fredag 30. januar 2015

Toving

Da har jeg hatt en tove-periode..kan høres ut som en ego-tripp, og det er kanskje nettopp det det er:D

IMG_0503

Votter strikkes jo jevnt og trutt, men denne gangen prøvde jeg meg på nålefilting, har prøvd det før på sitteunderlag, men aldri på votter..blir jo litt artigere på en svart vott:)

IMG_0505

Caps'n er ikke min ide, her fikk jeg ideen og oppskriften til en dame på facebook..via strikkesida, og dette er mitt første forsøk. Den kaller jeg Olivia-caps'n etter designer. Jeg må tilpasse masketall og mål til Fritidsgarn, så får vi se hvordan neste caps blir, men denne ble faktisk ganske tøff…men først etter 3 runder i vaskemaskin på 60 gr;)

IMG_0497

Den var skikkelig gøy å strikke, så hjelm nr 2 er allerede ferdig strikket, men ikke tovet;)

Da ønsker jeg alle ei riktig god helg; sannelig er januar snart over:)

Klem fra tovepia……………….i ordets rette forstand;)

11 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Stilig, både votter og caps:))

Ruths datter sa...

Stilig caps da. Jeg har laget flere tovavotter nå. Skjønner ikke helt det der med nålefilting. Stikker du bare trådene inni strikketøyet. Selv har jeg sydd figurer på mine. Ikke helt vellykka men.. God helg til deg.
Klemz

Sidselsidserk sa...

Morsomt med toving, like spennende hver gang. Når det gjelder å holde hendene varme så kan det vel neppe finnes noe bedre.
God helg herfra å:)

amo sin blogg sa...

Så flott caps.
Eg er så imponert over alt du strikkar,
eg synest dagane fyk avgarde utan at det viser så mykje att verken på strikkeplagg eller andre ting.
Eg får skulde på alderen, du er mykje yngre :)

God helg frå Anne-Mari

Sylvia sa...

Flotte votter. Har også laget slike som jeg har tovet og filtet. Blir så fine, da.
Tøff caps også. Jammen er duproduktiv, Tove.
God helg.

Lisbeth sa...

Tenker disse er gode og varme! Gøy å tove, alltid spennende å se det ferdige resultatet :) Ha en herlig helg!

Ingun sa...

Spennende strikk. Fine plagg og god helg ;-)

Janne i Fagerlia sa...

Flotte hjertevotter. Enkel pynt er ofte det vakreste. Tøff cap også.

Strikkeheksen sa...

Det er da en super sej kasket, Tovepia og det skader ikke med et egotrip en gang imellem :-) De filtede vanter er altså også blevet rigtigt fine med de røde hjerter :-)

Siddis back home sa...

Så gøy! veldig tøff den capsen! Toving er alltid et lotteri synes jeg, vet aldri hvordan det ser ut når det kommer ut av vaskemaskinen…. Ha en flott ny, måned, tenk, allerede februar! Klem fra meg

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Varmt å godt på hendene og hodet.
Fine var de bege to.
Ha en fin vinterdag,klem ;)