mandag 12. mars 2012

Jeg skal ikke svartmale….

………….men sannelig var det guffent vær i hyttelandet denne helga..og i hjemlandet også, for den saks skyld. Skikkelig storm med torden og haglskurer og regn. Nettet forsvant natt til lørdag, og TV-bildet kom og gikk……

IMGP5030

….men innelivet gikk sin gang;) Jeg fikk malt deler av anneksbordene, og sannelig ble de blå!!! Jeg kjøpte fargen en gang i høst, og var rimelig spent da jeg åpnet lokket, for jeg hadde glemt hvordan den var:) Hadde vel håpet på en mer avdempet blåfarge, men den blir sikkert passende når sommersola kommer;)

IMGP5038

På strikkefronten er jeg inne i en grå periode, ser det ut til. Prinsessekåpa blir grå, etter ønske fra moren, men den skal få rosa besetning, etter ønske fra Prinsessen:)

IMGP5043

Da er jeg klar for en ny uke…og det regner og blåser…men kanskje kommer våren?

Klem fra tovepia………………………….som er rimelig lei vinterværdrittvær ;)

48 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Ja, det er triste greier med vind og øs pøs, men anneksbordene dine kommer til å bli et flott og vårlig blikkfang:-)

Klem

EllenSand sa...

Isj, ja. Været er elendig disse dagene.
Jeg likte blåfargen utrolig godt. Nydelig.
Ellen :)

Unknown sa...

Kjenner oss igjen. Tror nok at kåpen blir fin. :))

Janna sa...

Huff, trasig! Men været må man bare leve med; det må litt drittvær til før våren kan komme for fullt. Her snør det, men det er greit, for vi trengte mer snø i sporet vi kjører med hundene i.

Gleder meg likevel til snøen forsvinnj!

kåpa til prinsessa blir sikkert nydelig. Geder meg ti å se det ferdige resultatet.

Ha ei fin ny uke.
Klem

Sidselsidserk sa...

Skal si at landet vårt er mangfoldig på værfronten også. Her er det knallfint vårvær og jeg tenker at Trønderværet er ikke det jeg savner.....
God uke til deg:-)

Hobbybruket sa...

Huff det er kjedelig med slikt ruskevær. Men det positive er jo at en kan kose seg inne.

Her er det nydelig vår vær i dag. Men vi hadde litt ruskevær på fjellet i helgen vi også.

Gleder meg til å se når strikkekåpa blir ferdig. :0)

Greta sa...

Hei hei.n Her er det skodde og ungt ver. og vi hadde storm i helga vi og. esj. men det går mot vår, det gjer jo det.
er grådiog spent på den kåpa og gleder emg til ås jåden. ha einfin uke

Wood and rose sa...

Været har vell i grunnen vært ganske bra her sønna for Sinsenkrøsset i helga, men det ble noe kjedelig å sitte i ei bitte lita hytte uten vann og do og nett, og med en tv-kanal. Og helt mutters alene. Neste gang vi drar på campen, så håper jeg at det blir campingvogna jeg kan være i :) Men vi må vell vente til teltet kommer opp, tenker jeg. For nå står plættingen på halv tolv. Ja, ja, det blir nok når alle potetene blir like store..... Ha en flott dag, uansett vær og vind. Klem Grethe

Mormorfarmor Inger sa...

Våren kommer - den vinner i år også :)
Herlig farge på bord! Og så klart må det litt rosa til på kåpa! Rosa og grått er berre lekkert!

Klem fra meg som har sitti ute i vårsola ☼ Skal prøve å sende sol og vår oppover i landet!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kom til Toten. Sol og 14 gr og blomstring :DDDDD

Blåfargen din er ikke ulik kjøkkenveggfargen min. Her har nemlig ingen svingt malekosten på kjøkkenveggene siden 1993.

Kort og Søm sa...

Håper go`været kommer din vei...her skinner solen fra en blå himmel :O)
Klem Fredrikke

Gitte sa...

Forstår triste vintertanker... Jeg er heldig og nyter sola i dag.
Håper sola kommer til deg i morgen!

Klem Gitte

Shy sa...

Då er det like grått med deg som hos meg ;)

Greta sa...

Hei igjen. Det er den eggesmaken eg ikkje kan fordra eg heller og den er ikkje på desse lappene. Så desse bør du prøve. Heilt sant.

Vivishagerom sa...

Huff, dette være var ikke noe koselig. Håper at vårsola kommer til den også en dag.

Ønsker deg en fin mandagskveld.

Tussi sa...

Det var da godt å se litt (blå)farger, nå som "alt" ellers er hvitt! Blir fint, det der...
Og når det gjelder været, så kan jeg si at det ikke er det spøtt likar her lenger nord i landet. Vi snakker ikke vår på lange tider!
Ha en fin kveld :)

H. sa...

For en herlig blåfarge !!
Vet du, den minner meg om den greske "Blåfargen" man alltid ser på bilder, blant hvit malte hus, også er det ting og tang malt i den blåfargen der...nydelig mot hvitt og såklart, sommer og sol !!

Kjedelig med det været, da....;(
Trøsten er...det må jo gi seg, engang...!

stallnilsen sa...

Ja, huff, her blåser det masse og sneen laver ned med våte filler, men heldigvis smelter den fort og etterlater sæ sørpe som tiner isen som ligg igjen på bakken her og der, men både du og vi får nok sikkert vår snart , ha en fin dag, hilsen Lisbeth ;O)

Synøve sa...

Ja hva gir du meg......!!!! Dette er til å grine av! Men; TENK så glade vi blir når sola endelig kommer - for det må den jo før eller siden:))) Når man klarer å holde fast på sommertanken inne i hodet sitt slik at det man maler blir som dine bord - ja da er man heldig:)) hadde jeg malt noe i helga hadde det nok blitt temmelig gråbrunt he he..:)Fin uke på veg mot vår:)

gult hus i svingen sa...

Snøen og isen forsvinner, tenker jeg:) Fin blåfarge som blir enda finere i sola:)
Gleder meg til å se prinsessekåpa:)
klem fra Trine:)

Fingerbølla sa...

Huff ja mye vær her også...snøstorm i dag. Men vi får ta det vi får for vi kan ikkje bytte. kos deg.

Havfruen sa...

Bordet så knallfint ut:) Med sommersol blir blåfargen knallfin:)
Været er forferdelig!!!
Nyt våren (!) klem fra meg:)

Synøve sa...

Bare til info så er den utstillinga åpen ikke denne helga men de to neste - altså t.o.m palmehelga.... men tvilsomt at utstilleren er tilstede sjølsagt....:)Klem

Ruth sa...

Nydelig blåfarge. Den minner meg om hagene i Nord Afrika og du vet - den beskytter mot det onde øye.

Anita Tørmoen sa...

Ser ut som dere har hatt litt av et ruskevær. Får håpe dere også snart får sol og varme slik det er her nå. Den blåfargen blir helt sikkert flott når sommerlyset skinner inn i ditt hytterike:)

Anne på landet sa...

Ja, la oss rope på våren i kor - så kanskje den kommer? Hihi.

Jeg synes blåfargen på aneksmøblene ser helt herlig ut.. Og prinsessekåpe i grå med rosa besetning?¨
Nyyydelig spør du meg :o)

Ønsker deg en glad uke.
Klem fra Anne på landet.

Som mine dager er sa...

Jeg gidder snart ikke snakke om været. Det har vært så utrolig begredelig at det er til å gråte av. Nå må mars snart vise seg fra en mer solig side.

Benken ble kjempefin - skikkelig gresk-blå. Mao veldig fin!

Klem Marit

Anonym sa...

Forrige uke var helt grusom her med snø og skikkelig vind.. Og da mener jeg skikkelig vind! Var helt utslitt bare av å gå fra bilen inn til butikken.. I dag har det vært sol og fint, men så begynte det å blåse da vet du.. Stikkord for hageplanleggingen i år må være solide levegger!! Synes bordet ditt ble knall fint jeg Tove! Blått og hvitt er jo alltid flott!
klem fra Laila

STEINKJERRINGA sa...

Vi har nok samme været, om enn ikke en tanke verre. I dag var det så ille at skolebussen blåste av veien. Det gikk heldigvis bra med barne, men de måtte berges ut gjennom takluken. Flott bord, du!!

Randis side sa...

Oj, der va det mye dårlig vær... Her nord har vi faktisk hatt to herlige helger på rad! :)) Sprek farge på møblene, med passer flott i sommersola. Dessuten e d jo "din" farge. :) Grått e en allsidig farge, så den passer til store og små, og også prinsesser :)) Men rosa er jo bare søttsøtt ;) Ha en fin uke, klem

Helle sa...

Det positive med det er at gråvær er en glimrende anledning for nettopp inneaktiviteter. Bordet ble knallstilig, og bare vent: våren er her før du vet ordet av det.

Solveig sa...

Tror vi må ha sittet på samme tue, du og jeg i helgen;o) Holdt nesten på å blåse av veien - eller var det skylt bort jeg ble??;o)
Da får en bruke tiden effektivt inne. Har fått unna noe håndarbeid og det er jo kos;o)

Ønsker deg en strålende uke!
Klem fra Solveig

Misemor sa...

Oj, samme vær som vi hadde på hytta i helga, skjønner jeg! Til og med torden og lyn, farlig nære!!!
Kåpa blir nok fin og grå med rosa tilbehør på!
Ha en fin tirsdag. =)
Klem fra meg.

Janne i Fagerlia sa...

Grått og rosa er lekkert sammen, så dette blir nok ei fin kåpe. Storm og regn her i Kristiansund også, og store deler av kvelden har vi vært uten strøm. Har sittet og lest bok under lommelykta fra mobiltelefonen :)

Tonemor sa...

For en herlig blåfarge. Glafarge.
Rosa og grått er nydelig sammen, så jeg gleder meg til å se kåpen.
Ikke akkurat noe kosevær nei, men forhåpentligvis blir det snart bedre.
Kos deg
Klem Tone

Guri sa...

Hm......minner mistenkelig om været her ;) (he he :))
Det kan bare bli bedre ;)
Klæm

hjertemynthe sa...

ikke alltid like gøy når strømmen forsvinner! Er godt kjent med det her jeg bor, men er ikke det noe av idyllen med å bo på landet... ;) Gleder meg veeeeldig til å se kåperesultat, ser veldig veldig bra ut foreløpig!! =)

Refleksjon på livsvegen sa...

Berre lækkert både kåpe og bord!
Dyktige du..
Har halde senga med migrene i dag, pyton..
Skodda heng lavt og truande, usj..

Måtte resten av mars bli MYKJE betre!!

klem

Fjellets datter sa...

Været må man dessverre leve med...her er det helt forferdelig med all snøen som laver ned.
Den greske blåfargen er bare nyydelig...bare vent til solen kommer på plass (var det kanskje den du fikk kode av meg på i fjor sommer?), den lignet på alt det "greske" jeg har rundt hytta mi.
Grått er jo in, og med rååsa besetning blir den kåpa helt flott!
Ha en god kveld...inne er det godt å være i "blæst"
Klem fra Kristin

Ruths datter sa...

Fargen på bordet ser virkelig ut som en gladfarge. dette blir flott. Kåpen blir sikkert fin.Skal si du er flink med pinnene.
Klem

Lindas hobbyhjørne sa...

Litt deilig med innevær også da... da for man gjort ting og tang !
Den kåpen kommer til å bli fin med rosa pynt :)
Ha en fin kveld, klem.

Einy sa...

Kom til Oslo - her er det NYDELIG vårvær for tiden!! :)

Sprek blåfarge :)

Klem EINY

lavendel mio sa...

Mars kan være trasig den, men våren kommer i år også;)
Tenker du koste deg på hytta med malingarbeidet ditt, lekkert bord du har malt!
Og den kåpa blir helt sikkert kjempefin, som alt annet du strikker:)
Klem Hanne

Whitebite sa...

Ja,det var skikkelig GRÅTT og TRIST i helga!! TÅKETE var det og,for pokker!!!

hehe..gi meg heller snø:)

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com

Viola sa...

DET!! var et yhuggelig vær, huff å huff!! :( Håper det gir seg og at våren kommer til dere en vakker dag også.. her hos oss ble det full vår og sol og varme! (huf, nesten så jeg ikke vil si det, i medlidenhet til deg og dere der oppe..)

Den blåfarga ble kjempeherlig!! =) Bra du har ting å ta deg til inne ihvertfall.. Og den kåpa blir nok veldig flott også! :)

God uke til deg, klem herfra! :)

Jatte sa...

Våren kommer nok ganske snart ;)
Her har vi nesten sommer om dagen, og jeg håper det holder for jeg vil grille til helgen ;)

Ha en fin Onsdag, uansett vær!
Klem Jatte♥

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Oj for et vær! Håper det er bedre nå. Her er det grått, tåket og yr. Vasskaldt.
Du er så flink som kommer i gang med stadig nye prosjekter! Flott farge på bordet. Det bllr fint i solen. Heldige prinsessejenten som skal få så fin kåpe!

Ha en fin dag!

Klem fra Hjørdis