fredag 2. desember 2011

Makeover hettedress

Noen husker sikkert at jeg strikket denne, faktisk 2 stykker:) Den ene ble for kort i ryggen og i beina, men jeg tenkte at å kaste den, det gjør jeg ikke!..så da var det bare å klippe av den, og gjøre det beste utav det.

IMGP4266

Det ble ikke en eneste tråd igjen etter de ferdige dressene, og beina som ble klippet av nå, var sydd sammen, så det fikk være grenser for ekstra-arbeid;) …så jeg tok opp masker med ny tråd og strikket en vrangbord i knappefargen…..og resultatet ble en genser med laaang knappestolpe:O)

IMGP4270

Da fikk Prins III en hettegenser istedet for dress:O)…………..…og så kom snøen …igjen;)

IMGP4267

Klem fra tovepia……………som ønsker alle ei riktig god og lys helg!!

34 kommentarer:

"Romfortrivsel" sa...

Sånn skal det være! Kan jo ikke kaste noe på et sånt grunnlag, og resultatet ble flott!
Sånt liker vi! (Men ikke snøen....Ha den der oppe du;)
God helg og klem til deg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så lurt!!!

Har dere snø??? Heldigvis ikke vi, enda :)

God helg

Vårt lille hjem sa...

Lurt..synes den ble fin jeg.
Jepp..snøen er tilbake. Synes jo at det er pent jeg da, bare det ikke kommer for mye ;)

Ha en flott fredagskveld.,Hege

Anonym sa...

du er ikke rådvill du : )) det der ble stilig !! men når du klippet den av.. strikket du vrangborden ovenfra og ned ?
håper du får ei fin helg : ) klæm

Asbjørg sa...

Smart,genseren ble kjempefin!
Lurer på om snøen blir liggende denne gang,kanskje like greit,det blir jo litt lysere av den!

Åshild sa...

Det ville vært litt mindre mørkt med snø, men jeg tror det er langt unna her.

Bra redesign.

Bente sa...

Ja slik er jo veldig fint å gjøre. Flott ble genseren. Har dere fått snø?

Bente

Guri sa...

Kjempetøft!! Har ikke noe å si om det er lang knappestolpe :) Lettere å regulere varmen da ;)
Ha en fin fredagskveld :)
Klæm

H. sa...

Du er altså SÅ KREATIV - at jeg må jo nesten le, over hva du greier å finne på av "løsninger" - du overgår min KREATIVE mann...hohoho

Denne ble super fin, som alt DU lager ;)

Jeg er som - alltid, imponert!! God helg !

Lindas hobbyhjørne sa...

Så utrolig smart og den ble kjempefin også :)
Her har vi ikke snø ennå!
Ha en fin helg, klem.

Fru Langstrømpe sa...

Se det, det finnes ikke grenser hvis vi bare lar fantasien få litt spillerom. Den ble kjempefin. Jeg savner faktisk litt snø jeg, men resten av familien er ikke helt enig!

Greta sa...

så kreativ og lur du er. Det vart da ein kjempetøff genser. Veldig lurt å gjere det slik. lura

Barbros lille verden sa...

Å, du er så flink til å strikke!!
Superfine :)
Takk for koselig kommentar til betongstaken! Ikke til å legge skjul på at jeg ble suuuperfornøyd med den selv ;) Jeg har brukt Hey'di småmuring! Kjekt, for du kan kjøpe det i liten sekk på 5 kg :)
Riktig god helg til dere!
Klem fra meg

Kari Agathe sa...

Så fin den ble, og jeg er sikker på han blir fin i den.
Heldig du er som har snø, det blir så mye lysere og triveligere på kveldene med snø :)

Ha en fortsatt fin fredagskveld :)

Klem

Hanna sa...

Fin.
Kram
HAnna

Janne i Fagerlia sa...

Du er tydeligvis løsningsorientert. Og resultatet av dine kreative tanker ble kjempebra. Synes genseren ble kul med den lysere kanten nederst.

Mormorfarmor Inger sa...

Så smart! Og så koselig å se snøøøøø! Her er det ikke et fnugg å se...

Go' hælj og klem klem

Eva Marie sa...

Den ble jo adeles nydelig!!
Nå synes jeg vinteren skal slutte å tulle, den skal krabbe seg ned til 4-5 minus og holde seg der, med stabilt og flott vinterføre....liker ikke slapseføret og dårlig brøyta veier.
Jeg titter titt og ofte innom, det er så koselig her inne hos deg.
Ha en flott helg!

Unknown sa...

Smart trekk, og hvorfor ikke så slipper den bare kanskje å bli liggende uferdig. Heldig er du som har snø :-)

Linda sa...

Du er ikkje rådalause ser eg. Lurt å gjere det slik. Ha ei fin helg.

Merethe sa...

Lekker genseren ble. Så flink du er.
Heldig du som fikk bre vinduskarm. Har slike på tre vinduer på kjøkkenet og det er fint å ha plass til blomster og dill synes jeg. :) Snø ja... det ligger noen få snøfnugg ute har jeg sett :) men det dekker overhode ikke bakken. Kanskje det blir vinter snart? Har jo vært så midt her. God helg til deg. Klem Merethe

Livet i Nord sa...

Så lurt! Det ble jo en kjempeflott genser av det:)
Julesnøen kom her også i natt, og morrahimmelen farges rødorange av sollyset bak fjellene. I dag skal jeg ut og pynte litt i hagen for det har jeg ikke orket før pga. alt regnet.
Klem og ei fin adventhelg til deg:)

Janna sa...

Trådløs men ikke rådløs! Genserjakka ble kjempeflott.
Stemningsfull bilde av snødekte trær.

Ha ei fin helg, du også!
Klem

Tonemor sa...

Så kreativ du er, den ble kjempe flott.
Endelig kom snøen, håper den blir nå da. (Tror jeg er den eneste som er glad for vinteren)
God helg
Klem Tone

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig smart og resultatet flott!! ang. hjertene på vottane mine så vert dei filta på før toving.

Gitte sa...

For en kreativitet! Du er bare superflink!
Ble en skikkelig fin genser :)

Klem Gitte

Solveig sa...

Du understøtter mitt motto; det første en må lære seg i handarbeidsverdenen er å fuske. Det er da man blir kreativ;o)))
Du er utrolig flink med hendene dine - -alltid spennende å se hva du holder på med;o)

Ha en flott helg.
Klem fra Solveig

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempesmart!

God Adventshelg :-)

Unknown sa...

Dette likte jeg. Kjempesmart, vi skulle gjort mye mer av dette.
Resultatet ble også veldig fint. Ønsker deg en flott helg også. klem fra meg. :))

Tino sa...

Så smart, gjenbruk på sitt beste!
Ønsker deg en fin andre adventshelg!
Klem T

Havfruen sa...

Liker kommentaren til Janna..trådløs men ikke rådløs:)) Bra skrevet. Og genseren ble jo råfin:)
Men si meg.....har dere så mye snø?? Finnes ikke sorten her.....like greit for vi er ikke ferdig med å rake stein og sand etter at Berit var her....
Klemmings og god fornøyelse i kveld:)

Fru R. sa...

Heia
For en fantastisk flott genser !!!
Ser dere har fått det hvite teppet, ønsker meg ikke snø, men et tynt lag nærmere jul hadde vært greit :)
Ha en fin helg.
Klem

Fjellets datter sa...

Syntes genseren ble skikkelig tøff for en liten Prins! Godt man kan være litt kreativ og "hendig".

Her er det ikke et gram snø, og jeg vil ha litt snø!
"Kanskje til helga, kanskje"

En koselig 2. søndag i advent ønskes deg.
Klem fra Kristin

Snertne sneller og små nøster sa...

Heldige prinsen :-) Genseren ble tøff, og så får han jo brukt plagget MYE lengre da :-)

Her ser det nesten ut til at snøen har gått over til regn... Satt her i sted og tenkte at jeg måtte ha med meg vinterbukse og marsjstøvler på jobb, men nå lurer jeg på om det ikke blir regnbukse og støvler i stedet for...

Ha det godt - klem Siv