fredag 14. desember 2012

Stripeskjerf

Jeg liker å ha slike "sløvarbeider" innimellom andre prosjekter, og dette er et av dem:) …og nettopp slike arbeider er kanskje årsaken til at andre ikke blir ferdige:)

IMGP6726

Jeg falt fullstendig for dette skjerfet da jeg så det første gang HER, så jeg har nå strikket et med rester av Dale Baby Ull, og jeg har ikke kjøpt et nøste!!! Striper går hurtigere å strikke enn ensfarget; ikke det at dette skjerfet gikk fort, men det var artigere å strikke enn om det hadde hatt bare en farge:) Jeg la opp 80 m på liten rundpinne 3.5, 8 omg på hver farge…av og til ble det mindre pga slutt på farge….

IMGP6728

De fleste som strikker dette skjerfet, har strikket med alpakka-garn, og det gjør jeg også neste gang, for dette ble tyngre og tettere, men absolutt godt og varmt. Skjerfet målte ca 120 cm før jeg sydde det sammen. Uansett, ypperlig prosjekt til restegarn, men kan godt tenke meg å strikke et i favorittfarger.

IMGP6729

Nettet snører seg sammen, jula er nærmere enn noen gang:)

Nyt innspurten!

Klem fra tovepia………………..som ønsker alle ei god adventshelg;)

23 kommentarer:

Anonym sa...

Det var et lekkert skjerf det med fine farger. :) Godt å slappe av med strikking i sofakroken etter en lang dag.:)
God helg !
Klem Mette.

Lisbeth, strikkemasker sa...

Kjempefint ble det. Enig med deg at dette er sløvearbeid. Kjeeedelig. Men det blir så fint!
Jeg har stikket ett i alpakka og lurer på ett til..

Skjerstad sa...

Nok et flott skjerf fra deg Tove :)
Det er definitivt rågodt med skjerf rundt halsen for tiden !

Nyt helgen du også
Klem fra Janne

H. sa...

Smart måte å bli kvitt restegarn på.
Har endel alpaca selv liggende....
men, først skal jeg få kommet i gang med strikkejakke min !!
Ellers, blir den ikke ferdig den heller....hehe

Kos deg med fin helg, strikking og advent.

Tristan sa...

Flott skjerf og ja julen nærmer seg ..... (litt for fort)..

Unknown sa...

Ja, det er et flott skjerf. Jeg har også lurt på et slikt et. Helt utrolig hvor nærmt vi er nå, men vi kommer nok i mål i år også. ;-)

Greta sa...

Ja, jula nermer seg og det er kjekt, og så litt tråkig att den kjem so fort. Men jul blir det uansett. Vi blir nok ferdig. Og det som ikkje blir ferdig, så gjør det ingen ting.
skjerfet var veldig fint og så lurt å kunne bruke restegarn. Ser att det vert ein del ny restegarn her etter julestrikkinga. Kos deg da siste uka før jul vennen

Lisbeth sa...

Så lurt, fin måte å bli kvitt restegarnet på :)
Kjempefint!
Ha en fin helg :o)

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig skjerf! Ja nå nærmer jula seg her også...
Fredagsklem til deg!

liven sa...

Kjempefine farger på dette "sløvearbeidet" ditt :)

ha en fin helg Tovepia

Berit sa...

Et herlig restegarn prosjekt. Nydelig herlig var det :)
Advents klem.

Jatte sa...

å stilig skjerf!!:D

Bli gjerne med på give away inne hos meg!

Ha en fin Lørdag,
Klemmer fra Jatte♥

KariL sa...

Det er definnetivt årstiden for skjerf. Kjekt å kunne bruke rester til slike flotte ting. Blir helt sikkert godt å ha.
Ønsker deg en riktig god adventshelg!
KariLklem!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlig skjerf. Det trengs i disse tider.

God advent-helg!

Strikkeheksen sa...

Ja, det er da et super resteprojekt - det tror jeg, jeg må have under overvejelse :-)

Kan godt forstå, at du også gerne vil strikke et baseret på ene favoritfarver - det vil også være flot :-)

anneskreative sa...

Helt enig,,,,deilig med slike arbeider innimellom som en ikke trenger å tenke s¨å mye på....fint å bruke opp restegarnet også da,,,,kansje jeg må finne meg noen fine farger i alpakka,,,,
god helg til deg.
Anne

Snertne sneller og små nøster sa...

Så lekkert det ble, og en genial måte å kvitte seg med restegarn på :-) Blir sikkert kjempegodt i alpakka :-D

God helg - klem Siv

BrittB sa...

Nok et flott skjerf fra deg!! Ser deilig ut å tulle rundt halsen! Ha ei fortsatt fin adventshelg! :-)

Ingrid Tunheim sa...

Hmmm...det blei veldig fint..Uff, jeg må ikke finne på flere strikkeprosjekter nå. Jeg har fått vondt i høyrearmen når jeg strikker og må tvinge meg selv til en pause....

MissMette sa...

Lekkert skjerf, ser også veldig godt å ha rundt halsen :) Håper du blir ferdig med julegavene du strikker :) - og krumkaker da ღ elsker disse, men har ikke laget noen enn... Får se om det blir, hvis ikke jeg er så heldig å få noen av min mamma ღ Ønsker deg en fin søndag og advent, stor klem fra Mette :)

Hobbybruket sa...

Takk for godt tips til resteprosjekt. Dette skjerfet så deilig og varmt ut. Det er også veldig greit å ha noen slike prosjekt hvor en ikke trenger å tenke så mye. Bare strikke i vei.

Ha en riktig fin 3. søndag i advent. :)

Anita Tørmoen sa...

Det ser godt og varmt ut da, og så fint med striper! Ønsker deg en god adventstid:)

Ruths datter sa...

Fine stripa.
Klem