søndag 21. september 2014

Småstrikk

Da ser det ut til at høsten er godt i gang, og tida for varmere plagg er på sin plass. Mitt strikkehåndledd er bedre, og takk for det!

Jeg strikker egentlig på Kjekkasgensere..4 i alt….

IMG_5181

…..men innimellom har det blitt noe småtteri. Jeg kjøpte to nøster av Sandnesgarn sitt NEON; artige farger, men det blir første og siste gang jeg kjøper det, for det er 100 % akryl..

IMG_9509

Fikk også noe garn til overs etter Kamillegenseren, så det ble en vridd hals:)….garnet her er Faerytale, nydelig alpakka!

IMG_5148.JPG (2)

Da er jeg klar for siste dager av september, men håper noen varme grader kommer tilbake..

Klem fra tovepia…………..som er i strikkemodus igjen;)

13 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

For fyrste gang på mange månader måtte eg sette på ovnen i stova i kveld.
Fekk nesten lyst å fyre opp i omnen..
Men for ein sommar vi har hatt og for ein haust :-)
Du er dyktig med strikketøyet.
Og veldig kjekt at du klare meir og meir.

Ha fin ny veke!

Ingrid Tunheim sa...

Garn og klesplagg laget i akryl er det bare å sky unna. Det er mitt prinsipp og noen ganger holder det hardt dersom jeg har funnet et MÅhaplagg.. Ang. vær og temperatur så skal jeg tåle mye utover, tror jeg, siden vi har hatt tidenes vinter, vår og sommer dette året. Helt uten sidestykke.

Ha en fin søndagskveld.

STEINKJERRINGA sa...

Akrylgarn kjøper jeg aldri! Det ser ut som om du har flere enn ett strikketøy på gang samtidig, og sånn er det her også. Vi kom hjem for to timer siden, og har lagt bak oss 150 mil x 2. Ettersom det ikke var jeg som kjørte, unntatt i Oslo og Trondheim, strikket og heklet jeg hele tiden! Jeg har kun åtte nøster nytt garn med hjem :)

Sidselsidserk sa...

Høsten har helt klart sin sjarm og kjekkasgenserne kommer godt med.

Line Kristine sa...

Kjekt med noen småprosjekter innimellom de store, ja. Ellers tar det så lang tid før noe blir ferdig, liksom.

amo sin blogg sa...

Herleg hals.
Det trengs nok litt varmare saker rundt nakke og skuldre no som det er kjølegare.
Men FOR ein sommar og begynnande haust me har hatt, det er nesten så eg trur det er sånn det skal vere framover.
I dag skin sola, klar luft, og herleg.

Fin mandag til deg frå Anne-Mari
ps. den tova veska under er berre lekker !!!

Barwitzki sa...

Vakre farger du har benytte!!!
Ønsker deg fine høstdager fortsatt,
kanskje kommer noen soldager.
Kos deg. Hilsen og klem fra Viola.

Mitt lille roterom sa...

Hyggelig å høre at det går bedre med å strikke for deg :)
Flere prosjekter på engang er liksom blitt veldig vanlig for meg - etter at jeg meldte meg inn på FB og ble med på forskjellige håndarbeidsgrupper... for en inspirasjonskilde!

Ønsker deg flotte høstdager med sol og varme!

Klem fra Ann Elisabeth

bentetove sa...

Så fine strikkeprosjekt du har! Vi nordmenn er jo flinke til å snu oss mot høsten og gjøre det beste ut av den. Ha en fin uke videre:))

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Alle årstiden har sin sjarm.
også høsten men tente lys og innekos
bare å skygge unna Akrylgarn,brannfarlig de lux ..
kos deg med strikkeriene du.
Gode høstdager!!

Janne i Fagerlia sa...

Så bra det går bedre med hånden din. Høst er jo strikketid og da gjelder det å ha håndledd som takler dette. Lykke til med prosjektene!

Hanna sa...

Ha en bra helg
Hanna

Mira sa...

Flott skjerf, nydelige farger. (Prøver å se etter både på garn og klær at det er ull, eller bomull, lin er også flott,men vil helst ikkje ha syntetisk.)
Håper det blir lenge til eg får bruk for skjerf. Skjønt da må vel plenen klippes i oktober også, gjore det i går, tar to timer minst, har så mye. Blei skikkelig varm, selv i kortarma. Sol og varmt i dag også.
Vet det ikkje er likt for alle har ein sønn på Gløshaugen.
Ha ein fin høst, Klem,