onsdag 21. november 2012

Pannebånd i perlestrikk

Da har jeg nok en gang fortapt meg i småting, istedet for å fullføre de større prosjektene som er på pinnene:) Denne gang falt jeg for dette pannebåndet, godt og bredt og strikket av dobbel Drops Merino Fine.

IMGP6607

Jeg la opp 17 m på p 5, så det er tett og godt. Inspirasjon og mønster til hjertet fant jeg HER.

Strikket ca 40 cm med perlestrikk, da passet det min prinsesse på 4 1/2 år. Dette skal være tilbehør til tunikaen jeg har strikket tidligere.

IMGP6620

Hjertet er strikket med enkel tråd, men med samme garn.

IMGP6614

Da skal jeg skjerpe meg og konsentrere meg om en jakke til Prins I; jeg har strikket en før, og da er det ikke like moro med nr 2, er jeg redd:)

 

Klem fra tovepia…………………som virkelig er inne i sløvstrikken:)

37 kommentarer:

Elin sa...

Kjempefint pannebånd i skikkelige jentefarger:-) Ha en flott strikkekveld!

Berit sa...

Nydelig herlig :) Hjertet pyntet flott. Her er det en kjempe heldig mottaker! Ha en fin kveld, klem.

Marion sa...

Så fine farger!
Det er lov å bare strikke litt smått innimellom det store! Gjør det hele tiden jeg ;-)
Klæm

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Virkelig flott ♥ Sååå flink du er ♥

Fjellets datter sa...

Pannebandet var kjempefint, og blir sikkert godt og varmt rundt ørene på prinsessen.
Liker heller ikke å strikke for mange av samme slaget...derfor strikker jeg alltid armene først ved genserstrikk...og kruset (kanskje du sier vrangbord) på begge sokkeparene før foten strikkes
Ha en god kveld
Klem fra Kristin

Mormorfarmor Inger sa...

Å så fint!!! Nå hadde jeg bestemt meg for å ikke la meg inspirere av mer, men det gikk ikke...
Jeg har nå flere prosjekter i hodet og på pinnene, og jamen har jeg vært i garnbutikk i dag også... klarer ikke la være :)
Klem til deg!

Tonemor sa...

Nydelig pannebånd i herlig farge.
Har så lyst til å gjøre så mye, derfor er det alt for mange prosjekt på gang her også. Er litt lett å spore av noen ganger.
Kos deg
Klem Tone

Greta sa...

Hei. Det såg veldig deilig ut og det garnet er jo så mjukt og godt. Nydelig den tunikaen også. Treng ikkje å vere kjedelig som ein ahr strikka samme plagget før . Sei ein ekspert på å lage amnge av samme sort.
Veit ikkje om du går inn å les mine svar på kommentarane dine , men i tilfelle ikkje. Så her kjem svaret her og. 850 for xs og 50 kr meri pr størrelse. + garn. og det kan jo vareiere sterkt etter kva garnsort du velger. eller kunden veelger. Fra ca 400 til 800 vil eg tro for små størrelser. håper dette var til hjelp

Snertne sneller og små nøster sa...

Kjempefint! Og så fint det ble med et stort strikka hjerte som pynt <3 Knallfin farge :-D Heldig lita prinsesse du har ;-)

Jeg sitter her og kommer ikke i gang - skal produsere 15 sider til neste fredag kl 12, og jeg har ikke klart å skrive mer enn 118 ord :-P Men jeg kommer vel i mål denne gangen også ;-)

Ha det godt - klem Siv

Elins Strikkeri sa...

Veldig fint pannebånd med søt pynt på!! No vart eg veldig frista:))

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fin ♥

God natt klem midt i veka!

Hobbybruket sa...

Så fint pannebånd. Dette er jeg sikker på at jentene mine hadde likt også.

Veldig greit med slike småprosjekt, det gir så god følelse når blir ferdig med ting. :)

Mona sa...

Åh, så fint!!
Tipper prinsessa blir fornøyd nå!
Må få prøvd det garnet jeg også, for det ser helt herlig ut!!
Har laget slike pannebånd jeg også, men da i dobbelt babyull, godt og mykt det også :-)
God natt!
Klem fra Mona

G-Anette sa...

Kjempesøtt! Perfekt til en prinsesse :) ♥

Klem

Randis side sa...

Så søtt ♥ Passer nok veldig bra til ei prinsesse :) Ha fine dager mot helg!

Fru Keilegavlen sa...

Det er alltid kjekt å ha litt småstrikk innimellom store prosjekt, elles går ein fort lei. Kjekt å sjå ting bli ferdig litt kjapt i stadenfor å strikke og strikke i lange tider på større prosjekt. Kjempesøtt pannebånd som passer veldig bra til ei lita prinsesse.

MarJE sa...

Hei,
Herlige flotte farger....nydelig både panne bandet og tunikaen.Skikkelig prinsesse antrekk!!!
Ha det fint.

Lene Megan sa...

Rigtig flot. I øjeblikket er jeg utrolig glad for lilla. Og et pandebånd har vi da brug for i vinterkulden.

Ønsker dig en fin dag. Klem.

Stine sa...

Kjempe fint pannebånd og mye annet fint på bloggen din også :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Alltid kjekke de der og med litt pynt og stæsj forandrer de seg også. Har noen i forskjellige farger og med ulike knapper på, men det hjertet har jeg lurt på lenge. Står på "to do-lista" mi... som så mye annet, he-he!

Flotte farger som matcher den flotte tunikaen. Lekkert og varmt!

Ha en fin dag!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Artig strikking og veldig nyttig da. Heldige prinsesse :)

BrittB sa...

Kjempefint pannebånd til tunikaen! Så koselig med hjerte på! <3 Det blir nok stas for jenta å få dette! :-)

amo sin blogg sa...

Kor fint !!
Du er eit oppkomme av gode tips.

Ha ein fin ettermiddag !

Ingrid Tunheim sa...

Det pannebåndet var jo bare så søtt.... Helt imponert av alt du lager.

Ang. pelsdusken så kjøpte jeg den i en strikke-og håndarbeidsbutikk. Jeg har også kjøpt en dusk i en garnbutikk i Kristiansand. Tror de fleste garnbutikker selger sånne i div. farger.

Lisbeth sa...

Har strikket makent pannebånd, dog uten hjerte på. Det ble veldig fint :) Tar ideen med meg videre til neste gang jeg skal strikke ett ; Fin kveld til deg :D
Klem

KariL sa...

Faller også lett for slike småprosjekt. En blir jo mye fortere ferdig og kan begynne på noe nytt:))
Pannebåndet er lekkert og helt i tråd med årstiden.
Karilklem:)

HildeP. sa...

Søtt pannebånd, og nydelig lillafarge! Blir en adventsklar prinsesse ; ) Kos deg med helg, og jakkestrikk! ; ) Klem Hilde

Kort og Søm sa...

Kjempe fin med hjertet på!
God helg,
klem Fredrikke :O)

Janne i Fagerlia sa...

Dette blir "bære lekkert"! I og med at min favorittfarge er lilla, synes jeg personlig at du ikke kunne ha valgt finere farger :)

Jatte sa...

Såå fint!:) Passet jo utmerket inntil den jakken du strikket tidligere :D blir nok ei fornøyd frøken kan jeg tenke meg!!

Nyt helgen!
Klem Jatte:)

Bitt@mi sa...

Heia:)
Nå har jeg vært på besøk hos deg i nattens mulm og mørke, og har hatt ei trivelig stund her:) Bare synd at du sov da:) :) :)
Jeg har sett både "gamle" strikkeplagg og nye strikkeplagg. Og ikke minst fine bilder! Lyslyktene ble jeg grådig misunnelig på. De var jo bare supersøte. Og jeg har ikke somlet meg til å strikke/hekle sånne ennå. Trodde jeg skulle få gjort noen til jul, men det blir visst med tanken.
Ønsker deg ei god helg! Og plutselig så stikker jeg innom igjen:)
Klemmer!

Strikkeheksen sa...

Selvom det er i småtingsafdelingen er det da fint, den lille prinsesse får et pandebånd, der passer til tunikaen og mon ikke, hun vil elske, at der er et hjerte på? :-)
Held og lykke med jakken - bare tænk på, hvem den er til, så skal du nok få fut i pindene ;-)

Ruths datter sa...

Kjekt med noe enkelt. Blir fint til den stilige tunikaen.
Klem

Mitt hverdagsliv sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg.
Så fint pannebånd. Jeg har også kikket litt rundt hos deg. Så mye flott håndarbeid!
Her kan man få inspirasjon...
God søndag!

Helle sa...

Men det var jo så lekkert at det synes jeg da absolutt var verdt å snike inn i mellom et større arbeid. Erfaringen tilsier at de store prosjektene ikke går noen steder, men blir liggende (som dårlige samvittigheter) til du får litt mer tid til rådighet og inspirasjonen tilbake igjen.
Kos deg med resten av helgen. :)

Aleksandra above the Arctic Circle 69° 40' 33" N, 18° 55' 10" E sa...

Kjempefint pannebånd! :-)

Unknown sa...

Hei. Bare lurte på hvordan strikker du kantmaskene