fredag 25. september 2009

Lys i mørke…

Noe av det koseligste med denne årstida er å tenne lys, levende lys…

DSC02625 

Kom til hytta i ettermiddag… fikk fyr på ovnen, da koser jeg meg;)

DSC02629

…….mørket senker seg..mor tenner alle lys… da koser jeg meg;)

 DSC02624

Vinden øker på, du hører suset i trærne utenfor hytta…da koser jeg meg også;)

  DSC02622

Elsker sang og musikk, ser “beat for beat” på TV……da koser jeg meg;)

DSC02632

Ønsker dere alle en koselig kveld;)

Klem fra tovepia……..som kuler egget;)

28 kommentarer:

torleif ann karin sa...

Hei.
Så enig så enig, levende lys, vind og mørket er balsam for sjelen.
Ønsker deg en fin fredagskveld.
Klem Ann<3

Bodil sa...

Ja, det er kos med levande lys. Du har det så koseleg på hytta. Ønskjer deg ei fin helg :)

karna sa...

Sier det samme, det er koselig når en kan begynne å tenne lys igjen. Skjønner at dere koser dere på hytta, ha en fin kveld.

Jorids BestemorBlogg. sa...

Koselig med masse lys og med varme i ovnen når vinden uler ute Tove!!
Kooooos deg videre på hytta og ha ei god helg!!
KLem fra meg!!!

Laila -Karin sa...

Fikk slik en koselig varm følelse i kroppen av å se på dekoselige bildene fra hytten din.
Ha en riktig fin helg,
Klem

Jullan sa...

Åh, så mysigt!! Sådana där troll gjorde jag när jag var liten hos min mormor i deras sommarstuga!
Hoppas du får en riktigt mysig kväll!

Helen sa...

Helt enig med deg, levende lys er bare så stemningsfullt.
Herlige bilder du deler med oss.
Kos deg på hytta.
Klem fra Helen

Janne i Fagerlia sa...

Ja det er ikke bare negativt at vi nå går inn i den mørke årstid. Tror vi nordmenn vet å gjøre det beste ut av dette - slik som du er et godt eksempel på.

Kos deg videre!

ANNEPÅLANDET sa...

Høres så koselig ut! Deilig å sitte inne når det blåser ute!

Anonym sa...

Å, så koselig dette ser ut! Jeg syns også at dagene går så fort. Nå har jeg kuttet ut TV for å få mer tid til ting jeg har lyst til å gjøre.
Håper du får en fin helg!
Du spurte om jeg hadde mottatt en mail fra deg. Vet ikke helt hvilken mail du sikter til. (Håper jeg ikke har gått glipp av noe !? :-))

Felisi sa...

Det skal ofte ikke så mye til. Noen lys her og der, stikketøy og tv, fin oppskrift det. Viktig å ha evnen til å kose seg!

Unknown sa...

Å så koselig, jeg har kvilt meg ikveld, faktisk uten lys (og det er ikke så koselig). Jeg skal ta det igjen imorgen kveld. C,") Ha en fin helg og kos deg i varmen.
:-)

HildeP. sa...

Takk for koselig hilsen! : ) Elevene er så flinke til å løse kreative oppgaver, så det er kjempegøy å jobbe med det innimellom de andre fagene, både for dem og meg ; )

Så ut som en kjempekoselig hyttekveld, med levende lys blir alt så rolig og stemningsfylt. Med Beat for beat på toppen,kan det nesten ikke bli bedre, veldig enig med deg i det : )

Nå er det helg OG høstferie, det er godt! Ønsker deg ei flott hyttehelg! : )

Klem Hilde

Anonym sa...

Hei.Så koselig du har det.Dær kunne jeg ha tenkt meg å vært med håndarbeidet mitt.Bruker å fyre på peisen oo levende lys åfte jeg også.Har bare ved fyring vi...Så du tøflene du da HAR SENDT DEG E POST TIDLIGER I DAG...Hvis jeg glemte det så var det virkelig nydelig grønn farge..Er så fårnøyd brukt dem helt siden dem kom..Ha en riktig fin helg...Er meldt full storm i morgen kveld..Masse klemmer fra Bodil

Anonym sa...

Hei!
Så koselig stemning du lager rundt deg!Sånt liker jeg også.
Kos deg masse på hytta de og God helg!

Anonym sa...

Hva hadde høsten vært uten vakre farger utendørs og tente lys innendørs?? Det er jo det som, for meg, gjør den til den vakreste årstiden. Kan å kose deg du også, ser jeg - å lage god stemning rundt deg. Kos deg, det ser så trivelig ut på hytta dokkers! klem fra meg**

Solveig sa...

Er helt enig med deg min venn:o) Her er vi like! kulle egentlig ha vært på hytta jeg også denne helga, men det var en del planer hos den yngre garde:o) Nå savner jeg hytta når jeg ser dine bilder-så koselig du har det:o) Og gullrekka har jeg fått med meg, jeg også! Det er fredagskos det!
Ønsker deg en flott hyttehelg:
Klem fra Solveig

Unknown sa...

kos deg i vinden :))) ha ei super helg!!

Unknown sa...

hei!
Jeg elsker høsten..., og en av de kosligste syslene er at man tenner så mange lys om kveldene og hører på uværet utenfor stuedøra...

Kos deg på hytta...

Josefine sa...

Åå for et koselig innlegg!

Så herlig med fyr på peisen og masse lys... Hedlige du som har en hytte og dra til:)

En utrolig fin lysestake du har på veggen der og!

Ha en kjempefin helg, stor klem

Strikkeheksen sa...

Åh ja, der er simpelthen ikke noget bedre - stearinlys, ild i pejsen og strikketøj - nå ja og så måske et enkelt tv-program :-) Hvor ser der fantastisk hyggeligt ud i jeres hytte - du har igen fået taget nogle skønne billeder :-)

Ingun sa...

Så hyggelig det var på hytta med lys. Stemningsfullt. Her holdes det på med innspurten på garage. Tak nesten ferdig, og drygolin på vindu, dører.

God helg!

Havfruen sa...

Du koser deg skjønner jeg:) Herlig det. Levende lys er et must!! Kos her også mellom pappeskene:) Havet går hvitt utenfor vinduene. Kos det å...
Fortsett og nyt helga...Klem:)

Hobbygåsa sa...

Herlige bilder, skjønner godt at du koser deg ja. Kuler egget, det var er flott uttrykk - tror nesten jeg må ta det inn blandt mine favoritter :-) Kos deg videre med helgen du, det skal jeg også gjøre!

Tino sa...

Det så koselig ut! Jeg tenner masse lys om kveldene jeg også, blir så lunt og koselig inne.
Kos deg videre i helgen, klem :)

Som mine dager er sa...

Også koser jeg meg glugg ihjel når jeg ser de koselige bildene dine. Jeg er akkurat slik selv, med unntak av at jeg ikke har hytte (og det står høyt på ønskelisten skal jeg si deg). Må vinne i Lotto først.

Kos deg videre med lørdagskvelden. Snart er det "skal vi danse".

Godklem fra meg.

Tiril sa...

Så koselige bilder hos deg, masse lys tent det må jeg og ha og fyr attpåtil i peisen, det har jeg ikke starta med ennå der er forvarmt her, og jeg er varm hihi...
Ha en flott søndag.

Marias skriblerier sa...

Stemningsfulle bilder! Herrrlig :)