torsdag 26. juni 2014

Mikkeluer

Strikker noen av disse innimellom..og her er både sommer - og vinterutgaven:)…og adventsutgaven…

IMG_4686.JPG (2)

Når det er sagt, er de like brukbare uansett årstid, for garnet (Drops Merino Extra Fine) gjør dem ekstra lette..og ikke minst kløfrie!

IMG_4836.JPG (2)

Den lilla er strikket med falske fletter, og det synes jeg ble en ok utgave av lua, så det blir nok sikkert flere slike:)..umulig å gjengi riktig lillafarge…

IMG_4861.JPG (2)

Framgangsmåte finner dere HER, men har noen i tovebua også for den som ikke strikker selv;)

Mulig lua kan taes av i helga, gleder meg:)

Klem fra tovepia…som lengter etter varmere grader;)

7 kommentarer:

rett og vrang sa...

De luene er så fine! :-)
Veit du, jeg tok med meg shitværet hjem! Ha en fin kveld! S-klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Fine!!!
Her er sol :-)
Berre litt lenger sør enn der du er, medan dei i aust regnar visst vekk.
Dette vakre rare lange landet vårt!

Sommarklem

Sylvia sa...

Fiiiine luer!!!!
Men jeg håper virkelig du ikke har bruk for dem nå???
Her er det ikke så varmt som det var tidligere, men når sola er her, varmer den virkelig.
Hilsen fra en som har sittet i sola i hele dag, og er rød som en hummer....... :)
Pst: hjelper med et glass rødvin

Berit sa...

Disse luene er kjempefine. Den med falske fletter ble flott :)
Klem

Barwitzki sa...

Deilige luer har du strikkt.
Jeg liker modellene. Jeg strikkte for mann min og sønn med farger blå og grå. Og fletterlue er fantastisk også :-)
Ha fine sommerdager... med sommerhat selvfolgerlig :-))) ... jeg håper...
Klem

Lisbeth sa...

Fine luer :) Liker modellen godt, har strikket noen av dem etter din oppskrift. Kjempefin med fletter da! God helg til deg :)

Lisbeth sa...

Fine luer :) Liker modellen godt, har strikket noen av dem etter din oppskrift. Kjempefin med fletter da! God helg til deg :)