torsdag 16. oktober 2014

Kjekkasgenser…for n'te gang :)

Jeg har snart ikke tallet på hvor mange slike jeg har strikket, men det er første gang Prinsessa får en. Som alltid, jeg strikker med dobbel tråd Dale Babyull, og denne gang er fargen Mint. Det er en grei modell å strikke..som flere av Pickles sine oppskrifter.

IMG_9679

Jeg vasker og damper plagget etter montering, men denne er kun ferdig strikket, ikke vasket og dampet; ivrig på å ta bilder før alt er gjort:)….vet noen damper før montering..

IMG_9683

Som før sagt, så er modellen populær hos barna, for det er enkelt å se hva som er foran og bak på genseren, og den trykker ikke mot halsen for de som lett klør av strikkeplagg. Da har jeg bare to til som skal strikkes før jul:)

IMG_5242

Bildet over er tatt på første vinterdag den 14. oktober; så langt har vinteren vært god:D

Klem fra tovepia……...som håper på en laang høst;)

8 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Ja denne ble kjempefin! Hærlig farge;)
Jeg måtte se på den flotte brudekjolen din igjen. Den er jo hypermoderne nå, og passer deg perfekt -ikke verst etter så mange år!!
Snart helg igjen, jeg ønsker deg ei flott høsthelg;)

Marianne sa...

Den ble flott, likte godt fargen du har valgt:-)

Strikkeheksen sa...

Vinter og vinter - er du ikke lige hoppet over efteråret? ;-) Ved godt, det ikke er din favorittid, men det er da så smukt og dejligt at kunne sidde inde og strikke med god samvittighed :-) Det er også en virkelig sød barnetrøje - meget, meget sød i mint :-) Jeg er sikker på, du sagtens når de to andre :-)

Unknown sa...

Det var ein herlig farge. Dei ser virkelig flotte ut desse genserne. Så eg skjønner at dei er populære. Har skreve den på lista til neste vinter. No har han som er aktuell for slike gensere nok for denne vinteren si foreldra. OG da så.
Håper du får ein fin dag og ei nydelig helg. klem fra sogn

Cathrines Kreative Hjørne sa...

HeiTove!
Denne liker jeg så godt, ogkunne tenkt meg å strikke den til tvillinggutter på 8 1/2! Hvor finner man oppskriften? God helg! Klem Cathrine :-)

Stine sa...

Kjempe fin :)

Lisbeth sa...

Så nydelig farge! Flott genser også :) Her sørpå har vi regnet vekk noen dager, håper på litt opphold nå. God helg!

BrittB sa...

Nok en flott genser! Skjønner godt at den er en favoritt! Delikat farge til frøkna :-)