onsdag 6. juli 2011

Naust-teppe på gang

Vet ikke om det finnes et slikt ord som naust-teppe, men noe kalles jo senge-teppe, så jeg regner med jeg kommer unna med det, for det skal ligge i naustet:)

IMGP2969

Det skal varme mine bein når jeg sitter i døråpningen og ser på solnedgangen….en hyppig foreteelse, regner jeg med;=) Det begynte som et restegarn teppe….farlig, farlig….og jeg så jo snart at jeg ville ha en lys look, så det lyse garnet er kjøpt til (Mor Aase sitt ullgarn). Jeg bruker kun ullgarn (ikke superwash).

IMGP2970

I tillegg ser jeg at rutene med rød og grønn ikke er meg, så hvis de settes inn i teppet, blir det i et hjørne til skrekk og advarsel:O)

IMGP2971

Sola skinner over Trondheim by, jeg er sååå fornøyd, jeg ser ikke en sky!!

Klem fra tovepia……………………….som ønsker alle en varm kveld;)

41 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Håper du har mer av de andre fargene enn rødt og grønt da ;)

Jeg må virkelig lære meg å hekle sånn ordentlig (kan bare englemasker jeg) for dere lager jo så mye fint med heklenåla =)

gult hus i svingen sa...

Dette teppet blir nydelig, Tove:) Ett slikt teppe med hvit bunn skulle jeg hekle,men fikk ikke til de rutene som sagt:) Ble rettstrikka, store ruter istedet:)
Herlig med naust og solnedgang da, har muligheten på Stokkøya jeg:)

Deilig med sol, kaffe på trappa jeg nå:)

Onsdagsklem fra Trine:)

Fru R. sa...

Heia damen.
Du er jammen meg produktiv og flink på håndarbeidsfronten. Tenke på mine besteforeldre når jeg ser lappene..blir kjempefint og koselig.
Jeg skulle nyte solen, det ble ca 5 min, og nå er det øs pøs igjen, helt utrolig..hvor kommer alt fra.
Ha en fin kveld.
Klem klem

Merethe sa...

Hi hi her er det også fint vær selv om det er mange skyer så har sola vist seg flere ganger i dag enn på lenge. Tempen er bare god :) Så nå trenger ikke jeg å klage heller :D
SÅ klart det heter naustteppe. Jeg har da akkurat laget en hagepute...
Fine farger i teppet ditt. Blir nok godt å tulle rundt seg når du ser på solnedgangen. Ha det fiiint :) klemmer Merethe

Refleksjon på livsvegen sa...

Flink du er...
Naustteppe er eit flott ord og svært nyttig...
Kos deg i sola1

Tonemor sa...

Det tror jeg blir et herlig naust teppe.
Endelig er sola her, koser meg ja!!!
Klem Tone

Havfruen sa...

Klart du må ha naust-teppe!!!! Stilig blir det også..men du må henge i, skal du rekke å bruke det før høststormene kommer, hehe:)) Men endelig kom sola ja....klarnet opp i 13 tida her..før det tåke så grå så grå....
Ha en varm kveld du også:)
Gubben er på slåttonn på hytta...
Klemmings:)

Randi sa...

Naust-teppe, det var lurt! Enig med deg; du får sikkert masse bruk for det;) Fint blir det iallefall! Og ja, sola skinner og varmer - og det var på tide! Ha en strålende aften, Tove! Klem**

Snuppesnella sa...

Flotte farger i naust teppet ditt !

Slike tepper går aldri av moten, jeg har heklet et til min datter. Og ett til meg selv, men obs det ble en pute. Hehe

Nydelig vær her også på Bergenskanten. Endelig !

Anonym sa...

det klør etter å begynne når jeg ser slikt men jeg har allerede for mange ufo´er..

kutt de fargene du ikke liker.. du bare irriterer deg over de når teppet er montert.. jeg har 3 ruter på mitt som er gyselig.. synes de ødelegger hele teppet.. ender med at jeg klipper de løs en dag : ))

bruker du superwash ?? jeg brukte ullgarnet fra Mor Aase.. + en del Heilo.. teppet er iallefall tungt nok : ))

kos dæ med sola.. du fortjener den virkelig !!! klæm fra mæ

Unknown sa...

Så fint. Jammen er det noe med disse fargene og oss selv. Noe blir liksom galt. Naustteppe høres bra ut, synes jeg. Vet du idag ble det så fint, plutselig ble det helt grått, torden, litt regn og nå er det sluttet. Men det er fortsatt mye skyer og grått. Går det an?

Bente`s Hobbyrom sa...

Det blir deilig teppe det , men før det blir solnedgang (ihvertfall her) må jo sola dukke opp først vel :O) Klem fra Bente.

Anonym sa...

Ja, skal det ligge i naustert så er det et naustteppe. Et nydelig sådan!
Herlig med sol. Huset er snart ferdigmalt og livet er sannelig ikke så verst!
Klem:)

Linda sa...

Detta ser flott ut. Godt å ha eit varmt teppe i fanget når ein sit ute og kosar seg om kvelden.

RosMari sa...

Naust-teppe må du ha og jeg trenger et pergola-teppe. Har alltid hatt lyst til å hekle meg et slikt og nå fikk jeg virkelig inspirasjon til feriens håndarbeid. Kan jeg få oppskrift på lappene av deg, for da er jeg snart igang...

H. sa...

ÅÅåh, dette blir fiiiiint !!
Blir lyst å fint med den "hvite kanten" - jeg tror det kan bli ett mrosomt innslag med en og annen rød og grå - men, jeg syns nok også at de rosa, lille og blå tonene var flottest!

Lykke til !!

Ciao

Hjertedamas blogg sa...

Kjært barn har mange navn, sies det. Mitt blir kaldt for Hurtigrute-teppet.....bare jeg blir ferdig. Må nok ta en runde til med Hurtigruta, for å få teppet i ønsket størrelse, er jeg redd!!!! Men masse knallfarger, gir en virkelig fryd for øyet og sjela mi!!! Klemz Grethe

Guri sa...

Fine farger på naustteppet :)
Takker for ønskene om en varm kveld, men her har det vært solgløtt med frisk bris fra nordøst i dag ;) Får håp d bli likar i mårrå ;))
Klæm

Vårt lille hjem sa...

Kjempefine farger. Har lyst å lage et sånt jeg også, og da ser jeg for meg at ullgarn er best ja.
Men skal prøve meg på ei pute først tror jeg. Har så mye bommulsgarn nå i hærlige farger som jeg tenkte å bruke.
Ååå...det er deilig i Trondheim nå ja..

Klem Hege

anneskreative sa...

Koselig sommerferie prosjekt du har att igang,,,,et ullpledd er det bestandig fint å ha på ei hytte,,,
Kos deg i feriemodus.
Klem Anne

Vibekes lille ullne sa...

Det ser ut til å bli et flott naustteppe! Jeg tror det er sånn med restegarn at beholdningen alltid er sånn ca konstant. Det er nesten umulig å bruke opp, for man får jo alltid litt for lite og må kjøpe mer osv. :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Det er helt klart noe som heter naustteppe ;-) Det blir veldig fint da :-D Det er så deilig om dagene - måtte det bare vare :-))

Ha det fint - klem Siv

Jatte sa...

Superfine lapper da! Blir spennende å se hvordan teppe blir til slutt.. Gleder meg til mitt er ferdig også, men vurderer å hekle det enda større en først antatt.. så det TAR TIIIIIID!!

Hihi..

Ønsker deg en fin kveld,
Klem Jatte♥

Pia sa...

Det kommer til å bli et fargerikt og flott teppe!

"Romfortrivsel" sa...

Ikke verst å være "ordlager". Send inn til bokmålsordboken!
Synes det var et godt og dekkende ord for et flott teppe!

Anne Karins Mat og Vin sa...

Dette blir som alltid veldig pent flinke deg! Jeg kan simpelthen ikke leve uten teppe enten det er innendørs eller utendørs, sommer eller vinter. Det er så deiligog lunt med et teppe rundt bena. Tenker du skal kose deg med dette:))
Klem

Barbros lille verden sa...

Dette blir fint ja! Liker den hvite kanten rundt, det blir nok en fin helhet ja.
Det er såååååå utrolig deilig med sooool!! Hurra for den :)
Nattaklem fra Barbro

bentetove sa...

Det blir et koselig sommerprosjekt!
Samtidig som det varmer etterhvert.
Fine farger.
Håper det blir flere slike varme, rolige sommerkvelder som i kveld:))

Tulip sa...

Utrolig så effektiv du er, det må jeg si *og skotter bort på mitt eget halvferdige lappeteppe* KREMT

Blir et flott naust-teppe....Kos å sitte ved havkanten med det over beina!!!

klem

Hanna sa...

Ville bara titta in och säga hej.
Kram
Hanna

Lisbeth, strikkemasker sa...

Naustteppe høres veldig bra ut. Sol og sjø. Lykke til med teppet!

Livet i Nord sa...

Synes naustteppe var en god betegnelse:))
Flotte farger! Det luner nok godt når du sitter der i døra og koser deg:))
Snart helg igjen -og ferie for min del -GOD HELG!

Shy sa...

Naustteppe er bra! Du får heilt sikkert bruk for det.
Eg har hageteppe, og det trengs, for jammen vart det det slutt på sola her ...

Anonym sa...

Lekkert teppe. Naust-teppe hørtes veldig sommerlig og koselig ut.
Ha en flotters dag,sola ha gløtta på meg og i dag.
Klem Mette.

M sa...

Så koselig å sitte i naustet med heklepledd....virkelig skjønt blir det...eller kanskje det blir to..skulle ønske jeg kunne hekle...
klem,M

Franske drømmer sa...

Heihei!

Flink flinkesen!
Bestemorrutene er superskjønne!
Så flink du er!
Det blir fint i naustet ;)

Ha en fin dag!

Klemmer

Vilma sa...

jeg ved ikke helt hvad 'naustet ' er , men det lyder koseligt !!

TINS ROSE sa...

Dette blir helt perfekt for et naust, med blå toner, herlig!

Klem Tintin

Smykkas sa...

Det er vel fritt fram for å bruke nye ord. Uansett hva man kaller det, så blir det et nydelig teppe.

Kjenner dessverre til dette med restegarn. Det er veldig farlig.

Her er det temmelig ustabilt i dag, men det gjelder jo for flere landsdeler. Sommeren vil ikke bite seg fast.

Klem

Martilie sa...

Dette blir et FLOTT naustteppe.
Likte ordet veldig godt, ingenting er så kos som å sitte i naustdøra når vinden uler utenfor.. Minner meg om både påske og kalde sommerkvelder..

Nyt den nye uka og kanskje ferie?

Klem fra Tove

TINS ROSE sa...

Ja du Tovepia, du er en herlig dame! Tipper at teppet ditt blir supervarmt og deilig å ha når kveldene blir kjølige. I dag har vi en helt skyfri himmel, nå skal jeg rydde kjøkkenet, gå ut og klargjøre sitteplassen på terrassen, og der blir det nok en høneblund i dag, tenker jeg! Under parasollen. :)