fredag 30. mars 2012

Tilbehør til kåpe

Egentlig strikker jeg på prinsessekåpa fremdeles, men nå er i hvertfall tilbehøret ferdig;) ..og til den grå kåpa tror jeg dette blir lekkert;) Mulig lua pyntes opp, men det får Prinsessa avgjøre;)

IMGP5448

Det ble en enkel lue, etter oppskrift fra Barlando By Hand, og et sjal i lys babyrosa farge. Lua er strikket av dobbel Dale Babyull, sjalet heklet i enkel tråd, men med samme garn. Dette mønsteret var utgangspunkt for sjalet, men heklet en picot-kant rundt to av sidene. Kåpa er ferdig til opp under armene, så jeg satser på at den er ferdig i løpet av påska.

IMGP5449

Sannelig ble det et rosa førpåskeinnlegg, men jeg “hæler” meg ikke ut for å ta nye bilder, for her snør det noe vilt…..

 

Ha ei flott palmehelg!!

Klem fra tovepia………………….som ikke akkurat ser rosenrødt på våren;)

37 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Nydelig tilbehør, gleder meg til å se når det blir ferdig:) Et bilde av prinsessa med alt på også da kanskje?:)
Pass på stemoran dine no da;)

klem Trine:)

Exam Papers sa...

beautiful Color and cloth.
Exam Papers

Valmueplassen sa...

Åh, så nydelig det var.
Og kjempefint til grått:-)
Ha en fin påske :0))

Mette sa...

Utrolig sott sjal! Haper varen kommer til dere snart! Bor vel nesten ikke fortelle at her er det 20 grader og sol...;-)

Bitt@mi sa...

Rosa blogginnlegg fra deg? :) Det var sjarmerende, og både lua og sjalet var fine:) Tipper prinsessa blir fornøyd!
Snør det hos dere nå?
Vet du; her skinner sola i dag - herlig er det!
Ønsker deg ei flott påske, og håper snøen bare er forbigående!
Klemmer!

Missfryd sa...

Pretty in pink!
Hva med noe knall gult til påske?:-)
God helg!
Klem Ingrid

Sidselsidserk sa...

Flott! Tror kanskje at flere prinsesser kan like dette:-)

God helg og God påske herfra:-)

Greta sa...

Skjønn lue. Denne prinsessa verdt no berre lekker vil eg tru. Gler emg til å sjå kåpa altså.
Her er det noen få grader og regn. Håper ikkje snøen kommer hit. Men er stygt redd den gjør det i påska. vel vel det får stå sin prøve. Ønsker deg ei flott palmehelg, så får vi sjå om eg blogger mer før etter påske. er litt itvil.

Elins Strikkeri sa...

Hei. Skal sei det var flott tilbehør, ei prinsesse verdig!!

Den Grønne Baljen sa...

Så fint tilbehør... det noe ekstra over det som er hjemmelaget...

Hvis du ønsker å prøve lykken på et gavekort-ønsker jeg deg velkommen inn på bloggen min ..I morgen bør du følge med =))

ha en fin fredag

Kerstin

Annelis hantverk sa...

Ååh så fin färg!
Kram!

Siren sa...

For et skjønt sett:) Snør det virkelig??? Guriland.... God påske!

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Berit sa...

Nydelig tilbehør, rosa er bare helt topp til grått.
Takk for at du linker til meg :)
Fredagsklem!

Fingerbølla sa...

Fint...prinsessa blir nok flott. god påske.

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig rosablogginnlegg :) Jeg hører flere har problemer med å kommentere, men ikke noe problem her.
Ønsker deg snøfrie dager og ☼
Klem fra Inger

Mitt lille roterom sa...

Rosa er rosa = bærre lækkert!!!
Skikkelig søtt tilbehør.

Her blåser vi bort mellom snø-elene.
marsvær på sitt beste :)

God helg klem er herved sendt deg!!

Smått og Stort sa...

Det kommer til å bli kjempefint til den grå kåpa! Skal bli fint å se den ferdig pyntede prinsessen :)
God helg!
klem fra Sissel

Ruths datter sa...

Dette var søtt og lekkert. Barlando har masse fint.Vi harlandet på hytten på nordmøre og her snør det også. Vært her i noen timer nå,og vi fyrer og fyrer. tempen inne er etter3 timer opp i 10 gr inne. Vi koser oss allikevel.
Klem

Strikkeheksen sa...

Det bliver da et aldeles fint prinsesse-sæt og så er det jo næsten en ny farve her på bloggen ;-)

Jeg er så spændt på, hvilke farver jeg kommer til at strikke babytøj i - måske bliver det rosa :-)

Ha´ en rigtig, rigtig dejlig påske :-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Godt med alt som er gjort. :-) Ha en finfin helg.

Strikkebesta sa...

Rosa til grått er ein sikker vinnar! God påske til deg, det skal vere litt snø i påska, så alt er i rute hos deg:) Sykla heim frå jobb i ei snøbyge sjølv i dag, men med gode klede Ull innerst) var det faktisk greitt.

Janna sa...

Delikat og lekkert; heldige prinsessa! Hadde vært morro å se ho i stasen, ja...

Sner her også, flott innevær!

Ha en fin påske, får håpe været bedrer seg :-)

Klem

Janne i Fagerlia sa...

Flotte rosa saker. Har strikket i rosa nyrlig jeg også. Skal ta det med i bursdagsselskap i morgen. Og du er hjertelig velkommen til kreativ damekveld om du skulle være i nærheten :)

Synøve sa...

Du er på rosakjøret ser jeg;) Her er det kvitt ute og inne brenner vi lys og koser oss med yngstemann på snarvisitt i helga....:) Jeg strikker mørkeblått jeg da, men snart skal jeg putte inn flere farger:))) Her snakker vi ikke om været - så mye annet å styre med:) Strålende påske - og snart blir det SOL......eller?

Viola sa...

Nå blir nok prinsessa glad! :) Kjempelekkert, spesielt likte jeg sjalet veldig godt! Akkurat sånn passe stort og luftig!

Snør det nå da?!! Men jeg sitter her og blåser solstråler oppover til Trøndelag.. hvor blir det av dem??!! :/

Men nå må sola snart se å komme og varme dere, dette er for ille!

Super helg og klem fra meg! :)

Marion sa...

Kjempesøtt!
Ha en riktig god påske!
Klem

1001ting sa...

Søtt tilbehør. Kos deg med strikkingen, og ha en fin palmehelg.

Fjellets datter sa...

Tilbehøret blir sikkert flott på den lille prinsessa...og rosa passer fint til grått!
...nå er det ferie, og vi skal først i en 50-års dag i kveld for så å kjøre på hytta i morgen...deilig å ha fri...så håper vi på masse sol i påsken, selv om snøen har "lavet" ned i natt!
Ha en riktig god helg!
Klem fra Kristin

Anonym sa...

Så søtt sett du har strikket,lekkert.:)
Ha ei flott palmehelg.
Klem Mette.

Stubbetufsa sa...

God påske til deg og!
Nusselige lyserøde plagg!

Tonemor sa...

Så flotte tilbehør du har laget til prinsessen.
Tenker hun blir fornøyd.
Kos deg i palmehelgen.
Klem Tone

Anette Willemine sa...

Tenker det er en liten prinsesse som kommer til å stråle i dette!

Ønsker deg en deilig påske!


AW

H. sa...

Gurimalla, du for en snøfylt påske....kan bare tenke meg du er lei, og lengter etter litt mer vårtegn !

Super søtt rosa innslag, morsomt det heklete sjalet.

God påske, Tovepia :)

Greta sa...

Hei. Vil berre takk for omtanken og Ønske deg ei fantastisk påske. klem

Gitte sa...

Nydelig tilbehør!
Blir lekkert!

Klem Gitte

Sologbolig sa...

Dette blir flott! Ønsker deg ein fin og trivelig påske. Klem.