fredag 9. november 2012

Nok en rullehals…eller to;)

Jeg må jo komme med noe "ferskvare" innimellom alle de gamle koftene, og man kan trygt si at stilen har blitt enklere:) Jeg har for tida utrolig vanskelig for å konsentrere meg om de prosjektene jeg skulle ha konsentrert meg om….i stedet ruller det slike halser av pinnene;)

IMGP6627

Jeg strikket jo en dus rosa til min eldste datter, se HER, så strikket jeg en hvit som min yngste datter dro med, men nå har jeg strikket meg en brun og en blå selv.

IMGP6626

Jeg liker dem, de er myke og anvendelige, og jeg har også denne gangen brukt Rema sitt garn med blandingen merinoull/bomull; fullstendig kløfritt. Godt å sløve med et slikt strikketøy, men selv om det er enkelt, så tar det faktisk litt tid å strikke det. 200 m legges opp på p 4, strikk til 2 nøster er brukt opp…produserer ikke restegarn:))

Klem fra tovepia………som ønsker alle ei riktig GOD HELG!!!

31 kommentarer:

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Fine farger på strikkahalsen.
Så virkelig behagelig ut.
Kos deg med strikkepinnene.
God fredag og helg :)

Janne i Fagerlia sa...

Det enkle er ofte det fineste. Tipper disse halsene spriter opp genseren :)

Stubbetufsa sa...

Jeg liker disse halsene dine veldig godt!

Janna sa...

Tøff, fine farger og ikke minst: Kjempeanvendelig. Sikkert veldig fin til deg; du bruker en del jeans; gjør du ikke? Og det er jo disse fargene superfine til.

Dette ble jeg faktisk inspirert til å prøve meg på: Tror kanskje jeg kan klare det... :-)
Thanks!

Ha ei fin helg.
Klem

Lisbeth sa...

De så kjempedeilige ut!
Varmer nok godt :)
God helg til deg!

Klem fra sør

månestråle sa...

Flotte og anvendelige farger -
ser kjempedeilig ut :)
Sjøl e æ så kald og fossen nu at æ
ska hoppe i badekaret etter en
laaang dag på kjøkkenet med sandkakebaking tel ei julemesse !
Go hælg te dæ!

Klæm Anita

Berit sa...

Nydelige, og kjempefine sammen!
Fint med ting det ikke blir rester av, det kan man like :)
Ha en strålende helg. klem.

Snertne sneller og små nøster sa...

Skikkelig flotte kraver da :-) Og genialt med noe som ikke produserer restegarn ;-) Du er litt som meg du - finner du en modell du liker, så blir det gjerne noen av sorten :-D

God helg - klem Siv

KariL sa...

Åååå de så deilige ut. Skjønner godt at det er flere som vil ha. Herlig bonus, intet restegarn.

God helg!

KariLklem:)

sylvia sa...

Hel.
Skjønne farger sammen, godt å ha noe man kan kose seg med, riktig fin er den, kanskje en ide for meg å,
Men først må Skappel genseren bli ferdig,
Klem fra Sylvia
Som ønsker deg en fin kveld

Janne sa...

Superflotte rullehalser!! og herlige farger sammen..
Dette er nesten noe jeg kunne har prøvd på, men bare nesten hihi:)
Ha en nydelig helg!!
Klemmer fra Janne

amo sin blogg sa...

Ser ut til å bli varmt og deilg rundt halsen :)
Dissa fargane er mine favorittar óg.

Ynskjer deg ei koseleg novemberhelg.
Klem frå Anne-Mari

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlig hals. Det enkle er det beste. Det ser jeg på min egen strikking for tida også :)

God helg!

liven sa...

Du strikker de fineste saker tovepia :)

ha en fin helg!

Unknown sa...

Denne var lekker og så enkel at JEG kanskje kunne fått det til ;-) Skal sove på ideen! Jeg er veldig varmekjælen og en slik rullehals har vært god når de virkelig kalde dagene kommer.

Ønsker deg god helg.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefine! Og veldig stilig å kombinere to i ulike farger som du har gjort her!! God helg!

Unknown sa...

Så enkle og fine. Tror jeg må prøve disse også. Klem og god helg. ;-)

Havfruen sa...

Stilig:) og du får det nesten til å høres enkelt ut:))
Fortsatt god helg:)
Klemmings...

BrittB sa...

Aaah..DET skal jeg lage av det nye garnet! Takk for tips og oppskrift! Fortsatt god helg! :-)

Veronica A. sa...

Så stilig å kombinere to halser - det har jeg ikke tenkt på. Fine sammen og fine hver for seg, så smart!

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempefine!!
Og det vert nok bruk for slike framover...

Fortsatt god helg :-)

MarJE sa...

Virkelig dekorativ hals sjølv om den er enkel.....kjempefin.
God Søndag til deg.

Strikkeheksen sa...

Dejligt at være tilbage :-) Og de er da så fine de strikkede halse i al deres enkelhed :-)

Jeg er blevet fuldstændig forelsket i bogen om Kofter - den tror jeg, jeg må købe :-)

Ha en dejlig søndag :-)

Tulip sa...

De så mye og deilige ut. Herlige farger også!

Helle sa...

Det behøver da ikke være komplisert for ¨være lekkert. Slike halser blir fort den berømte prikken over i-en til et antrekk. likte veldig godt blåfargen....

Anita Tørmoen sa...

Kjempefin hals:) Jeg liker også godt det enkle. Har strikket endel andre halser også, men det er liksom de enkle jeg bruker.

Elins Strikkeri sa...

Den såg herlig ut og så har du brukt flotte farger:))

salige lavendel sa...

Så fin! Og kløfritt er jo en fordel når man skal ha det rundt halsen.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Flotte strikkehalser!

Og du for en alldeles nydelig kofte i innlegget under her. Kan tenke det må ha vært mye arbeid. Den burde blitt rammet inn.

Ha en flott ukestart - helt sikkert med strikkepinner mellom hendene:-)

Klemmer fra Hjørdis

Tonemor sa...

Herlige halser du produserer.
Klem Tone

Fjellets datter sa...

Godt noe tilfaller deg selv...fine farger...
Klem fra Kristin