fredag 18. september 2015

Strikket kjøkkenhåndkle

Innimellom større prosjekt, er dette herlig tidsfordriv. Jeg liker dette mønsteret godt, for det blir likt på begge sider, og det er enkelt og dekorativt.

IMG_6235

Garnet er selvfølgelig Drops Paris, for det har jeg funnet ut er det beste både til kluter og håndklær.

IMG_6236

Her har jeg strikket 2 omg rett, deretter 2 omg 1 rett og 1 vrang..med en kantmaske på begge sider..51 masker på et håndkle. Brukte ca 1 og 1/2 nøste med garn.

IMG_6267

Det blå har fått plass på hytta, det grå har jeg ennå ikke funnet plass til:)

IMG_2536.JPG (2)

Høsten er godt i gang, men gode værdager innimellom…så langt.

Klem fra tovepia……………..som ønsker alle ei riktig god helg!!

 

9 kommentarer:

Sylvia sa...

Slike kluter er så fine, og enkle å strikke.
Har strikket noen jeg også, men ellers har jeg en venninne som holder meg med dem, så slipper jeg ligsom ;)
Du må bare prøve Pt-Petunia også, for det er det bomullsgarnet jeg liker best.
Flotte de Pulsene under her. Ser deilig, myke og varme ut.
Ønsker deg en riktig god helg.
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempefine!
Og gode i bruk.

Ha flott helg :-)
Alt godt frå Sigrid som syns helgane kjem igjen raskare og raskare...

amo sin blogg sa...

Fine og gode handklede.
Slike skal eg lage fleire av, har strikka eit par stk.
Enkelt og greit strikk :)

God helgklem :)

Janne i Fagerlia sa...

Kjekt med slike enkle strikkerier innimellom. Fint mønster. Dette skal jeg prøve.

KKvinneblogger sa...

Deilig høsthandarbeid!Og så fint! :) Høsten har vært usedvanlig fin har i Bergen så langt. Bare å nyte dagene!

Sidselsidserk sa...

Aktiv på bloggen du, jeg forsøker men ramler litt av:). Flott håndkle, jeg har kun strikket kluter. Ingen dum ide og strikke matchende håndkle.

Birtes turblogg sa...

Jeg likte godt det håndkleet. Takk for tips!

Unknown sa...

Det så fint ut. Kan jeg spørre hvordan du hindrer at det ruller seg inn fra sidene?

Unknown sa...

Kva størrelse brukar du på pinnar til det garn og mønster?