mandag 21. januar 2013

Inspirasjon til lys i mørket

Det er jo det som er så flott med denne verdenen, den inspirerer mer enn man har godt av innimellom:) Anne på Moseplassen er jo blitt landskjent for sine lyslykter, og klart jeg måtte prøve. HER er hennes video, hvor hun viser framgangsmåten med bruk av ballonger, genialt!

IMG_2569

Mine lykter sto i 24 t i ca 8 minusgrader…fort gjort, billig investering……riktignok ikke evigvarende, men veldig dekorativt!

Klem fra tovepia……………………som styrer med det meste;)

26 kommentarer:

Hildegunn sa...

Så koselige lykter! Herlig med litt minusgrader så slike kan lages :-)

Misemor sa...

Åh, så vakkert! Tenker hver vinter at jeg skal lage slike, men som du sier, det er for mye inspirasjon rundt omkring, så tiden strekker beklageligvis ikke til. Jaja...
Fin måte å kunne "nyte" kuldegradene på.
Klem Tone =D

Berit sa...

De lyktene er helt geniale, har ikke prøvd enda, men det kommer :)

Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tonemor sa...

Så nydelige lykter. Skikkelig dekorative.
Har en stjernelykt ved trappa hjemme og en ny i fryseren.
Flere vil det bli også.
Klem Tone

Unknown sa...

De ble kjempefine, det er en god følelse å kunne bruke denne kulden til noe pent og hyggelig.

God tirsdag til deg.
Klem fra Marit.

(vin-trekkene laget stor begeistring som gaver i jula)

Kathinka sa...

Så lurt, da kan vi bruke disse kuldegradene til noe meget fornuftig:-)

KariL sa...

Så smart. Dette skal jeg ta en titt på.

H. sa...

Så morsomme - fin måte å bruke naturens kuldegrader på :)

Fin uke ønskes deg !

Synøve sa...

Fin stemning med de lyktene, i år kunne det vært mening i å prøve dette ja - i kulda:) Noen av oss er jo litt distrè da - vi presterte å glemme ei lyslykt ute ei natt i jula, gikk jo helt fint, den sto i ei lukka metall/glass-lykt! Jeg ville satt islykter på et ikke-brennende underlag kanskje - bare sånn i tilfelle.....;) Klem fra en jevnt kald Todal

Shy sa...

Desse var kjekke å lage!
Men vêret skal snu til helga, så det gjeld å produser no!

anneskreative sa...

Enkelt og vakkert,,,,,måtte prøve meg jeg også.
Koselig resultat.
Klem Anne

Kort og Søm sa...

De var veldig fine!
Klem :O)

Snertne sneller og små nøster sa...

De var utrolig fine da :-) Godt at kulden kan brukes til noe da ;-)

Klem Siv

Kirsti sa...

Veldig stilig og kreativt! Takk for tips:)

Kirsti sa...

Veldig stilig og kreativt! Takk for tips:)

Livet i Nord sa...

Så flotte de ble! Jeg måtte inn og se på videoen til Anne på Moseplassen. Nå skal også jeg gå over fra bøtter og spann til blonger:)

Petrinetrollmor sa...

Heilt enig ! Det er fristande å prøve, været her er perfekt til snølykter, men no er det hekletid :)

Håper du har det bra og ønsker deg ei fin veke vidare :)

BrittB sa...

Veldig drkorativt, super ide!! :-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Disse er helt superfine!
Har noen stående ute til frysing nå, regner med det går rimelig fort med -17-18 grader..

Fin kveld til deg!

Refleksjon på livsvegen sa...

Ikkje berre styrer du med det meste..
Trur du er det dyktig til det meste også :-)

klem

HildeP. sa...

Nydelige lykter! : )

MarJE sa...

Kjempefine....ja, dette har vorte ein populær aktivitet. Har laga eg også :))

Fin ettermiddag til deg.

Klem MarJE.

Unknown sa...

Stilig! Dette vil jeg også prøve! Bloggene BUGNER jo av flotte og artige ideer!!!! Gøyalt, selvom det av og til blir litt "travelt" med alt som MÅ prøves, hehe:-)

Slottshuldra sa...

Så fine lykter!