Det ble jo bare helt supert! Da får vel knappene nytt liv i en ny kofte ? ;-) Happy Knitting!

Janna sa...

Så lurt! Flott mønster og nydelige farger, synes jeg. Dette er jo noe til og med jeg kan gjøre. Har en del ullgensere liggende, så til vinteren skal jeg jaggu finne dem fram og hive dem i maskinen. Takk for tipset!

Lisbeth sa...

Det var lurt. Og sitteunderlaget ble så fint, at det må jo bli favoritten nå :)

lirosa sa...

Nydelig sitteunderlag:-)