tirsdag 16. desember 2014

Trauste sokker i lange baner..og ullkløe..

Jeg har jo egentlig sokkefobi, men har prestert å strikke 4 par på kort tid. Det skyldes kanskje at hælfellinga endelig har gått inn, og sokkegarn har jeg ;)  Jeg strikker alltid etter Petunias sokkebeskrivelse, men det finnes sikkert mange gode der ute:)

IMG_5395.JPG (2)

Så i år blir det hjemmestrikkede sokker på  alle..unntatt Prinsessa, for hun sa: "Du må bare gi dem til meg, men jeg bruker dem aldri!" :D Hun klør av alt som smaker ull, så jeg får vel krype til korset å kjøpe noen til henne da;)

IMG_7842

Apropos kløing, jeg strikket denne kåpa i vår til den kløende Prinsessa..kanskje noe av det fineste jeg har strikket, og den blir ikke brukt…fordi den klør!! Flere bilder HER..Nå har jeg tatt den med hjem og vasket den og skylt den i Milo skyllemiddel, og den ble faktisk myk og god..så nå får jeg håpe hun vil bruke den;)

IMG_0117

Da kjører vi inn i julelandskapet, måtte det bli slik vi alle drømmer om:)

Klem fra tovepia…………som ønsker alle en god ferd mot jul!

6 kommentarer:

Tovepia sa...

Bare så det er sagt, nå har jeg vasket den og hatt i Milo skyllemiddel, den ble mye mykere:))

Line Kristine sa...

Jeg bruker også Petunia sin oppskrift og er kjempefornøyd med den! :)

H. sa...

Morsomt med hjemmestrikkede sokker, men vet det enkelte som "bare klør av ull", så de må jo bare få noe annet da..hehe

Så flott en jakke du har strikket, la oss håpe Milo gjør susen, slik at den blir brukt, hvis ikke får du selge den. Sikkert mange der ute som ikke kan strikke og vil ha en slik til tulla si :)

Goood førjulstid !

Livet i Nord sa...

Så flotte lesta! Det er alltid godt å få ordentlige heimstrikkalesta!
Synd at Prinsessa ikke vil bruke den flotte kåpa. Vi får håpe at Milo gjør susen så hun vil ta den i bruk!
Jeg ønsker deg ei fortsatt fin førjulstid:)

Berit sa...

Tusen takk for link til sokke oppskriften, den trengte jeg nå :)
Kåpa var bare lekker, håper hun får brukt den. Den er sikkert lekker på også :)
God førjulstid til deg.
Klem

Barwitzki sa...

Selvstrikkt sokker er drømmen... fantastisk varme og koselig.
Super vakre jakken, håper den blir glede... nå :-))) Kos deg med vinterlandkap - vi har regndager med 5 grader. Deilig strikkemønsteren til biletur. God førjul og hilsen til deg.
Klem fra Viola