søndag 22. november 2015

Tova nissetøfler..barnestørrelse

Etter dagens cupfinale, burde vel fargene gått i svart og hvitt…men nissetida nærmer seg med stormskritt, og da er det greit å ha fottøyet klart. Jeg har strikket 4 par kosetøfler til små kongelige føtter; litt kjedelig i lengden, men egentlig raskt og greit innimellomstrikk dette også;)

IMG_6470

Spent på størrelsen, men innvendig mål skal stemme…ikke så enkelt når noen av de små føttene oppholder seg langt unna:)…men de kan jo formes i våt tilstand.  Jeg tover dette garnet på 40 gr i maskin sammen med annet tøy.

Oppskrift for de som ønsker:

Cortina soft p 6.

Str 28/29: Legg opp 32 m og strikk 16 riller frem og tilbake. Ta sammen på rundpinne og strikke 24 omg glattsttrikk før felling

Str 32/33: Legg opp 32 m, strikk 18 riller og 29 omg glattstrikk før felling

Felling:

2 m 2 rett sammen, 1 omg uten felling

1 m 2 rett sammen, 1 omg uten felling

2 og 2 m rett sammen, 1 omg Klipp tråden og trekk den gjennom resterende masker. Sy sammen bak.

IMG_6464

Da er jeg faktisk ferdig med de adventsgavene jeg lovte ut, det ble et par sokker også…av det trauste slaget…

 IMG_6462

Kuldegradene er kommet..snølaget ligger der..og jeg venter på våren..les KULDEALLERGI..

Klem fra tovepia…………..som småtasser avgårde....

6 kommentarer:

rett og vrang sa...

Jøsses, så flink du er! Ha ei fin uke!

Ruths datter sa...

Supre tøfler. Lekkert med julerødt da.
klem

Janne i Fagerlia sa...

Rød tøfler er perfekt akkurat nå!

Sidselsidserk sa...

Godt å se du strikker sokker:) Tova tøfler er aldri feil og de er fine å skli over gulvet med:)) Fortsatt fin uke t dæ

Refleksjon på livsvegen sa...

Herlege nyttige gåver!!

Lisbeth sa...

Deilige tøfler og sokker :) Jeg skal og lage et par tøfler til jul. Gode kollega`er som har gjort seg fortjent til en liten oppmerksomhet skal få de :)Ønsker deg en fin dag :)