onsdag 1. oktober 2014

Kjekkasgenser

..for n'te gang:) Jeg skal strikke 4 slike før jul, og den første er altså ferdig. Dette er en genser som er grei å strikke, og ungene liker den, for det er lett å se "att fram" på den;) Gudskjelov har alle valgt forskjellige farger, for ellers kunne det lett bli mer kjedelig enn nødvendig.

IMG_9560

Jeg strikker disse med dobbel tråd av Dale Babyull, noe som gjør de både stødige og varme, men mønster har jeg kjøpt hos Pickles…der er str 2 år gratis. Den største størrelsen er 4 år, men jeg forlenger den bare for 5 og 6 åringen.

IMG_5190

Jeg er selvfølgelig godt i gang med nr 2 ;)..and btw..fargen er mint..

IMG_5198

Klem fra tovepia………………….som er i rute:)

 

18 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Hmmm....liten rundpinne. Now we're talking...

BrittB sa...

Flott genser du har strikket!
Er det hvite rognebær på bildet under??
Ha en fin kveld!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fin!

Og godt med romsleg hals.

Ha fin oktober :-)

Berit sa...

Kjempefine gensere, her har du litt av en jobb før jul :)
Klem

Bente sa...

Hei Tove.
Du stikker til prinsene skjønner jeg. De begynner vel å bli store.
Er ikke så mye på bloggen lenger, vet ikke helt hvorfor. Noen ganger fungerer ikke iPaden min, og da gir jeg litt opp.
Ha en fin uke. Sees på insta ihvertfall

Synøve sa...

Finfin genser, strikket slike på 70-tallet til både voksne og barn:))) Så deg dessuten før helga på torget i tr.heim... sønnen og jeg satt på tapasbar...;) Nå pakker jeg til Røros og litteraturfestival i morgen:) Klem

Unknown sa...

Dei er så fine desse kjekkas genserne du strikker. Har lurt på om eg skal strikke slik sjølv. tror eg må tenke alvorlig på det ein gong til. Kva farger er det på resten av genserne?

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin kjekkasgenser!
Kanskje jeg skal strikke en sånn til minstemann?

STEINKJERRINGA sa...

Kjempefin genser. Jeg printet ut mønsteret i går, så den skal jeg strikke.

reSIRIkulert sa...

Det er ein god følelse; å være i rute.
Eg likar også dei enkle kjekkasgensarane - gutane vert kjekkasar i dei ;)
Siri

Birgitte sa...

Kjempefin genser! Det er så fint med slik sjalskrage! Lykke til med videre genserstrikking:)

Sylvia sa...

Kjempefine gensere du strikker på nå. Du er heldig som kan strikke så små plagg. De fire Selmajakkene jeg strikker, er jo til ungdommer, altså en voksen strs, og den er sid. Jeg skal også strikke fire, og de er i grå og beigefarger, ikke så veldig spennende.......halvveigs på nr fire nå, og kan ikke vente med å bli ferdig, derfor har jeg begynt på en annen genser, he he......

Livet i Nord sa...

Så flott genser! Nr 1 av 4 i alt, det går nok unna frem mot jul, men jeg tenker du er glad når du er ferdig:)
Kjekkasene dine blir nok skikkelig stilig i disse flotte genserne.
Ei fin helg til deg:))

Mitt lille roterom sa...

Ja, disse er så flotte! Imponert over at du skal strikke 4 stk! Og ja, skjønner godt at du liker de har valgt forskjellige farger ;)
Tror kanskje Adrian skal få slik etterhvert ;) Har så mange ting jeg gjerne vil strikke - vi får se!

Øsnker deg flotte høstdager fremover - vi reiser ut en liten tur med vogna i helga!
Klem fra Ann Elisabeth

Janne i Fagerlia sa...

Flotte gensere til små karer! Lykke til videre med produksjonen:)

Strikkeheksen sa...

En dejlig og enkel model - sikkert skøn at strikke og så gør det ikke noget den skal laves igen, selvom 4 stk måske er lige vel rigeligt ;-) Det hjælper da meget, at det er forskellige farver = helt forskellige trøjer :-)

Stubbetufsa sa...

Den genseren ble veldig fin!

Barwitzki sa...

Flotte genser strikker du... Fin varme.
Ha glede fortsatt mit strikkeprodusjon
og en riktig deilig soluke.
Klem fra Viola