tirsdag 10. mars 2009

Tove – pute II

Da er to nye puter ferdig strikket og tovet.

DSC01345

De skal være ryggstøtte på stolene ved spisebordet, der vi tilbringer all sitte-tid:)

DSC01346

De er strikket i Cortina, og som før sagt, så gir dette garnet et stødig produkt, supert til puter og sitteunderlag.

DSC01347

Disse måler ca 40 x 40 cm og er denne gang strikket i mørkeblått med rosa, blå og hvit “besetting”;). Denne gangen “tabbet” jeg meg ut ved å kjøpe innleggsputa på Ikea (50x50), den holdt ikke mål! For lite hold, for lite “stuff”! Da er puteproduksjonen slutt for denne gang, tror jeg….

Ha en flott onsdag!

12 kommentarer:

Ingun sa...

Det var fine puter Har du prøvd ullgarnet fra Nille? Jeg har pos erfaring med det til toving. Bruker dobbelt garn....
Nå er det natta;-))

Hobbygåsa sa...

De er ordentlig flotte! Blir nok gode å ha i ryggen, skal se dere blir sittende hehe. Ha en fin dag!

Siv sa...

Heisann Tovepia! Flotte puter du har laget. Likte godt at de ikke var helt like i stripene. Ha en flott dag!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Disse så jo deilige ut! Blir nok gode å ha i ryggen når dere sitter lenge:)

Leggisene var skjønne da:)

Tusen takk for alle koselige hilsninger til meg!
Ønsker deg en fantastisk flott dag!
Klem fra Chatrine:)

Havfruen sa...

Putene ble kjempefin. Dere er jo kjøkkensittere :) og trenger gode puter bak ryggen.

Bitt@mi sa...

Så pene de putene ble, de pynter nok godt opp! Jeg likte også Cortina godt, deilig å strikke av, og fint å tove:-)
Ha ei fin uke videre!

Nitus sa...

De putene ble stilige,likte godt fargesammensettingen også.
Dine bilder blir så klare og fine og du får frem de minste detaljer.
Takk for trøstende ord i bloggen min.
Ha en fortsatt fin dag :-)

Anonym sa...

Så produktiv damen er! Flott blir de også, outene dine - og fargene synes jeg er veldig fine. Det er et must med pute bak ryggen for mitt vedkommende, så det må jeg ha masse av. Ha en fin kveld! Klem fra Randi**

strikkedilla sa...

Kjempefine puter. Du får til de flotteste ting. Ha fortsatt en fin uke.

Elins Strikkeri sa...

Flotte puter du har laga, godt med ei pute i ryggen:)

IngersATELIER sa...

Hei der... Guri så rask du er med strikkepinnene, det er alltid noe nytt og fint og se her hos deg! Håper du kjenner eimen av vår i Trøndelag også, iallfall ha ei fin våruke videre!
Klem fra meg!

Ninne sa...

Så flott pute da! Og så så koselig blogg du har! Takk for hyggelig kommentar i bloggen min, til og med på fransk!!! :)