fredag 6. mars 2009

Føling i fjæra

I fjæra er det et eldorado for fotoelskere;)

DSC01289

DSC01293

Steiner, tang og andre vekster som bare hører til der, og som man normalt ikke SER, blir plutselig gode foto-objekter.. .

DSC01291

Forskjellen mellom flo og fjære varierer jo mye rundt om i landet og akkurat her er avstanden på ca 3 meter – fascinerende dette med havet som ebber og stiger.

DSC01294

Ja, månen må nok ta på seg skylda for mye og mangt;) Og det artigste av alt er jo at mye av det en finner i fjæra kan brukes;)

DSC01297

Ha en kjempefin lørdag!

P.s. denne fant jeg på min vandring idag, og dere vet hva det betyr?! Da er våren her!!!

DSC01311

13 kommentarer:

Børge's Blogg sa...

Stilige bilder da. !
også årets muligens første hestehov da
Kos dokk

Havfruen sa...

Herlige bilder fra sjømiljø. Skal vel ut med kamera imorgen her også. Nå er vi snart opp i 20 gr. Ullgenser kan taes av og Major har tatt kvelden i sofaen.
Her er litt snøflekker rundt omkring men kan ikke sammenlignes med hjemme i byen.
Kos dåkker videre:)
Klem fra Major&Mossan

Hobbygåsa sa...

Så flotte vårbilder i flere innlegg, og hva ser jeg - hestehov! Her snør det jevnlig fremdeles og meteren med snø ligger der enda... Vi har vært uten nett-tilgang i flere dager her, blir helt gal av å se på pcen uten å kunne bruke den hehe. Men, nå er det forhåpentligvis i orden igjen. Ha en fin helg!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Løvetann!!!! WOW... Skjønner jeg bor helt på feil sted! I redsel for å fryse til is, tror jeg løvetanna venter noen månder før den i det hele tatt tør å prøve seg her hos oss...
Vakre bilder hos deg av sjø og steiner!
da jeg dro på jobb i dag så lå snøen helt til vannkanten, ingen steiner å se enda, men solen begynner som smått å varme, så om noe uker titter nok ei å anna stein fram.
jeg gleder meg til våren!!!

Ha en superfin helg!
Stor klem fra Chatrine:)

Solveig sa...

Nydelige bilder! Deilig å se den hestehoven som lyser opp melom alt det grå. Her har vi snøklokker og krokus som står klare til spiring, men ville blomster har jeg ikke sett. Ha en fortsatt god helg!

Ingun sa...

Hei

Ang spm. Er Villmarkstausa fra 21 august og ca til jul.Da bor jeg på fjellet med bikkja og jakter..

Resten av året har jeg Strikkedilla også under jakta. Strikker på post;-))

Brukt og loppis hoper seg opp...
Har god tid jobber turnus med 9 dager fri innimellom;-))
Ha en kooooos lørdagskveld!!!!

Anonym sa...

Og så lukter det så godt i fjæra, også - elsker å traske rundt der, jeg - men gjør det altfor sjelden, desverre. Blir vel sånn når man har hytte på fjellet. Har du hytte der søstra di ? Flotte bilder - har du laget den vakre vegglysestaken? Og TAKK for at du viser årets (for meg) første leirfivel, det ER virkelig vår snart!! Fin kveld til deg. Klem fra Randi**

Petunia sa...

Å, ja! Her tar alle vårtegn imot med glede:)

Sidselsidserk sa...

Deilig med vårbilder!! Her kommer det fortsatt snø. Få gubben til lege - vi høres;-)

Anitas hus sa...

Herlige bilder! Det er nesten så jeg gråter når jeg ser det siste... Hestehov, det er nok leeeenge til vi ser den her...
Ha en fortsatt fin helg!
Klem fra Anita:O)

Inger-55 sa...

Jeg føler med deg. Ser jo helt herlig ut da! Og den hestehoven hadde jeg sannelig sansen for. Det er noe eget med disse små, robuste, gulhodete sjarmørene som dukker opp nå. Med lovnad om en ny vår!
KLÆMMMMM

Linda sa...

flott bilder du har knipsa, fint å gå å rusla i fjøra og sjå på alt det vakre som finst, drøyma seg bort.......ha ein god søndagskveld fortsatt.. no må eg springe på arbeid...gamlingane treng tilsyn:)

Viola sa...

Ååå.. gjett om jeg fikk lyst på en fjæretur da, etter å ha sett på bildene dine! :) Og årets første leirfivel?! Gratulerer! Her i Oslo snør det tett i tett...