mandag 25. februar 2013

Jeg smykker meg…

….ikke med diamanter, for det eier jeg ikke, men med tova armbånd..helt i tovepias ånd:)

DSC00069

Inspirasjon og ide fant jeg HER, en dame som strikker i flotte farger og lager mye lekkert. Jeg la opp 4 m og strikket glattstrikk ca 23 cm. Jeg har strikket med garn fra lageret, og da ble det Mor Aase Ullgarn, hardt å strikke med, men tover godt. Strikket med p 5.5.

DSC00067

Det er helt typisk meg å finne på slike "avbrekk", for egentlig strikker jeg på en genser til meg selv; men klarer ikke la være å falle for slike små og enkle og flotte ideer.

DSC00063

….kanskje jeg får startet på genseren nå??

Klem fra tovepia…………….som er klar for siste rest av februar;)

27 kommentarer:

Berit sa...

De var fine, herlige farger du har brukt :) Armebånd som også varmer litt rundt håndleddet, en herlig ide!
Klem fra et solfylt østland.

Mormorfarmor Inger sa...

Flott idé! Jeg torde nesten ikke lese... jeg blir så lett avspora jeg også. Ingen diamanter her i hus heller, men disse armbåndene falt jeg for. Takk :)
Klem til deg!

Lisbeth sa...

Så tøffe de var! Lur ide, og greit så man får brukt opp litt restegarn også :)
Klem

BrittB sa...

Fine armbånd du har laga! :-)
Ja, jeg er enig med deg; Lone lager mye flott og fargerikt!

Guri sa...

Stilig og kreativt i de helt riktige fargene :)
Ha en fin kveld :)
KLÆM

liven sa...

De var kjempefine Tovepia :)
Ha en fin uke...siste vinterdagene :)

Smått og Stort sa...

Skjønne disse da! Det enkle er ofte det beste :)

amo sin blogg sa...

Oij, desse var herlege.
Det er utruleg kva ein kan få tips om i denne bloggeverda.
Tusen takk !

Mitt hverdagsliv sa...

Morsomme armbånd i nydelige farger!

Fingerbølla sa...

Deilige fargeklatter.

KariL sa...

Varme og fargeskjønne armband. Eller kande brukes som glasspynt også?

Ruths datter sa...

Dette var tøft, og jeg må jo bare prøve selv. hermekrok som jeg er.
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

He he, ja sånne ting må man finne på når man eeeegentlig skulle gjort noe annet. :-)

Synøve sa...

Fargerike varmende armbånd:) Jeg laga et tova halssmykke for noen år siden, pynta med streng og perler - fint faktisk, men du verden så varmt!!! Egna seg nok bedre til en tynn frossenpinn enn for meg med begynnende termostatutfordringer he he ;) Klem i regn og blåst.... - nå forsvinner isen på vegene og rundt huset; jippi:)

Barwitzki sa...

Storfin tove armband din. Jeg har tovet kjede også - jeg vil gjerne stelle i blog for deg... men senere.
Jeg ønsker deg glad med genserstrikke.
Hilsen og fin uke Viola

Synnøve sa...

Kjempefine armbånd. Og så smart og få brukt opp litt restgarn på sånne små prosjekter:-)
Klem

Maret sa...

Tøft...
Og dei må jo varme godt....
Takker for ideen, ha ei flott strikkeveke..

H. sa...

Første gang jeg ser slike "armbånd" - så morsomme :)

Fine farger.

anneskreative sa...

Ja hvorfor ikke,,,,slike kan en jo lage i de fargene en ønsker og som måtte matche ethvert antrekk.....
God ide til restegarnet.....
Anne

Janna sa...

Kjempetøft, og som du sier: helt deg.

Ha en fin torsdag videre, på vei mot helg - du har kanskje vinterferie?

Klem

Sylvia sa...

STILIG!
Jeg har en dansk garnpk liggende med armbånd som dette sammen med gummi.....kanskje jeg skulle.....;)

Unknown sa...

Så stilig, dette blir en ny trend det kjenner jeg på meg.
God torsdag og ny helg til deg fra Marit.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så gøy - og takk for at du linket til meg. Er det ikke gøy?? Armbåndene holder seg så godt når de tørker på en rund ting!!

Mitt lille roterom sa...

Smart påfunn :)
Lager man mange nok i forskjellige farger har du noe til enhver anledning...
Diamanter passer ikke til enhver anledning - er nå min mening ;)

Ønsker deg ei herlig helg!

Janne i Fagerlia sa...

Supre armbånd. Jeg liker også disse bedre enn de som blinker i gull og diamanter. Slike armbånd kan man jo ha mange av i alle regnbuens farger.

Refleksjon på livsvegen sa...

Takk for omsorg! ♥
Det varmar!
God helg!

PS: stilig armbånd :-)

Fride - strikkegiveaway på bloggen! :) sa...

Så stilig! :)