onsdag 28. oktober 2009

Jeg gjentar meg selv….

Jeg innrømmer at jeg har en tendens til å strikke flere like produkter når jeg kommer over noe jeg synes er artig å lage..slik har det alltid vært;)

Det ble en calorimetry til, denne gangen i 100 % Alpakka, og det blir nok garnet jeg satser på for flere slike pannebånd… jeg legger vel  noen i tovebua etterhvert;) Dette ble strikket av en tråd lilla og en tråd cerise.

DSC02917

Slik er det med veskepungene også, flere er strikket og lagt ut til salgs.

montasjegrønnog rosa

Det dukker jo stadig opp noe jeg får lyst til å strikke eller hekle,  denne kurva ble til for noen dager siden. Brukte Drops sitt mønster og Cortina garn (opprinnelig garn var Eskimo). Heklet med en sølvtråd på “blondekanten”…..og en sølvrose…Flott som nøtteskål;)

DSC02925

I morgen får jeg besøk av den ene kronprinsessen med sin/min  lille prinsesse, gleder meg:D

Klem fra tovepia…………som da kanskje får dronningstatus?

47 kommentarer:

Frøydis sa...

Hei Dronning Tove :-)) (Bedre enn Mette Marit :-) )
Hjelpes meg så flink du er! Helt imponert! Jeg har som sagt 10 tommeltotter når det gjelder håndarbeid :-)) Det var denne interressen da..mangel sikkert det genet! ;-)

Kos deg videre, og si fra når de pannebåndene kommer til salgs :-))

Klem, Frøydis

Hannes hage sa...

Herlig nøtteskål! Man skal få dilla på ting, det får jeg rett som det er, og noen av dillene mine gir seg vist aldri.

Elins Strikkeri sa...

Hei på deg dronning! Forstår godt at du gleder deg til det kommende besøk,alltid kjekt med besøk av dei små (og store).Flott nøtteskål og calometri, har ein tendens til å lage fleire av enkelte ting eg og:)) Ha ein flott kveld!!

Linda sa...

Kjenner meg igjen når det gjelder å produsere flere av samme tingen.
Hender en blir litt ivrig i tjenesten ;O)
Jeg har strikket mye med Alpakkaull, det egner seg godt til kroppsnære plagg, siden det klør minimalt.
Driver å hekler pledd av alpakka nå, men billig blir det ikke, men pytt pytt..bruker en del restgarn da.
Skæla var kjempefin!

Ha en fin kveld!
Klem Linda

Linda sa...

Skæla?
Skåla var iallefall kjempefin!

Havfruen sa...

Jøjje meg som du produserer!! Skåla var knall:))
Ja tenker det blir stas i morgen "ler" til Frøydis "Dronning Tove" hehe..
Ha en flott kveld:) Vi har vært ut med kamera...så ut som hele himmelen ned mot havna var i brann, fantastisk!! Sol i hele dag. I bygda hvor Gubben jobber har det vært tykk tåke i hele dag. Snedig?

Klem:))

Unknown sa...

Hei Tovepia.
Ja, det er sånn det er. De calometryene er så fine jeg må snart begynne på et. Bare vent til du ser flere lommetøfler på min blogg. Nå kunne jeg bare strikket en haug av de.c,") KLem fra meg og ha en fin kveld. :-)

Sidselsidserk sa...

He he - jeg prøver å stå imot alle "nyheter" jeg ser rundt om i blogglandia å strikker bestemt, men i tempo;-) for å bli ferdig med det som er på pinnene. Er redd jeg sporer helt av hvis jeg har flere ting på gang...... slitsomt med ryddig hodet vettu.
Hils til dattera &co

ANNEPÅLANDET sa...

Jeg fisket nettopp frem calorimetry-en fra i fjor - den matcher nemlig perfekt til et skjerf jeg nettopp strikket. Veldig fint design! Og jeg har også dilla på lilla. Det er noe med den fargen...
Ha en fin kveld - og takk for hyggelige kommentarer på bloggen min!!!

Husmora Torunn Husbyn sa...

Der fikk jeg lagt meg som følger av deg! Det går litt fort i svingene noen ganger når jeg er inne i bloggverden.
Tusen takk for kommentarer! :-)
Masse fint du strikker!
Ha en flott kveld!
Klem :-))

HildeP. sa...

Hei på deg!
Her var det mye fint, som alltid. Nydelig farge på pannebåndet og de søte veskepungene. Skåla var også lekker! Takk for gode tips, fine produkter du har tryllet frem!

Ha en fin kveld!

Klem Hilde

Janne i Fagerlia sa...

Når det er ting man liker, må det vel være lov å gjenta seg selv. Skal strikke et slikt pannebånd jeg også, når jeg får tid.....

Unknown sa...

wow så flotte ting Pia;)
Alt er lekkert men jeg falt pladask for den lilla skålen;) Selv md bling bling he he..
Du er utrolig flink med toving og pynt;) Ha en fine kveld. Hilsen Ingrid

sylvia sa...

skjønne ting du lager,kjempe flink du er.
ha en god kveld.
klem fra sylvia

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine ting du lager.Har nå vell ikke noe å si om man lager oppigjen det som man liker å lage.Kan jo bytte på farger osv...Kos deg masse i morgen når lille prinsessa di kommer..Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..

Lenemora sa...

Veldig fine ting du lager!

Klem fra Lenemora

Josefine sa...

Hei...

Det er kjekt å lage flere ting i samme stil...trygt og godt!
Ingen problem når det blir så fint so det du lager!! Klem

Unknown sa...

det gjør ingenting om du gjentar deg selv:) du har da vel butikk, og kan ikke lage bare en. Jeg har også en tendens når noe er artig å strikke, at det gjerne blir flere. ha en fin høstkveld

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige ting du lager :)
Du er kjempeflink vår alles Dronning ;)
Tusen takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen hos meg. Jeg setter så utrolig stor pris på dem :))

Klem,Kari

liven sa...

så fine ting Tovepia!!
Ja du er strikkedronningen du :o)

torleif ann karin sa...

Hei. Og du er like produktiv som alltid. Skjønner ikke at dere handarbeidsdamer får tid til alt dette. Det er vel jobb også?!
Men som min søster sier: det er avslapning det.
Liker det pannebåndet godt, og mulig jeg skal ha ett, kanskje en pung til også, men skal komme tilbake til det. Ønsker deg en herlig kveld.
Klem Ann<3

Birgitta sa...

Hej! Eftersom du får besök av kronprinsessan och lillsessan så måste ju du vara Drottningmodern.
Då blir det fest hos dej.
Vilka fina saker du stickar och virkar.
Kramelikram Birgitta

Bestemor Drillo sa...

Dette var flotte ting ! Jeg gleder meg bestandig når du legger ut dine håndarbeider ! Klem fra meg og god natt ;)

Ingun sa...

Så hyggelig med voksen datter og barnebarn på helgebesøk. Gleder meg til den tiden;-))

Unknown sa...

Hei!
De pannebåndene du strikker er veldig flotte, og jeg likte godt fargen du hadde valgt. Jeg har også en tendens til å lage flere av noe hvis jeg liker oppskriften godt og det i tilegg er raskt å lage!

ha en strålende dag... :O)

Bestemor Drillo sa...

Hei igjen! Glemte å ønske dronninga en strålende dag med sine prinsesser !! Klem

Hobbygåsa sa...

Calorimetryen din er lekker, knallfin farge! Ja det andre er lekkert også da :-) Det er ikke lett når man får dilla hehe, da kan det bli maaange av et slag. Jeg hadde vottebeholdning så det kunne holde til over pensjonsalderen, men nå har jeg tatt meg sammen og gitt bort - og da kan jeg strikke NYE - jippi!! Jeg tror votter er noe av det morsomste jeg strikker. Ha en fin dag - her er det sol og deilig høstvarmt i dag

Bitt@mi sa...

Så mye koselig du lager - det ser ut som du koser deg skikkelig for tiden:-)
Det blir vel stas med kongelig besøk i dag, og jeg regner med en liten bildeoppdatering på prinsessfronten:-) De vokser jo så fort at en er nødt å fotografere dem ofte.
Kos deg - klem fra meg!

Tino sa...

Så koselig med prinsessebesøk, tenker dere koser dere masse i sammen. Så mye flott du har strikket, calorometryene har super passform. Her går det mest i baggy luer om dagen, minstemor har plutselig funnet ut at mors strikkekunnskaper er ok likevel ;)

Ha en fin kommende helg, klem :)

Solveig sa...

Ikke farlig å gjenta seg selv når det blir så bra som dette!!
Kjempefine produkt du lager, og så effektiv du er da! Jeg har nettopp heklet ferdig et sjal og hekler nå puter med skikkelig tykk tråd:o)))) Veldig kjekt å ha noe i hendene på mørke høstkvelder...
Kos deg med besøket!
Klem fra Solveig

Strikkeheksen sa...

Jamen så ligger det jo også lige i hænderne, når man gentager et projekt :-) Og det er jo fine ting, du laver :-)

Den lilla "skål" er rigtig fin, lige egnet til at lægge de smykker i, der ellers ligger og flyder på kommoden :-)

Ha´ en god dag sammen med de kongelige ;-)

Anonym sa...

Hei du og takk for hilsenen hos meg.
Så fine ting du lager da ! Aldri vært her før, jeg - men kjem nok innom att !

Snart helg - kos deg !

hobbystua sa...

Hei.Har sett igjennom bloggen din nå,det er mye fint å se her av ting du har strikket.Flotte farger på det du har laget,jeg er glad i farger selv,og jeg kjenner meg igjen på det å strikke/hekle mye av det samme.Men hva gjør vel det så lenge en koser seg med håndarbeidene. Ha en riktig fin helg:-))

Anlen sa...

Det er mykje fint du lagar! Flott skål, passar til både nøtter og anna, reknar eg med:)

Anonym sa...

Du må lage det du liker å lage. Og disse veskene er så fantastisk skjønne. Takk for alle de koselige hilsnene du legger igjen i bloggen min. De setter jeg veldig pris på.

Eirin Bjørnstad sa...

For en utrolig koselig melding du har lagt igjen hos meg. Nå ble jeg glad i hele hjertet. Er jo ikke flink med håndarbeide, men kan litt om bra mye annet, så min blogg blir slik jeg selv er. Nå skal jeg tenke på deg når jeg legger ut mine Visste du det?-innlegg. ;-)
Takk for de fantastisk flotte tingene du lager, jeg gleder meg til å få pungen i hus.
God helg, kjære du, fra Eirin.

HildeP. sa...

Hei på deg!
Takk for lykkeønskninger ang. salg! : ) Har fått mange bestillinger på tøfler, og tar også opp bestillinger på litt andre ting nå.

God helg til deg også, kos deg med dine kreative prosjekt, jeg regner med du har noen jern i ilden! ; )

Klem Hilde

Sivs hus sa...

Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gratulerer med så herlige produkter. God helg! klem Siv

Besta sa...

Kos deg med prinsessene;))
Klem fra Marilyn

Frøydis sa...

God aften :-))) Vi bruker bare Halloween som en unnskylding for en fest, hehe...det utarter seg hvert år...gleder meg masse!!!

Og du får glede deg til referatet :-))

Klem, Frøydis

GundaM sa...

Så utrolig masse fint du får utav en laaang tråd Tove!!!

God helg;)

Mine Blomster sa...

Hei Tovepia
Det er alltid så hyggelig når jeg ser det ligger en kommentar fra deg på min blogg. Og det er alltid så gøy å se hva nytt du har funnet på å lage... Jeg kunne som jeg har sagt tidligere til deg, tenke meg et slikt panne bånd...
Jeg har lyst til å utfordre deg... Se min blogg
Håper du ikke har noe imot det ? :O)
Hilsen fra Birgitte ;O)

Sylvia sa...

heisann
Måtte bare innom å hilse på, siden jeg ikke har vært på nettet på en uke. (masse å ta igjen)
her skjer det jo noe hele tiden, du er så produktiv.
Ønsker deg en superduper helg!

Elin sa...

Det er jo så artig å lage flere ting av samme mønster, men prøve forskjellige farger og garntyper. Nøtteskålen ble flott. Kanskje jeg skal prøve meg på en slik? Jeg har litt Cortina liggende.... Ha en flott lørdagskveld!

Tulip sa...

Å så morsomt det pannebandet var. Lurt!

De pungene du strikker er også kjempefine. ;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Du er så produktiv at det er imponerende. Mye fint du har laget. Hos meg går det i gardiner og strikking og litt hekling. Ønsker deg en strålende søndag, Dronning Tove. Klem fra Jannicke

karna sa...

Håper du har hatt ei fin dronning helg, og at det har blitt prinsessekos. Kjekt med gjentagelser, inni mellom ALT det nye en vil prøve.