lørdag 17. november 2012

Novemberhøst

I dag startet jeg dagen med kafétreff på Aure med Synøve; alltid like trivelig:) Deretter dro jeg på fotosafari i havgapet, nydelig stille vær, god temp…kun lysforholdene var vanskelige, det blir fort mørkt. Dette bildet ble tatt på vei mot havet, blikkstille vann, og omgivelser som minner om høst.

IMGP6651

Farlig å kjøre bil når øynene er fokusert på omgivelsene og leting etter linsemat:)…men det gikk bra, da;)

IMGP6653 

Jeg dro til Lesundet på Skardsøya, og der er det utsikt mot åpent hav og mot Smøla.

IMGP6660

Tåler veldig godt varmegradene som vi har for øyeblikket, måtte de vare til langt ut på nyåret:)

Ha ei fortsatt god helg!

Klem fra tovepia…………………………som skuer utover havet;)

25 kommentarer:

stallnilsen sa...

Å førr noen hærlige bilder, med trærne som speiler sæ i blikkstille vann.

Vi har mildvær her vi og med 7 varmegrader, men savner snøen, syns det skal være sne nu, for det er jo bare 5 uker til julekvelden fant æ ut igår, så idag har æ vært i byen og handlet litt julegaver.

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;=)

Bente sa...

Du viser vakre bilder. Ønsker deg en god helg!!!

Bente

Synøve sa...

wow - det midterste bildet ditt var bare helt utrolig:) Takk for sist - ble for dumt med bare kaker og kopper så det ble med litt av deg også...;) Du får trøste deg med at det ikke er så mange som leser min blogg:) Fortsatt fin helg til deg, her spraker det i bjørkeved og jeg glemte å kjøpe brød så nå blir det snart liflige dufter av hjemmebakst her også:) Klem

Smått og Stort sa...

Vakre bilder Tove! Bor du på Aure kanskje...? Jeg kjenner en som bor der :) Ønsker deg en fin helg-
klem fra Sissel

Greta sa...

Du har fanga noen vakkre bilder. godt att du holdt deg på veien. Sjølv om det er Novemmber så kan den også vere vakker. Mene g gleder meg til sola snur eg gjer det.
Ønsker deg ei super helg min venn

Stubbetufsa sa...

Vakker linsemat!
God helg videre!

Havfruen sa...

Nydelige novemberbilde. Men enig i at fotolyset er vanskelig om dagen.
Ja måtte tempen holde seg.....like varmt som i juni...
Klemmings:))

Jorunns hobbyblogg sa...

Nydelige og stemningsfulle bilder!
- så er det vel ikke hver dag det er så blikkstille?

Jorunn

H. sa...

Vakre bilder du rakk å ta før mørket kom :)

God helg - så håper jeg det blir fint vær imorgen hos deg, meldt sol hos meg, og akkurat nå ikveld regner det :(

Unknown sa...

Flotte bilder! Jeg liker også været vi har nå. At snøen kommer "ferdigmåket" er det aller beste.

Ønsker deg en fin søndag!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelige bilder. Jeg har vært en farlig bilist i hele høst, for jeg har sett så mye fint. Men det har ikke blitt så mange bilder for det er jo så mange steder man ikke kan stoppe.

God søndag.

Unknown sa...

Nydelige bilder! Jeg har også en tendens til å sitte å se etter pene fotomotiv når jeg kjører ;)

Sidselsidserk sa...

Ja november har så langt vært herlig. Flotte bilder og spesielt nr. 2.

Fin ukestart ønskes deg herfra:-)

Linda sa...

Havet er så vakkert på høsten:)

Tonemor sa...

Nydelige bilder.
Ønsker deg en fin søndagskveld.
Klem Tone

Hanna sa...

Fina höst bilder du bjuder på.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Siddis back home sa...

Nydelige bilder hos deg, ha en flott ny uke hos deg!

Tulip sa...

Nydelige bilder du viser:)
Ha en fin uke:)))

Mormorfarmor Inger sa...

Vakkert!!!!

Helle sa...

Trodde dere egentlig hadde full vinter allerede, men det ser og høres ut som om dere har det samme høstværet som vi har. Må innrømme at jeg synes mørket er verre enn kulden.

Vakker natur kan du i alle fall nyte der du er, uansett hva gradestokken måtte vise. :)

Lisbeth sa...

Flotte bilder :D

HildeP. sa...

Nydelige bilder! Hurra for snøfri november! ; ) Nyt uka! Klem Hilde

Strikkeheksen sa...

Så heldig er du nok ikke med vejret - men nu har du da fantastiske billeder at kikke på, når vinterstormene kommer :-)

Jeg krydser alligevel fingre for at det varer længe endnu :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Slike dagar høyrest gode ut!

God natt klem

Lilla dør sa...

Vakre bilde....fantastisk flott:) Klem