mandag 2. juli 2012

Juli–dikt

Da er jeg hjemme etter koselige dager sør i landet, og der herjet regn, torden og lyn, men har stor tro på Trøndelag de kommende dager:)

Juli er ferie, juli er sommer, jeg klamrer meg fast før høsten kommer. Alt spirer og gror og bakken syder, når sola kommer fram etter de våte byger.

IMGP5874

På sjø og i båt,  på holmer og skjær, du ser at vi trives når juli er her. Vi kaster ut snøret i håp om et napp, men nyter gjerne at kroppen er slapp …... for når sola skinner fra en himmel så blå, da kjenner vi at sommer’n er verdt å vente på.

IMGP5765

Juli er “Moder Sommer”, den vi satser på, så vi er spent på hva du gir oss nå  …….av sommer og sol og av gode stunder…...jeg satser alt og håper på et under;)

IMGP5880

Hvis du gir oss det vi håper på, kan høsten bare komme…..det er aldri eller nå!!…..skrevet av tovepia

Klem fra tovepia…………………som håpefull går inn i juli måned;)

22 kommentarer:

Unknown sa...

Å så flott , der satte du ord på hva jeg tenker om sommer og vær.

Ha en fin ny sommer uke , Marit.

Ruths datter sa...

Så stilig du skriver. Kjempeflott. I helga som var var gubben og jeg i Trondheim og hadde ei nydelig helg med fint varmt vær og gode stunder.Koselig by.
Klem

Misemor sa...

Jepp, akkurat hva jeg tenkte også... men du får sagt det så mye flottere! Dette kan du altså!
Her har det også regnet og tordnet og lynet, men sola har da presset seg vei innimellom. Og temperaturen kan en jo ikke klage på når den ligger rundt 20 grader tross skyer og regn.
Klem!

Berit sa...

Nydelig dikt, nå håper vi bare på sommer. En liten ferie er i alle fall rett rundt svingen :)
Ha en strålende sommer!

Olavs Blogg sa...

Det var jo et nydelig dikt som vi håper slår til for fult. Akkurat i dag har det regnet godt her og med en moderat temperatur. Men vi må være optimister. Fortsatt god sommer.

BrittB sa...

Herlig sommerdikt, du er en sann poet! :-) Håper på masse godt og varmt vær i juli! Fortsatt god sommer! :-)

Fruen på Skogmo sa...

Åååååh, så utrolig flott diktet Tovepia! Du er virkelig en multikunstner som behersker mange hobby"grener" ;o)

Ønsker deg en strålende fiiin juli ♥

Klemmelem

Livet i Nord sa...

Et deilig sommerdikt og nydelige bilder:)
Takk for at du delte det med meg:)
Klem og en fin sommer til deg!!

Kari Agathe sa...

For et herlig dikt, og nydelige bilder :-)
Klem

Anonym sa...

Hei og hopp!!! Vakre bilder og vakkert dikt:D Vi har ikke hatt lyn og torden på mine kanter, men ellers har det vært kaldt og veldig mye regn og blåst, men vi satser på at fin-været kommer sånn etter hvert. hørte noe om at det ikke har vært så kaldt på Østlandet siden 2000, og jeg mener å huske ar sommeren kom sent det året: Altså i august måned, og da var det en flott høst. Men det ble en brå overgang til en veldig laaaang og kald vinter, mener jeg å huske. Så vi satser på at bare vi roper lenge nok, så kommer sommeren. Klem

KariL sa...

Så gode ord du har og beskriver alle mine forhåpninger for juli. Kjekt å ha deg tilbake:) Håper du har hatt noen fine dager selv om været ikke var det beste.

Ønsker deg gode julidager!

KariLklem:)

Tonemor sa...

Så flott et juli dikt. Du fikk virkelig sagt det der.
Klem Tone

Hobbybruket sa...

Så sant så sant. Du fanger du ulike månedene så godt i diktene dine. :o) Nå begynner jeg virkelig å vente på litt sol og varme. Skulle veldig gjerne hatt litt finvær til helgen når vi skal ha grillfest for svigerfar som blir 70 år. Men vi satser på god stemning også uten sola. Sommerklem :o)

Kathinka sa...

Så utrolig bra dikt:-) Vi håper på sommer og at den varer ut august, kos deg

Siv sa...

Hei! Fin blogg du har! Mye fint håndarbeide å se, og så er det veldig gøy å se bilder fra hjemkommunen min! Jeg legger meg til som følger og kommer tilbake og ser mer etter hvert. Fortsatt god sommer! :o)

Shy sa...

Finaste sommardikt! Du er flink.
God sommar til deg :-)

HildeP. sa...

Artig dikt og nydelige bilder! Nå krysser jeg fingrene for sol og sommer i hele landet. Nå er det på høy tid : ) Kos deg, klem Hilde : )

ide-puffen sa...

Helllu. Ble så fasinert over det fine diktit at jeg fikk ikke sett på bildene.....jo nå har jeg det. Fine bilder også.
Og ja, nå satser vi alt og sola skinner faktisk fra blå himmel i kvelden her oppe.
Kos deg videre i sommerkvelden.
Klem fra meg

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempeflott!

Sommarklem :-)

Janne sa...

NYYYDELIG!!!
Håper sommeren snart kommer:)) Men jeg har jo mange morsomme ting å tuste med inne......hvis ikke setningen blir for vanskelig å lese hihi:)
Tvi tvi på giveawayen - du har kansje kommet inn i en vinnesteam:))
Nattaklem fra Janne - som trenger et par tøfler til:)
Mailer deg etterhvert:)

Anita Tørmoen sa...

Vakkert dikt! Ja, vi må ha troen på at juli gir oss det vi ønsker.

H. sa...

Såååå herlig skrevet !

Bor en liten dikter i deg - helt klart :))

Vakre bilder til også.....!

Åja, la sommer'n komme til Norge, den har vi vel alle ventet på...