onsdag 26. august 2015

Frøken seilergenser

Denne har vært sommerens prosjekt. Jeg kjøpte garnpakke hos Pickles, og den måtte så klart bli blå:) Den er beskrevet som en vid genser med trange ermer, og det er ikke måte på vidde på denne. Jeg valgte å strikke S i bolen og L på ermene, men der kunne jeg med fordel strikket M.

IMG_2281.JPG (2)

Genseren er ennå vid, og tweedgarnet anbefaler jeg ikke, da det var gruelig tynt på enkelte plasser..samt noen knuter..da er ikke jeg fornøyd dessverre:(

IMG_2294.JPG (2)

Når det er sagt, så liker jeg genseren, og den vil helt sikkert bli hyppig brukt til jeans…og raglanfelling er alltid et sikkerstikk!

IMG_2236.JPG (2)

Da er jeg i et vakum hva angår prosjekt; jeg aner ikke hva jeg skal strikke..så sitter og tøvestrikker på noe småtteri:D

Klem fra tovepia……………………som har hatt varme dager i sola:)

11 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Gensaren er lekker både i farge og fasong når ein
ser den på bilde.
Håpe du brukar den i kjølegare dagar enn no.

Ha ein fin kveld.

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott genser!
Kan ikkje forstå at du ikkje har prosjekt på gang ;-)

Strikkeheksen sa...

Skøn trøje, der klæder dig utrolig godt ☺ ærgerligt med garnet. Ja det har været godt med niget varme her sidst på sommeren - jeg krydser fingre for en smuk varm september 😊

Strikkeheksen sa...

Skøn trøje, der klæder dig utrolig godt ☺ ærgerligt med garnet. Ja det har været godt med niget varme her sidst på sommeren - jeg krydser fingre for en smuk varm september 😊

Janna sa...

Flott genser som kler deg fortreffelig. Liker vide gensere, jeg, og denne hadde i tilleggg en fin halsutringning; en innertier!

Ha en fin helg.

Ruths datter sa...

Denne har jeg også tenkt litt på, men tror jeg dropper den nå. Liker ikke for vid. Garnet hørtes heller ikke så bra ut da. Når jeg ser på deg så synes jeg du kledde den godt da.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Genseren ble da riktig tøff. Bra du skrev om din erfaring med garnkvaliteten. Hadde egentlig tenkt å bestille dette for å strikke et skjørt. Nå gjør jeg det ikke.

Berit sa...

Du var kjempefin i genseren! Til tross for humper underveis :)
Og helg til deg.
Klem

Lisbeth sa...

Lekker genser😀. Og som du sier, den er super til olabukser!

Siddis back home sa...

Veldig fin genser, flotte farger! Ha en fin ny uke, happy knitting!

H. sa...

Utrolig fin blå farge, skjønner godt du valgte den :)

Super til jeans