onsdag 28. oktober 2015

Min nancykofte

Klart jeg måtte strikke en slik jeg også..men sannelig ble det en tøff start. Begynte først med mønster på Mini Alpakka fra Sandnes, men fant ut at det ikke var noe for en gammel "tover"..så etter en halv boling gikk jeg over til neste mønster…måtte da kjøpe bok nr 2:)….men valgte til slutt å strikke med Dale Falk pga fargene…for Peer Gynt hadde ikke farger jeg likte.

IMG_6386

Hadde håpet å finne plastikk-knapper, men det viste seg umulig mht fargene..men tror disse gjør jobben godt;)

IMG_6385

Jeg ble godt fornøyd med både størrelse og fargevalg, men må si jeg skulle ønske alle koftemønster hadde vært slik at man la opp til stolpe på vrangborden…og at stolpe og belegg ble strikket i ett til slutt…hjertesukk..men det får jeg huske selv neste gang..

IMG_6377

Vet ikke om kofter er min "greie"..nettopp pga montering med stolper og det hele, for jeg er ikke den tålmodigste strikker, er jeg redd.

Klem fra tovepia…………………….som ønsker alle gode koftedager;)

18 kommentarer:

Birgitte sa...

Veldig fin Nancykofte du viser frem! Denne blir godt nå når vinteren kommer :)

Mitt lille roterom sa...

Nydelig og flott Nancykofte du har fått deg!
Og knappene funker fint :)
Ønsker deg fine høstdager!

Klem fra Ann Elisabeth

amo sin blogg sa...

Flott kofte i fine fargar.
Eg er imponert over alt du strikkar,
kofte er ein storjobb som eg ikkje har gjort sidan
eg var ung.
Forresten, eg likar håret ditt, både fargen og fasongen.
Eg held på å la det grå ta over, tøft og litt vanskeleg synest eg som har farga håret heile mitt liv.
Men no er det snart gjort :)

Ha ein fin torsdag.
Klem

Ingun sa...

Den ble veldig fin. Fjong dame i flott kofte og skjerf
;-)

Ingun sa...

Den ble veldig fin. Fjong dame i flott kofte og skjerf
;-)

Synøve sa...

Kofta kledde deg helt fortreffelig i alle fall:) klem fra sofakroken

Sidselsidserk sa...

Kofta ble flott, fine farger og flotte bilder. Montering er noe herk, men må gjøres:)) Kos dæ i helga:)

Bodil sa...

Nydeleg Nancykofte på ein flott modell :) God helg.

Janna sa...

WOW! Bare ett ord: Nydelig! Og så fantastisk godt du kledde den, de sarte, kalde fargene er helt perfekte til deg! Den flotte kofta der må du bruke mye!

Ha ei god helg.
Klem

Lisbeth sa...

Så utrolige fine farger😊. Skjønner at du valgte dem! Montering er no dritt😔. Jeg skal prøve meg på min bøvertun kofte nå i helgen- blir ikke strikket mange koftene her i huset. Ene og alene pga symaskinjobben og stolpestrikk.... Ønsker deg en flott helg😀

Strikkeheksen sa...

Hvor er den blevet flot - utrolig smuk og "is-agtig" farvesammensætning - jeg kan godt forstå, du er tilfreds :-) Jeg forstår også dine tanker om koftestrikning - man skal virkelig gøre op med sig selv om man synes, de er alt "besværet" værd! Men du har fået en meget elegant trøje, du kan bruge i mange år fremover, så denne gang er det vel besværet værd? ikke sandt? :-) Ha en dejlig weekend :-)

Bente`s Hobbyrom sa...

Den var lekker Tove :) Nydelige farger du har valgt og enig med deg at det er greiest med stolpene strikket samtidig som jakka . Det fikser du glatt neste gang vettu :) Ha en fin helg , klem fra Bente :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Den så da veldig fin ut, Tove, og i nydelige farger! En vinter-Nancy, tenker jeg! Jeg synes også at det er best å legge opp til knappestolper nedenifra, sendte gjør jeg nok på evt. neste kofte. Ønsker deg en kjempefin helg! Her puster vi ut etter Halloween-besøk av gatas unger! Klem Cathrine :-)

Lisbeths Verden sa...

Ble veldig fin da ! Ønsker deg en flott søndag, klem fra Beth

Janne i Fagerlia sa...

Du har fått lønn for strevet - kofta ble nydelig. Bra fargevalg!

BrittB sa...

Kjempefin kofte! Nydelige farger til deg!! Skjønner godt at du sliter med montering...kjenner på det samme...litt for utålmodig... :-)

KKvinneblogger sa...

Nydelig kofte! Liker så godt de som har slikt rundt mønster som går i ett med ermene! Hadde en genser i dette mønsteret, men med helt andre fager da jeg var liten. Hyggelig gjensyn :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Den var kjempefin!!! SÅ nydelig arbeid, elsker fargene. Herlig kombo! Jeg hverken kan eller tør klippe i strikk, så det blir lite koftestrikk her. Blir se og nyte for meg - vakkert stykke arbeid :D