mandag 21. februar 2011

Et liv i kaos

Jeg lever i rot og kaos for øyeblikket med maling og inventar her og der, og med alderen har man lett for å mimre:O)

IMGP1970

Jeg ble satt tilbake til fortiden og en gang Havfruen kom på besøk med sine små.

IMGP1975

Alle har vel forstått at jeg er litt uryddig av meg generelt, men samtidig veldig strukturert på mange områder, det skal jeg ha! Husarbeid, derimot, har aldri vært min sterkeste side;)

IMGP1957

Tilbake til historien; min niese, som den gang var ca 2 år, var tidlig ute med språket, og da hun kom inn, så hun seg rundt, hentet kost og støvbrett og sa: “Tove, æ rydde litt te dæ, æ”. Kjære Trine, du skulle vært her nå:O)

Klem fra tovepia……………………………som er  nesten ferdig med grunninga;)

51 kommentarer:

Lene Megan sa...

He he, dejlige ord! Jeg kender mig selv igen - jeg er heller ikke så god til husarbejde! :D

Men der kan jo være orden i kaos og omvendt. Det er helt som man ser det! :)

Kos deg videre. Klem.

Ruth sa...

Ler. Barn og fulle folk - er et det man sier? Jeg har blitt fortalt at jeg er fæl til å rote jeg også, men jeg vet som regel hvor alt er og da er det ikke rot - det er bare plassering av ting. (eller noe sånt)

JEg håper du fortsetter med å moillkose deg.

Anita Tørmoen sa...

Så søt liten historie:)

maska sa...

Ja det er flott at noen tar i et tak når de ser det trengs :)
Kos deg videre med jobben.
Ha en fin dag
Klem

Frøydis sa...

Hehe,..herlig!! Kan tenke meg hvem som sa det ja, hehe...
Har vel igrunnen skjønt dere er LITT forskjellige der, men så kan du håndarbeid ;-)
Hater husarbeid jeg også, men det må jo gjøres, og når jeg først er i gang med musikken på fullt...

Er da jeg er glad jeg ikke har et helt hus!!

Klem fra meg

gult hus i svingen sa...

søt historie:) Barn er dønn ærlige, så da var det vel litt rotete da:)
Og rotete blir det når man maler og pusser, du skulle sett stua her....;)
Du har da kommet langt, synes jeg:) Kos dæ:)
klem fra Trine

Mormorfarmor Inger sa...

Koselig historie! Så fint du maler! Kan jeg spørre - hva slags maling bruker du når du maler gammel furu?

Hilsen fra Inger

Hege sa...

He, he - søøt historie:-D
Klem, Hege.

Janna sa...

:-)) Dagens gullkorn, du er god på dette med å formidle slike hverdagsgullkorn - fortsett gjerne med det.
Klem

Hanna sa...

Mysigt.
Kram
Hanna

Shy sa...

He, he! God kommentar!
Men malearbeidet går iallefall framover med deg :)

Lindas hobbyhjørne sa...

Hehe... Herlig :)
Mitt barnebarn skal alltid holde meg når jeg er på do, for det gjør jeg med henne :)) Hun er 3 år :)
Godt å høre at ikke alle er ryddige av seg, jeg holder på med noe nesten hele tiden, men det er mest hobby ;)
Ha en fin kveld,klem.

Lappeline ♥ sa...

Søt historie ....det er fra barna en får høre det....
Ser riktig så flott ut skapet
Ha en kreativ kveld og kos deg

Klem til deg

Unknown sa...

Når man er så kreativ kan man ikke gjøre husarbeid samtidig. Alt til sin tid. Men det var herlig sagt av en barnemunn. :))

Snuskebassa sa...

Herlig! :-))

Einy sa...

Hehe...herlig historie :). Barn kan å få sagt det ;)
Jeg liker å ha det ryddig, men jeg liker ikke å rydde...så jeg har et lite problem der!

Lykke til med arbeidet!
Klem

Bente sa...

Morsomt med slike historier. Du får leve litt i rotet ditt, så blir det sååååååå fint når du får alt ferdig malt.

Bente

Anonym sa...

Hehe,, hærlig :).

Flotte bilder. Du er jo kommet langt på vei i hvitmalingen :).

Her får jeg stadig stopp i tråden mens jeg strikker,, lillebror tar stadigvekk nøstet mitt og koser med det myke garnet. Han har fingrene tredd på kryss og tvers mellom trådene :).

Klem klem :)

H. sa...

ÅÅåh, jeg ELSKER barne kommentarer, beste i hele verden !! De er så ærlige og (dessverre) sanne ;) hihi

Men, du det må jeg si, her begynner skapet å bli riktig så fint !!!
Du har jo malt MYE alt, så flink du er, gleder meg til å se slutt resultatet - stå på ;))

Jannickes Hjemmekos sa...

Hehe, for en liten søt historie. Trine fikk sikkert rydding inn med morsmelken, kjenner jeg moren rett. Rart hvordan søstre kan bli så ulike på enkelte punkt. Kanskje de som får håndarbeidsgen ikke får husarbeidsgen og motsatt? Jaja, i noen sammenhenger er det bra at man kan lukke øynene for rot, blant annet når man maler. Fortsatt lykke til. Klem

Havfruen sa...

Ler høy her jeg sitter:)) Ja dette glemmes aldri og Trine er fortsatt ryddig av seg:) Lik sin mor:)
Men det skapet blir lekkert:) Gleder meg til å se det ferdig:)
Kos dæ i rotet ditt:))
Klemmings:)

anneskreative sa...

Koselige minner å tenke på,,,,
Alt er en overgang,,,,og det ser jo ut som om benken din blir fin,,,,kan jo hende det er godt å få ryddet litt skikkelig i skapene også,,,,smiler.
På seg selv kjenner man andre,,,,heter det.
Kos deg videre i hytte imperiet ditt.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Herlig kommentar fra ei lita tulle.Lykke til med malingsarbeidet! Ser du er kommet godt i gang.

Skjerstad sa...

Hi hi :)Ja barn er herlige og ærlige :) Men jøss så driftig damen har vært . Dette ser jammen meg lovende ut Tovepia ;) Kos deg videre på hytta , og SOLA SKINNER !

Klem fra Janne

Josefine sa...

Hi hi...ja når sånne skjønne barn kommer på besøk får en høre sannheten:))

Er sikker på at det blir fint hos deg når du får malt ferdig.

ha en fin fin mandagskveld! Klem fra meg

Missfryd sa...

Det var snill jente det:-) Litt rot er bare sjarmerende....
Klem Ingrid

Elisabeth, innerst i veien sa...

He he, herlig kommentar. ☺

Strikkeheksen sa...

Hold da op en ordenssans fra en to-årig ;-)

Det møbel bliver simpelthen så flot, så flot :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Alle hadde vel trengt ei slik jente av og til..
Lykke til!!

Missfryd sa...

(Kommentar på din kommentar hos meg):
Så galt er det ikke Jeg har vært med på prosessen og får betalt for jobben:-) Andre av mine ting er i andre butikker.
Klem

Elkat sa...

Så mye fint du har holdt på med i det siste.Lekkert.
Gratulerer med å komme blandt de 10 mest besøkte strikkebloggene...
Kos deg videre med malinga,det blir lekkert når det blir ferdig!
Klem:)

Ingun sa...

Så spennende med maleprosjekt på gang. Håper du viser det ferdige resultatet. Blir sikkert veldig fint. Unger er bare herlige;-)
Ha ei fin ny uke!! Kos deg..

Smykkas sa...

Herlig barn, men kanskje det er best du tar denne økta selv.

Godt å høre at det er flere som synes husarbeidet ikke er noe greit å styre med. Men rent har jeg det, sånn noenlunde ihvertfall. Men jeg har en lei tendens til å la ting få midlertidig oppholdssted, og det er ikke særlig lurt.

Klem

sylvia sa...

hei.
så koselige ord fra din niese ,
da ble det nok fart i sakene,
ønsker deg en fin kveld,
klem fra sylvia

Vilma sa...

Hahhaa , sikken en toårig :-))

Du har travlt kan jeg læse , dejligt med energi, lyset vender så småt tilbage , så får man lyst til mange ting.

Klem Vilma

h.espe sa...

Hi, hi - så søt historie :o)

Så flott benken din blir - litt hvitmaling har en helt fantastisk evne til å gjøre ting vakre..;o)

Ønsker deg en flott uke!

Klem fra Hildegunn

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så søt!!!:)
Benken blir kjempefin!!:))
Kos deg vidare med målekosten.
Klem:)

Anne sa...

Oj sann, skjønner du har litt å henge fingrene i ja Tove, men det bare må bli værre før det blir bedre sjø, sliker det jo alltid når en har litt større prosjekter på gang.
MEN at det kommer til å bli fint med den der i svakt hvitt, ja det er jeg ikke i tvil om du :-)Blir mye lysere i stua du også, helt klart, du vil føle du har større plass tenker jeg.

Gratulerer også med nesten pall plassering når det gjelder strikkong og håndarbeid, du er jo så dyktig, så dette var kjekt å velfortjent, helt klart!!!

Rolig helg har vært her, nesten litt sånn lat helg, men det trengs innimellom det også.

Kos deg videre med malinga, men ta nå litt velfortjente pauser å da.

Anneklem

"Romfortrivsel" sa...

Ja, av barn skal man høre det;)
Så flink du er, da! Det bli nok et flott resultat her. Regner med vi får se det ferdige resultatet?

Åshild sa...

Jeg antok at du ville sette igang med malinga umiddelbart. Det er først når skapet blir tømt at man ser hvor mye som var inni.

Evami sa...

Så kjekt med slik ei hjelpsom niese:)) Kan tenke meg at dere har flira my av den historien:))
Gode minner:)
Rotat no, ryddig når det gjelder:))
Kos deg med maling og hyttekos:)
Klem Eva

KariL sa...

Bare herlig :)))

Guri sa...

De barna de barna :)
Kjenner meg så godt igjen. Er en rotete systematiker selv ;)
Kos deg videre på hytta i finværet :)

Hilsen Guri

mona.z sa...

Tusen takk for kommentar hos meg, jeg fikk kjøpt mye på IKEA. Det ble seng, sminkebord, lamper, nattbord, nytt trekk til "kosestolen" og mye mer. Nå må jeg også kjøpe nye gardiner for at fargene skal stemme. Gleder meg til det er ferdig.
Herlige ord fra barnemunn:) Jeg synes du er både flink og driftig, og hvem liker vel egentlig husarbeid? Et nødvendig onde, som jeg utsetter mest mulig. Jobber vel egentlig best under press.
Ha en god natt, klem fra Mona.

Snertne sneller og små nøster sa...

Søt historie da <3 Det viktigste er vel at man har system i rotet :-P

Ha ei flott uke, Tove - klem Siv

GundaM sa...

uups, natten alene på hytta....

du er en tøffing Tove!!!

nattaklem til deg

ide-puffen sa...

Sjå der ja. Du er godt igang. Og jeg skjønte det var en stoor sjenk. Masse arbeid, men nå er det verste gjort. Nemlig komme igang. Blir lekkert.
Stå på malepia :)

Snäckskalsdalen. sa...

Ur kaos kommer alltid något gott!
Agneta kram

Tino sa...

Hihi så herlig, unger kan få sagt det!
Ser du er godt i gang med malingen, fint blir det!
Ønsker deg en fin dag.
Klem T

Anette Willemine sa...

Ja, men dette blir flott skal du se. Imens får du lukke øynene for litt rot, og glede deg til det blir fint igjen. :)
Måtte le av din niese. ;) Herlig uttalelse!

Strikketeppe ditt ser herlig ut. Takk for at du la ut oppskrift på masker. Jeg har lurt litt på om jeg skulle gå igang med et pledd. :)

Ønsker deg en fin tirsdag!

God klem,
Anette Willemine

karna sa...

Så fint det blir, og det må til litt skikelig rot før det blir orden på sakene. Ha ei fin vinterferieuke!