tirsdag 18. november 2014

Sorry..kjekkasgenser igjen..

Men det skal sies; dette er den sistelaang tid! Prins II ønsket seg en svart genser..nesten litt vittig tatt i betraktning hans 3 år:)…men den skulle vel være så Batman-aktig som mulig;) Som alltid, strikket av dobbel tråd Dale babyull, et garn jeg liker godt.

IMG_5340.JPG (2)

Da er all julegavestrikk i boks, og det er jeg kjempeglad for!! Å strikke under tidspress er stress, og stress ønsker jeg ikke skal være en del av strikkegleden.

IMG_9952

Sjalskragen på denne genseren er vel noe av det barnas mødre liker, og som før sagt, ungene ser godt att og fram på genseren. Dessuten er mønsteret fra Pickles enkelt og godt.

IMG_9953

November er godt i gang…og så langt snøfri, gleder meg!

Klem fra tovepia…………………som nyter den minste varmegrad;)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Du skal da ikkje be om unnskyldning for det. Det er fine praktiske gensere. Og når barna har fått den fargen dei vil, ja da er jo alt greit da.
Ingen snø her heller heilt greit.

Sidselsidserk sa...

Jeg skjønner hva du mener:-) Genserne ble kjempefine alle sammen og da er det vel bare resten av julegavene igjen da:-)

Lisbeth sa...

Flotte gensere :) Enig med deg, det skal være stress fritt å strikke gaver. Her hos meg blir det litt småstrikk frem mot jul, små gaver til venninner :) Blir jeg ferdig, så blir jeg ferdig, de har mye fint i butikken også ;)

Barwitzki sa...

Ahhh morsom :-))) Du er veldig bra.
Riktig fint er dine genser.
Og jeg forestille meg hvordan barn med dine gensere i forskjellige farger munterhet. Veldig vakker.
Jeg strikkte en gang for barn i barnehagen røde luer for jente og grønn for gutten... og så var barn rask til å finne med sine luer... til lekeplass... i byen :-) Hilsene til deg. Viola

Janna sa...

Kjempefine gensere, og en slik skal jeg prøve meg på - etterhvert :-) Jeg holder på å strikke en genser til mitt barnebarn på fire år, som jeg skal ha ferdig til jul, har bare ermene igjen, og det går fort. Men det er første genser på over 20 år, så måtte ta en enkel modell. Trivelig arbeid er det.

Ha ei fin førjulstid, du òg.
Klem

RandiA sa...

Så flink du er......