søndag 14. juni 2015

Rillestrikk

Her forleden hadde vi en dag uten regn og temperaturer helt oppe i 13 grader!! Slike dager fryder et forfrossent trønderhjerte. Det har ikke vært mange dagene med tosifret gradestokk denne våren.


Dette har vært kjedelig arbeid, men jeg tror faktisk den kommer til å bli brukt. Toppen er strikket i Paris...et tungt garn, så derfor faller den godt. Skal innrømme den lå an til kluter/kopptuer underveis...


Vi er kommet halvveis i juni, og jeg må bare innrømme at det hadde vært godt med lettkledd utetemperatur, men ikke mye å gjøre med det. Tror aldri jeg har vært så sen med planting ute noen gang.


Etter bildene ble tatt, har jeg heklet rundt hals-og ermeåpningen. Jeg er nå faktisk godt i gang med å ferdigstille en UFO fra i fjor sommer, klapper meg selv på skuldra:-)

Dette er et Dropsmønster, og hvis flere liker enkle mønster, ta en titt på fb-sida Lun & Lett, der samler jeg mine favoritter;) 

Klem fra tovepia.....som venter på sommer'n..ennu:-)


10 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Nej, hvor ser du frisk og godt ud med den på, Tovepia :-) Det er da en lækker, rå og enkel sag :-)
Det vejr, det vejr - her har der nærmest stormet med en kold vestenvind hele dagen, så selvom der var lidt sol, føltes det næsten som om der var minusgrader!! Håber sandelig det ændrer sig snart - så vi kan blive tanket bare en smule op til næste vinter ;-)

Unknown sa...

Det var ein flott topp. Håper du blir mer fornøgd enn kva eg vart av Paris. Strikket meg kjole for noen år siden. Og bommulskjoler må vakes. Den vart matt. Og mattere for kvar vask. Den vart ikkje fin. Men som sgt, håper du blir mer fornøgd, for du var skikkelig snasen i den. klem

Edny sine puslerier sa...

Den var riktig fin til deg! Og deilig utover om sommeren skal følge på samme måte som til nå. Men får vi noen fineværsdager på rad, så glemmer vi raskt både kulden og regnet som har falt.

Edny sine puslerier sa...

Den var riktig fin til deg! Og deilig utover om sommeren skal følge på samme måte som til nå. Men får vi noen fineværsdager på rad, så glemmer vi raskt både kulden og regnet som har falt.

amo sin blogg sa...

Herleg gensar/topp. Petrolblått er min yndlingsfarge på klede,
så denne er heilt meg....
Men vona er at me snart kan gå berre i singlet !!
Ingen far enno, i natt angra eg på at eg har tatt i bruk sommardyna ;(

Mandagsklem

Ruths datter sa...

Den ble veldig fin på fin frue da.
klem

Janna sa...

Røff og tøff genser som helt sikkert er kjempegod og varmende i slikt et vær som både dere og vi har hatt så langt i sommer. Vi får krysse fingrene for at det bedrer seg utover, men langtidsvarselet her er ikke lovende. Men, men, jeg gjør som deg, kler godt på meg - ullundertrøye og ulllongs, og er utendørs likevel. Det er herlig på sitt vis, og håpet om en god værsommer er frmdeles lysegrønt.

KKvinneblogger sa...

Deilig med hjemmestrikket denne sommeren! Men det kunne vært godt med temperaturer som tillot litt lettere klær også :)

Sidselsidserk sa...

Sommeren kommer nå! Genseren så flott ut, sikkert kjedelig å strikke ja, men av og til er det enkle det beste.
Her går det i luer.... etter påvirkning fra deg faktisk. Huer med vri:-))
Nyt helga!

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig fin!
Treng diverre slike plagg enno.
I morgon skal eg finne fram ullsjalet igjen..
I natt fraus eg slik på beina at varmeflaska må på plass i kveld.
Og sånn gjekk den sommaren. Men lyst og fint er det :-)
Må visst leite etter det positive ;-)

sommarklem