onsdag 29. april 2009

En liten “herre” - vest

Da er Morten sin vest ferdig.  En riktig liten herrevest….

DSC01671

……..den er nok i største laget ennå, da jeg har strikket i str 6 – 9 mndr. Som før sagt, den er strikket i Dale babyull, et godt garn å strikke av.

DSC01670

Bamsen er fra Steninge slott, så det må være en adelig bamse, tror jeg;)                  Har begynt på bukse til vesten, men fortaper meg i diverse annet av håndarbeid stadig vekk. Jeg som før strikket bare på et plagg om gangen, har nå 4 – 5 arbeider på gang….

 Her i Trondheim skinner sola og vestens herre er på besøk,……….

DSC01678

……blåveisen er forlengst kommet …..

DSC01635

……….og det er bare herlig!!!

21 kommentarer:

Sidselsidserk sa...

Så fin vest til en nusselig herremann;-) Våren er godt i gang hos oss også og vi ser nå fram til ei knallhelg... håper vi. Hils fra oss

Unknown sa...

Han er bare helt herlig med solbriller da!
Vesten var skikkelig fin, tror nok at 6-9 mnd passer snart.

Det er gjenkjennende med mange prosjekter.
Nå vet jeg hva en ufo er også. Forstod ingenting av disse ufoene folk snakket om på bloggene klarte ikke å finne ut noe fellesnevner heller. Der ser du meg.

Bodil sa...

Han blir nok ein flott herremann i den vesten:) Her og har det vore eit herleg ver i dag.

Jorun sa...

Det var en fin vest.
Ja jeg kjenner til det der med å ha flere håndarbeider på gang ja...
Klarer meg liksom ikke med bare en ting.

Unknown sa...

Den unge herren blir nok lekker i vesten! Nydelig blåfarge og fin med lysere kanter.

liven sa...

Så fin denne lille herrevesten var da:o)
Og så er nå den lille karen sååå skjønn:o)
Iholder på å strikke jeg også og i morgen skal jeg begynne på en ny rute på teppet mitt.o9
ny farge og nytt mønster!!
Så da er det strikke og vin kveld hos min venninne.....det er en god kombinasjon:o)

Ha en fin torsdag....og så er det langhelg.o)

Tulip sa...

Kul liten gutt med briller!

Fin vest! Blir sikkert enda finere på gutten!

klem

Hobbygåsa sa...

Så flott vest, han kommer til å blir så fin! Og så nydelig han er, med solbriller - herlig! Her har vi mest overskyet og litt regn innimellom. Men det er greit det og - vi trenger litt regn så gresser kan gro. Her om dagen tordnet og lynte det, har aldri opplevet det i april før...

Pinnepenn sa...

Fin vest, og en søt liten kar. :)

KATE ♥ sa...

Det var en koselig vest.
Og lille prinsen er skjønn.
Og så er det snart helg igjen___
Livet er ikke det verste man har....
klem

Anonym sa...

Nydelig vest, nydelig gutt, nydelig blåveis, nydelig vær...ikke mye å klage over for tiden! Fin dag i dag, også! Klem fra Randi**

Bitt@mi sa...

Hei!
Koselig med besøk av barnebarn, da - og en riktig sjarmgutt han der:-)
Han blir nok fin i vesten etterhvert, de vokser jo så fort og før du vet ordet av det, så er den passe.
Fint med vår, ja - i dag er det strålende sol her, og temperaturen stiger trutt og jevnt. Venter på at sola skal komme på terrassen, så blir det nok litt utetid om formen tillater.
Ha ei nydelig 1. mai-helg!
Klem fra sørøst:-)

Ingun sa...

Hei
Dale baby ull er favoritten min av garn til barn....Vesten ble fin, jeg har mønsterboken med en jakke i det mønsteret. Strikket til gutt nr 3. Ble veldig fin vest til en kul liten babygutt;-))
Ang vindu, helt utrolig hva linstoff er dekorativt., men kappen ble litt smal. Den skal på seter. Blir ny og litt breiere en gang jeg kommer over fler håndklær, og ikke nødvendigvis lin!
Ha en god dag....

ChatrinesLiving sa...

Nydelig vest til en flott gutt!

Ønsker deg en flott dag!
Klem fra Chatrine:)

Anonym sa...

Syns du stadig viser ferdige produkt.Du strikker vell mens du sover også;)
Nydelig lille Morten!
Han blir nok flott i vesten sin.
Flott tid vi går i møte.Vi har et nydelig vær her i Nord også.
Bare så herlig!

Elins Strikkeri sa...

Flott vest til ein herlig guttemann,den kjem han nok til å bli fin i!! Ha ei super helg:-)

Heidi sa...

Kjempekoselig vest, den blir Morten stilig i. Men han var jo superkul i de tøffe solbrillene sine :)
Ha en fin 1. mai-helg!

IngersATELIER sa...

Herremin har du rukket og strikke nytt igjen;) Du er rask med pinnene, har ikke fått med meg dette jeg. Nydelig, og nydelig barnebarn. Flotte foto!

Jannickes Hjemmekos sa...

Jøssenavn, du har vært effektiv. Synes både strandvesken, hekletoppen og strikkevesten var skikkelig fine. Bildet du har tatt ute ved hytten torsdag kveld, var nydelig. Om jeg ikke kommer på å skrive det til deg senere, ønsker jeg dere lykke til med bygging av annekset; det blir nok knall!
Ha en strålende uke. Klem fra Jannicke

Anonym sa...

I will not acquiesce in on it. I regard as polite post. Expressly the title-deed attracted me to review the sound story.

Anonym sa...

Amiable brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.