søndag 4. desember 2011

Adventstid…det begynner å ligne litt…

Da har også jeg fått tent det første og det andre lyset; jeg ligger etter skjema med det meste, og adventstaken min er ikke akkurat stæsjet til randen:O))….men vi er inne i den perioden jeg liker aller best i denne mørke årstida;) Kanskje litt tidlig med God Jul, men skitt au;)

IMGP4324

Julegardiner og røde puter er kommet på stua; det blir litt lunere og gir litt julestemning i kaoset mitt;)…sannelig står det to blå lys der også:O))

IMGP4288

Åpning av luker i adventskalendere er en trivelig tradisjon som mange gjennomfører i disse dager. Noen har premier, andre tilbyr heder og ære, like morsomt begge deler;)

Jeg har valgt å tipse om denne; Strikkeoppskrift.com som har en flott kalender for oss som liker håndarbeid.

Her hjemme har jeg faktisk ingen adventskalender… og jeg som er et typisk adventsmenneske….

Klem fra tovepia………………………som teller ned til solsnu;)

55 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så koselig det blei med røde julegardiner, og blåe lys, piffer bare opp ..hihi ;Ø
Ha en fin andre søndag i advent, hilsen Lisbeth ;D

Mormorfarmor Inger sa...

Herlige adventstid!
Jeg teller også ned til solsnu - skal bli godt!

Klem klem

Lindas hobbyhjørne sa...

Så fint du har det... koslig med denne førjulstid :)
Ha en fin 2 advent, klem.

maska sa...

Flere som teller ned til solsnu :)
Uten snø så er det mørke kvelder.
Ha fine adventsdager.
Klem

Gitte sa...

Koselige røde gardiner :)
Ha en fin søndag!

Klem Gitte

Anonym sa...

Så koselig det er hos deg,herlig med røde julegardiner,varmt og lunt. :))
Ha en fin kveld.
Klem.

Sidselsidserk sa...

Heisan - det pyntes smått om senn her i huset også.
Gratulerer til vinnerne (under). Fortsatt god førjulstid i kjøkken og stue:-)

tinemor sa...

Så koselige bilder!
Klem

Greta sa...

Her er nesten all julepynt fremme. Bortsett fra det som skal frem den 23. Har ikkje julegardiner, men juleputetrekk har eg. Veldig varmt og lunt med mye farger og masse masse lys denne tida av året. Det er det som holder ein oppe. Kos deg videre min venn. klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Koselige bilder :-) Jeg pynter egentlig alt for lite i advent - det meste er ikke oppe før på lillejulaften, og det er jo i grunnen litt sent :-P

Ha det godt - klem Siv

Tins roser sa...

Det samme sier jeg, herlige advent. Herlige desember, og herlige jul, med glade barn og ikke minst, tradisjoner...

Klem Unn :)

Janne sa...

Så koselig julepyntet!!
Jeg hadde rødt i fjor...så i år blir det en hvit jul - iallefall innedørs:))
Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Janne

Barbros lille atelier sa...

Så koselig! Flott med røde julegardiner!

Unknown sa...

Så fine bilder du greier å få fram med stearinlys på likte det øverste bildet veldig - Hvite lys med den mørkeblå himmelen bak :-) Jeg tenker hvert år at jeg skal lage kalender til oss to men det forsvinner som regel i alt kaoset som skjer i advendt. :-)
Takker og for tipset du ga om strikkeoppskrift sin adventskalender. Ha en herlig søndag.

Tino sa...

Så koselig julestemmning det var hos deg. Jeg ligger litt etter i år, men heldigvis er det noen uker igjen. Ønsker deg en fin andre adventskveld,
Klem T

Synnøve sa...

Så koselig med røde gardiner.
Blir jul i år også shø, Tove:-) Jeg nekter og stresse til jul. Jeg vil kose meg i desember ikke stresse rundt.
En at solen snur snart, det hadde jeg ikke tenkt på før no. Det er noe og feire det:-))

Klem

Fjellets datter sa...

Det hjelper nok på med litt "stæsj", og fint ble det med julegardiner. Håper at du blir ferdig med kjøkkenet til jul, men det er jo leeenge igjen, og stresse skal vi ikke.
Har heller ikke adventskalender...selv om jeg har ymtet frempå?!?

Fortsatt god 2. søndag.
Klem fra Kristin

Annelis hantverk sa...

Snyggt med röda gardiner och kuddar för det hör ju julen till! En härlig adventstid vi har nu!
Ha det gott!

H. sa...

trivelige vinduskarmer og med lys du har :)
Søtt det lille telys huset i første bildet, og klart man kan begynne å si: GOD JUL!

Skal nå sjekke ut strikkeoppskrift.com sin kalender, ellers har bladkongen.no en på gang også, hvor man kan vinne ukeblader...har svart hver dag der, men ikke vunnet ennå...men, mange adger igjen :)

CIao

RosMari sa...

Takk for tipset med hjemmesiden til Strikkeoppskrift.com. Jeg liker også å pynte med rødt til jul. Stemningen kommer med en gang - jo mer rødt, jo mer julestemning... Klem fra Rosen

Anonym sa...

tidligere da vi hadde hus, vasket jeg og pyntet med røde gardiner på kjøkkenet først i desember.. akkurat nå savner jeg det.. nå har jeg kun stuevinduer.. og det blir litt for mye med røde gardiner her..

håper du har koset deg i helga og at kjøkkenet er ferdigstilt nå : )

klæm fra mæ

Linecas have sa...

Herlig med julegardiner. Her er vi gardinløs pga oppussinga, blir jo helt syk når jeg ser gardiner nå hihi:) Klem!

Marion sa...

Å så fint du har deT! Ble i skikkelig julestemning jeg nå:)
Klem

Janna sa...

Synes det ble veeeeldig koselig med røde gardiner OG blåe lys; litt sånn nasjonalromantiskt i tillegg til julete!! (hihi ;-))

Ha en fin adventstid!
Klem

Asbjørg sa...

Flott med lysene i forma!
Ser ut som du har samme julegardiner som jeg på stua,Kooselig!

Shy sa...

Der var staken din, altså!
Fin den!

Havfruen sa...

Så da riktig så julete ut til deg:)) Juletreet da??
Nyt advent, klem fra meg:)

Wood & rose sa...

Dårlig med adventstaker og adventskalender her i huset, he-he. Ikke har jeg tenkt til å bake sju slag, og ikke kommer jeg til å skrubbe huset fra loft og til kjeller. Fordelen med å ha alt på en plan:DDDD Jeg regner med at julestemninga kommer julaften klokken 17.00, når Sølvguttene synger julen inn. Og ribba blir satt på bordet. En av de hjemmeboende sønnene begynte nesten å grine, da jeg sa at det ikke ble noe juletre i år, bare noen tørre grener. Så nå må jeg ut i skauen å lete etter en forblåst furu, så det kan bli litt furre vær bitt i heimen. Klemz Grethe

Guri sa...

Synes det ble riktig så koselig jeg da :) Det viktigste er at man trives med det selv :))
Klæm

Fru Belima sa...

Tusen takk for oppskriftsiden... Alltid spennende med nye ideer. Håper du får en fin advendstid!

Bitt@mi sa...

Koselig adventshus du har fått:)
Jeg er også med på den adventskalenderen, og det er litt småspennende. Men vi er nok mange, så ikke sikkert jeg vinner no.. :)
Her brenner vi lys nå og skal se håndballkamp:)

Kos deg videre i denne fine tiden:)
Klem fra meg som har vondt i ryggen for tiden... :-/

Synøve sa...

Hei du - takk for kommentarer :) du er en av mine trofaste - ekstra klem til deg for det:)) Jo da det er friskt uti her, og hvit jul er det lite som tyder på akkurat nå! Var jo i Trondheim torsdag/fredag - fikk nyte litt vintervibber over Hemnekjølen da...;) Men; aldri så galt osv: Her strikkes det i godstolen, og ingen ville kommet på at det var noe som var mer passende i dette været - så julegavene blir ferdig i god tid - jippi:) Klem

Anonym sa...

Hva du rekker - ferdig med nytt kjøkken og allerede i god gang med julepynting. Jeg er imponert!!

Og takk for tipset om julekalenderen jeg skal "strikke" innom....he-he

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe koselig, Tovemor! Du har det så flott!! :)

Jeg gleder meg til strikkepungen kommer i posten! Jippi, jeg er heldig!

Klemmer til deg!

Anita Tørmoen sa...

Så koselig det ser ut hos deg:)

"Romfortrivsel" sa...

Du gjør det kjempefint med å ta noe om gangen. Og vet du: adventslysene trenger ikke så mye stæsj! Vi bruker en gammel messingstake formet som et juletre. Bare å stappe lysene oppi. I "gamle dager" laget jeg krans og greier. Det var befriende å få seg en enkel stake!
Kos deg!

"Romfortrivsel" sa...

Du gjør det kjempefint med å ta noe om gangen. Og vet du: adventslysene trenger ikke så mye stæsj! Vi bruker en gammel messingstake formet som et juletre. Bare å stappe lysene oppi. I "gamle dager" laget jeg krans og greier. Det var befriende å få seg en enkel stake!
Kos deg!

AnKa sa...

Koselig med røde gardiner. Her er røde gardiner kommet opp på kjøkken og bad. og så litt snik julepynt:) Men ikke så mye enda.
Ønsker deg en flott kveld.

Ann Tove sa...

Kjekt å høyre at andre og har litt kaos i adventstida. Men ser du er komt godt igang med pyntinga. Eg har berre tatt fram adventstake og -stjerne. Ventar ei stund til med resten.

Anonym sa...

Herlige advent :)
Var stilig adventsstake.. en brødform?
Klem :)

Helle sa...

Her var det mye deilig julestemning. Takk for morsomt tips om julekalender for strikkeglade. :)

Ingrid Tunheim sa...

Jeg likte staken din jeg, enkel og fin. Jeg liker ordtaket "less is best".....

Vores have sa...

Hej Tovepia.
Flotte advents billeder du viser.
Ønsker dig en god mandag / uge.
Knus Hanne Bente ♥

Tonemor sa...

Så koselig du har pyntet.
Har tenkt å få gjort litt i heimen i dag jeg også. Begynner ikke på jobb før kl 4 i ettermiddag.
Først en tur med hundene så litt husarbeid og SÅ tid for litt håndarbeid.
Ønsker deg en super uke
Klem Tone

Sylvia sa...

Her var det jammen jul i stua, ser jeg. Det er det ikke her, men det kommer litt etterhvert, siden jeg ikke er så julete av meg.
Da vi flyttet for et år siden, kastet jeg flere esker med jul på, som jeg aldri fikk kastet tidligere. Nå har jeg kun de tingene som betyr noe, og som jeg liker best......håper jeg. Det blir jo alltids noe med i søpla, som egentlig ikke skulle vært der. Som feks regnfrakken min, som desverre er borte.......
Ha en fin uke!! Klem

Solveig sa...

Så herlige julebilder;o)
Adventskallender ja, hadde mange planer om forskjellige varianter - hmmm gjerne ikke for sent enda;o)
Ungene har fått sine da, og det er jo det viktigste.

Ha en flott uke.
Klem fra Solveig

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Tove!
Det ser riktig så hyggelig ut hos deg, og jeg vil si du er på god vei inn i jula! :-) Adventskalender synes jeg du skal kjøpe til deg selv - hvis ingen andre gjør det! Her deler jeg julekalender med dukken Kari, mens Bygårdsmannen har sin egen - typsik, eller?! Men du kan jo delta på min julekalender, og håpe at lykken står deg bi!

Ha en fin uke!

klem Cathrine :-)

Anne på landet sa...

Hei Tovepia:o)
Jeg er jo så glad i det enkle jeg da, så bildet utav adventsstaken din og zinkhuset, ja det falt jeg for.

Takk for titten og gode adventsdager ønskes deg :o)

Klem, klem.

Misemor sa...

Så flott! Røde julegardiner er fantastisk! Litt blått betyr bare at blånissene er akseptert, og en må kanskje tenke litt integrering og inkludering i jula også? hihi...
Takk for tips om julekalender.
Synd jeg gikk glipp av gi-bort'n din, men sånn er det når man ikke følger med.. hehe...
Ha en fin mandagskveld. Klem ToneB

Valmueplassen sa...

Så koselig og stemningsfull adventstemning :0) Og så mye fint du lager av både hekling og toving. Kjempekoselig blogg, jeg legger meg til:-) Ha en fin kveld!

EllenSand sa...

God advent til deg :) Det er ikke så mye som skal til for å få litt stemning. Jeg skal sjekke ut den nettsiden. Takk for tips.
Ellen :)

liven sa...

Koselig stemning hos deg Tovepia....og jeg ser også frem til solsnu :o)

ha en fin ny uke :o)

Whitebite sa...

koselig stemning!
selv sliter jeg litt med hele julestemningen..og så liker jeg ikke denne mørketiden! vi har nok for lite lys hjemme i stua vår.. :)

Anne sa...

for en kjempesmart måte å lage adventsstake på :-) en gammel sjarmerende brødform da gitt. Superide Tove :-)

Se og lær har jeg sagt til gubben her nå, for bredere vindusposter ønsker jeg meg jeg også. Ike bare bare med nyere hus der det nesten ikke er plass til en ting i vindusposten. og han var positiv altså, gubben ja, men før jul blir nok ikke :-) mer enn nok å ståke med nå Tia flyr litt i fra meg faktisk, men skitt sann, ta det ikke SÅ tungt.

Supertirsdag til deg. Anneklem.

Thelma Louise sa...

Se her ja, nå snakker vi..))

julestemningen er på plass.)) koselig..))

ha en fin dag..)