tirsdag 6. mars 2012

Juhuuu, jeg er klar for sommer!!

Sannelig ble kjolen ferdig, og så mye kan jeg si, det blir ikke strikket en til! Den har nå vært ferdig i vel ei uke, men været har ikke akkurat vært fotovennlig. Bildet under med dongerybukse og blå besetning….

Kollasjer 

Jeg er glad langt inni sjela for at den passet meg, for jeg strikket etter str L…er normalt en M, men syntes det ble for løst med den pinnestr som var foreslått, så jeg gikk for L med et nr lavere i pinner. Garnet er Drops Bomull-Lin, som består av 53% bomull og 47 % lin. Iflg oppskrifta skulle det hekles med Cotton Viscose rundt alle åpninger, men jeg heklet med samme garnet som i kjolen. Bildet under som kjole med grå besetning…

IMGP4970  IMGP4973

Jeg har det som på godt norsk kalles “sprettræv”, burde kanskje forsikret den slik som Jennifer Lopez, men om den skulle gå tapt, så er det helt greit:O) Kjolen la seg pent over den, takk og lov;)….trodde nemlig kjolen kom til å bli veldig tilsittende … og glad er jeg for at den godt kan brukes nå også, ikke bare i sommersol:) Under ser dere den kanten som ble heklet rundt alle åpninger.

IMGP5012

Handy, som var fotograf, hadde bare øye for meg og så ikke garasjeportene i bakgrunnen, sånn kan det gå;) Alt i alt, veldig fornøyd; og for de som vil prøve seg, HER er mønsteret;)

…og så har jeg blitt medlem av Strikkeblogger.no, kanskje noe for deg også?

Strikkeblogger_a1a 

Klem fra tovepia………………………som nå er klar for nye prosjekter;)

80 kommentarer:

Maret sa...

Lekkert, berre lekkert....

Mona sa...

Veldig lekker kjole du har strikket deg!!
Ser for meg at den blir fin med mange farger til, for grått kan brukes til alt!!

Veldig fint med blått til hvertfall, og du kledde kjolen veldig godt!!

Klem Mona :-)

Kathinka sa...

Syns du ble flott i kjolen, og noe sprettræv har vel ikke du? Håper du får brukt den mye, klem

Ann Tove sa...

So fin den er. Kven ser på garasjedører når det står ein slik flott modell framfor kameraet :-)

Monica`s Småstrikk sa...

Så fin den ble og den sitter jo helt perfekt til deg:)

Ingrid Tunheim sa...

Skjønner godt at garasjeporten blei glemt, så godt som du tar deg ut i den kjolen.... Lekker var den og heldiggrisen deg som er så utrolig flink med pinnene....

Ha en fin dag.

Hobbybruket sa...

Så utrolig lekker kjolen ble. Og den kler deg veldig godt. Denne tror jeg du får mye glede av fremover. :0)

Janne sa...

Wow!!! Dette er den nydeligste kjole jeg har sett! Du er helt råå med strikkepinnene!:)
- og så fiiin du var med den!:)
Ha en fin dag!
Klem fra Janne

Havfruen sa...

Råååfin:) og du kledde den godt:)
Mitt orange på pinnene ble det ikke noe av så jeg skal neppe inn i noe strikkeblogg.no:)
Fortsatt fin tirsdag i sola, klemmings:)

karna sa...

Så flott dame i en herlig kjole! Både du og den var bærre lekkre!!
Ha en fortsatt strålende tirsdag, klem

Janna sa...

Dobbelt WOW!! Du er rå på mye, du Tove! Og så artig å SE deg. Flott dame i nyyyydelig kjole - kjenner at den misunner jeg deg litt, gitt! Skulle gjerne ha hatt en slik, men å ta fatt på et slikt prosjekt er noe jeg ikke en gang kan drømme om!

Denne kan du bruke til mye, både som tunika og kjole, og den forandrer jo preg alt etter tilbehøret, ser jeg, så dette kan bli en virkelig allrounder!

Ha en fin dag videre.
Klem

Janna sa...

PS: Heldige deg som har sprett-ræv! Mi har klappa sammen for lenge siden! DS

Martilie sa...

Kjempelekker dame og kjole :)
For et flott arbeid..

Jeg har ikke mot til å ta fatt på kjole, men snille mamma har strikket til meg tidligere.

Kos deg med nykjolen, den blir du glad i :)

Klem fra Tove

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer! Den ble flott altså.

Jeg er også klar for vår og sommer, selv uten ny kjole, men her er det meldt 20 cm snø i morgen, så jeg må kanskje sette våren på vent :(

Ruth sa...

Du og du så lekker den ble. Sitter på deg som et skudd gjør den også. og sprettræv er et veldig bra utgangspunkt faktisk. jeg har lest et sted at en damerumpe siger ca. 12 cm alt i alt og da er et vel best å ha noe å ga på.
det er verre med oss som har vegg til vegg utgaven.

Reginas Cottage sa...

Just wonderful!!!!!
ha en fin dag,
regina

Siren sa...

Lekker dame, lekker kjole:)

sylvia sa...

hei,
ååå så lekker denne ble, å ekstra fin på deg, så flink du er, gratulere med ny kjole,
klem fra sylvia

Valmueplassen sa...

Kjempefin kjole, for en jobb! Men det er jo en kjole som kan kombineres til mye. Utrolig flink du er:-) Du strikker ikke for andre? Hundegenser feks? :0))

Asbjørg sa...

Råålekker kjole,skjønner godt at du er fornøyd med den.Fornøyd med å være ferdig også,for det var nok mye jobb!Tror ikke jeg skal gå igang med et slikt prosjekt,er mer enn fornøyd med å klare å strikke i babystørrelse!Ha en fin dag videre!

Sylvia sa...

Makan til flott dame!!!
Både du og kjolen er jo kjempefine, spessiellt sammen.
Og sprettrumpe er flott, vettu. Hørte et program i radioen, om hva gutta likte best av pupper eller rumpe, og de fleste svarte RUMPA. Noen svarte at den var iallefall ekte, i motsetning til noen pupper.
Vær stolt av den, du! ;)

Merethe sa...

Flott kjole på flott dame.. Et radarpar :)

Mormorfarmor Inger sa...

Lekker - berre lekker!!! Både kjolen og dama :)
Sprettræv må jo være veldig bra å ha. Jeg tror jeg har hatt det en gang ;) Var i damebursdag for litt siden, der sang vi en sang med disse strofene: "Alt som var oppe sklir lengre ned, lengre ned sann, som et skred sann... det sklir'ke ned til no' bedre sted, bedre sted sann, skrekk og gru sann!"
Ja ja - hvert alder sin sjarm :)
Klem fra meg som er mektig imponert over kjolen din!

Coach og mindfulness instruktør Bente sa...

Den var kjempestilig, og så masse arbeid det må ha vært!!!
Skjønner godt mannen glemte garasjeporten - hadde du ikke nevnt de, så hadde sikkert ingen andre lagt merke til de heller.
C",)
Ha en flott dag
Bente

Berit sa...

Nydelig og passet perfekt.
Litt av en jobb!!!!!
Du er modig og flink som går på et slikt prosjekt :)
Tirsdagsklem!

Wood and rose sa...

Nydelig kjole og flott dame. Men jeg tror neppe det passer meg å skulle strikke en slik kjole. Krever for mye konsentrasjon og tålmodighet, og jeg har minimalt med begge. Fort og gærli, er greia mi. Men jeg beundrer de som får det til. Klem grethe

Som mine dager er sa...

Strikkeblogger.no tror jeg ikke jeg blir medlem av. Det mangler verken på talentet eller viljen, men fingre og skuldre nekter å være med på leken. Derfor må jeg sitte og sukke over alt det lekre dere fingernemme klarer å trylle fram. Kjolen var utrolig fin og jeg ser at det er mye arbeid med den. Klapp deg selv på skulderen og vær (kjempe)fornøyd!!!

Klem Marit

Guri sa...

He he :) De Handygutta tenker nå på sitt......;)

Kjolen ble kjempefin! Både med blått og grått til :)

Jeg har også "hoppræv" (ser ut som en hoppbakke - spretthopp ;)) og det er ikke alltid at klærne ligger like godt på dem nei ;)

Ha en fin dag :)
Klæm

Mette sa...

Nesten! stum av beundring. Det der hadde nok tatt 10 ar her i huset a fa ferdig.

Fingerbølla sa...

Kjempefin kjole....så du strikke ikkje en t meg????
Hi hi.

Tins roser sa...

Er virkelig imponert altså, denne dama kan det meste, for det ser ut til at hun er vel vant med catwalken også...vet ikke om Jennifer er det altså...og den gode fotografen...for bildene var jo også kjempefine ;)Kjolen ble nydelig, Tove.

Ruths datter sa...

denne ble utrolig lekker, og du kler den aldeles flott. Flott dame med eller uten "sprættreæv".Nydelig gråfarge.
Klem

Trollmora sa...

OOOiiiiii sjekk den kjolen da! For en jobb! Og for en dame!!! Ikke rart handy ikke så porten bak deg :) hihi
Jeg har akkurat strikket de første omgangene av min aller første ullbukse og jeg er spent på om det faktisk blir en bukse av det etterhvert :)

Sidselsidserk sa...

Heisan - den ble råfiiin! Satt som en skudd gjorde den også så nå er det bare å vente på sommeren:-))

Greta sa...

Kjempelekker kjole. Eit skikkelig mesterverk. Den kjem du nok til å få masse glede av ja. Sånn vil eg og ha hehe. du lager vel ein tul meg du :). du er ei flott dame, min venn

Fruen på Skogmo sa...

Søkki den vart fin altså! Meir som rålækker. Skjønne godt at den kan bli en favoritt ja.

Vårsolklem fra Steinkjer

Vivishagerom sa...

Kjempe flott kjole!

Bodil sa...

Så lekker kjole, og så godt du kledde den :) Likte godt fargen. Og modellen var jo flott den og :)

Einy sa...

Wæo! For en lekker kjole :).
Veldig anvendelig også.
Denne kommer du no til å ha mye glede av :).

Klem Einy

Linda sa...

Passa kjempe fint på ei so flott dama som deg!

Synnøve sa...

For en flott dame du er Tove:-)
Ikke rart Handymannen bare så deg og ikke garasjeportene:-) Så ikke de,før jeg leste om de:-))

Kjempefin kjole du har strikket. Var kjempefin til både blått og grått.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Så fiiiin! Utrolig hvor forandret et antrekk kan bli bare ved å skifte ut litt tilbehør :)

Bente sa...

For ei dame........... den kjolen kledde du Tove, var fin utpå jeans synes nå jeg.

Garasjeportene så jeg ikk før du skrev om dem.

Bente

Bente`s Hobbyrom sa...

Den ble knalltøff da :O) Den kledde du skikkelig bra .... og jommenimeg IKKE rart gubben bare hadde øyne for deg hihi...og det skal man vel bare være kjempeglad for , klem fra Bente som ble litt misunnelig på den kjolen der ja :O))))

Veien til frihet sa...

Kjempe flott kjole :) Jeg blir så imponert over ditt håndarbeid, du er dyktig alså :)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld
klem klem

Anonym sa...

Herlig kjole,den kledde du. :)
Flott dame du Tove.
Ha en fin kveld.
Klem fra Mette.

Shy sa...

Superfint kjole, og nydeleg fotomodell.
Så kjekt at den passer når du har lagt ned så mykje arbeid!

Fingerbølla sa...

Hi hi. takk for kommentar...veit ikkje at ordbekreftelsen e på....veit ikkje ka det e... ka kan eg gjøre???

Sologbolig sa...

Her er det bare nødvendig med ett ord : KNALLFIN !!!!

Elins Strikkeri sa...

Riktig så fin og kledelig kjøle du har laga deg!! Er sikker på at den kjem til å verta mykje brukt:))

Missfryd sa...

Så det er sånn du ser ut?:-)
Lekker strikkekjole og lekker dame!!!
Klem Ingrid

Tonemor sa...

Den kledde deg virkelig. Den ble knall fin.
Klem Tone

H. sa...

I love it !!

Fy søren, Tovepia den ble flott, og passet perfekt til en flott dame !!

Sitter å kikker frem og tilbake, hvilket tilbehør likte jeg best, i jeansfarger eller grå, og vet du hva, jeg kom frem til BEGGE DELER, ja takk !

Hvert til sitt bruk, du var like fin i begge to, og jeg ser for megsommer'n med hvite trange bukser og hvit singlett under...

Dette var moro å se,jeg har som nevnt prøvd med på den, og ga opp...gjorde noe tull med mønsteret, så etter 3 gangen jeg rakk opp...ble garnet lagt pent bort i en skuff (hjemme på Tjøme)....og der ligger det så fint :)

Tro hva du nå har på gang....?

Unknown sa...

Oi, så fin den ble. Den ble jo bare helt råflott, ble nesten litt misunnelig på dæ nå. :-)

Ganske stort prosjekt det der må jeg si - du er iherdig som greier lage så store ting for hånd. All ros til deg.

Laila -Karin sa...

Flott kjole og stilig dame.
Skulle gjerne hatt litt av din tålmodighet når det gjelder slike ting.
Klem

Mitt lille roterom sa...

Flott dame i flott kjole :)
Superstilig med blått tilbehør synes jeg!
Ikke rart Handy IKKE så garasjeporten i bakgrunn i det hele tatt ... haha...

Ha en flott uke videre - klem!

Randis side sa...

Så flott!!!! Fin kjole og en snerten fotomodell ;) Flott både til dongeri og til tights :) Fint vi fikk se nærbilde av nedkanten. Den kjolen kan du være stolt av, og du kommer garantert til å få mye fine kommentarer! Kos deg!

Bestemor Drillo sa...

Den var lekker både kjolen og eieren!
Skjønner godt at du ikke vil strikke flere!
Vårklem fra meg!

Fjellets datter sa...

Du var rålekker i nykjolen...slank og fin...og selvfølgelig var kjolen helt nydelig...men jeg skjønner du ikke setter deg ned med en til...her ligger det noen timers jobb!
Her sliter jeg med å få nok timer i døgnet...til bare jobb og ingen fritid!
Hadde tenkt å melde meg på Strikkeblogger...må bare finne tid!
Ha en god dag!
Klem fra Kristin

Thelma Louise sa...

Utrolig dyktig du er ...og flittig..)) Kan ikke spore noe alderstillegg her..))

ha en strålende uke...vinteren tilbake i dag her..Klem

Bluggi buggi blogg sa...

Så fin den ble. Du kledde den kjempe godt :)
Ha en fin dag
Trude :)

Synøve sa...

I must say - du har teken på modell-livet:))) Vakker kjole på flott dame som endelig viser ansikt....he he...:) Klem

Brocante sa...

Herre min så fin kjole! Den satt som et skudd jo!

Misemor sa...

Fantastisk! Herlig kjole/tunika. Ja, den som hadde brøti sæ på å strikk en sånn... Nei, jeg går for litt mindre prosjekter. Forstår godt det blir bare en ja. =) Men fin da!
Og så heldig du er som har en sånn flott bil. Kos deg i vårens spede barndom...
Klem fra ToneB

Marion sa...

Åh så koselig med litt Tove bilder! :) Den var kjempefin tildeg! :)
Så bra at den passet! :))
Klæm

nr14 sa...

Jøss....ferdig jo:)...og riktig så flott:) Lurer på hvor vårstemningen ble av. Håpløst vær.

Unknown sa...

Stilig, for en flott kjole. Jeg må nok se nærmere på den. Det var flott med grå leggings. Du var kul på alle bildene. Klem fra meg.

anneskreative sa...

Kjempefin,,,,,,og for en jobb du har gjort,,,skjønner godt at det ikke blir fler av dem.
Men så deilig å være ferdig.
Gratulerer
Anne

lavendel mio sa...

Wow, så lekker kjole du har strikket!! Sprettræv du liksom, du er så fjong at!
Morsomt golf innlegg lengre nede her:)
Klem Hanne

Smått og Stort sa...

Fy søren så tålmodig du er! Denne var kjempelekker- både som tunika til bukse og som kjole!! Du er kjempeflink Tove!
klem fra Sissel

"Romfortrivsel" sa...

Rett og slett bare fantastisk!
Du ER så flink med pinnene. Skjønner godt du stopper med en av denne. Er nok veldig arbeidskrevende.
Klem.

Helle sa...

Så deilig å være i gang med sommeren! kjolen ble kjempeflott, selv med jeans under. :)

Her snør det i dag, så vi har fått et lite tilbakeslag på det vi trodde var vår...

Beate sa...

Den var skikkelig lekker!!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så flott den var, og så flott DU var! Garasjeporten så jeg ikke! :-)Mønsteret ser ikke særlig lett ut, huffamei, men det ser kanskje verre ut enn det er? Flott fasong, og sprettrompa la den seg fint over, ja, hi, hi!

Kanksje det garnet kan være noe hvis jeg skal strikke Mariusgenser til gubben, som har ullallergi?

Ønsker deg en flott dag!

Klem Cathrine :-)

Viola sa...

Næææ- så vakkert!! Sitter og ser på både kjolen og dama, er ikke sikker på hvem som er vakrest, er like vakre begge to!! =)

Det må ha vært litt av et arbeid! Kjempefin ble den, og passer deg kjempegodt!! :)

Flotte bilder din mann har tatt! :)

Klem fra meg! :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Knallfin og en herlig og anvendelig farge!

LovisaTendensen sa...

Litt av et arbeid du har hatt her, men så ble det flott også da ;)) Kjempelekker ;))

Unknown sa...

Utrolig flott!!! Det er et godt stykke arbeid du har gjort der, men fytti så bra det ble! Øsnker deg en strålende helg! Klem

Anonym sa...

DÆKEN KOR FLOTT DU E !!!! ja, kjolen åsså : ) finest uten bukse.. for du har bein til å gå i kjole !!

ha en toppers søndag : ) klæm fra mæ

Stubbetufsa sa...

Du blei råfin, tovepia!